Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frugan håller på och tar bilkörkort i vuxen (30+) ålder och är på jakt efter en enkel första bil för pendling ett par-tre dagar i veckan, c 5-10mil/dag (70-väg, motorväg och innerstad). Vad skulle ni välja i prisklass 50k - max 100k? Krav är väl att den ska vara tillförlitlig, minimalt med krångel, generellt låg kostnad vad gäller förbrukning/bilskatt/försäkring, lättkörd(?) och automatväxlad.
Har kollat på allt möjligt som Toyota Aygo/Yaris, Nissan Micra, Honda Civic/Jazz, VW Polo/Golf, Audi A1, Bmw 1-serie, Mercedes A klass, Fiat 500, Mini Cooper etc. Automat ser ut att begränsa utbudet en del och mindre bilar verkar i några fall vara dyrare än motsvarande modell större (ex BMW 1-serie vs 3-serie).
Är det typ Toyota Yaris, så ny som möjligt och max x mil, som ryms inom budget som är standardalternativet?
Lite bilder från kvällens Luftkylt event på Kaiser Classic.
Seat Leon?Frugan håller på och tar bilkörkort i vuxen (30+) ålder och är på jakt efter en enkel första bil för pendling ett par-tre dagar i veckan, c 5-10mil/dag (70-väg, motorväg och innerstad). Vad skulle ni välja i prisklass 50k - max 100k? Krav är väl att den ska vara tillförlitlig, minimalt med krångel, generellt låg kostnad vad gäller förbrukning/bilskatt/försäkring, lättkörd(?) och automatväxlad.
Har kollat på allt möjligt som Toyota Aygo/Yaris, Nissan Micra, Honda Civic/Jazz, VW Polo/Golf, Audi A1, Bmw 1-serie, Mercedes A klass, Fiat 500, Mini Cooper etc. Automat ser ut att begränsa utbudet en del och mindre bilar verkar i några fall vara dyrare än motsvarande modell större (ex BMW 1-serie vs 3-serie).
Är det typ Toyota Yaris, så ny som möjligt och max x mil, som ryms inom budget som är standardalternativet?
Det är livsglädje det
Härligt att hänga i garage och pilla med bilen över en öl eller två. Nytt för mig!
Luktade inte ättika i bilen sen?Jag håller på att fixa med min gamla pickup, och vill dela med mig av världens äckligaste/bästa knep för riktigt risiga tygmattor. Alltså de ”fasta”, som täcker hela golvet.
Lärde mig det igår, är kanske sist på bollen, men så är det ibland.
-borsta in MYCKET bikarbonat i mattan.
-spraya rikligt med 50/50 ättika/vatten
-sätt en toaborste (ny, helst) med avkapat skaft i skruvdragaren och gå lös på mattan då det bubblat klart.
Efter några gångers genomgnuggande blev äckelmattan oväntat ren. Det stank cigarettrök/koskit/öppet avlopp under hela processen.
Sög upp så mycket vätska/gegga som möjligt löpande under tiden, och dammsög supernoga sedan.
Enligt interwebz så tar det här bort riktigt elak lort bättre än en ”extractor”.
Nä, mest ”rent”. Ättikslukt tenderar att dimma av rätt fort. Jag vädrade bilen i drygt ett dygn.Luktade inte ättika i bilen sen?
40 kronor milen?vid tappen igen….
Nja, 27 kanske?40 kronor milen?
Det var inte så farligt! En bekants till mig Dodge vill dricka 50 kronor bränsle per milNja, 27 kanske?
Som en ny elbil ungefär
Vad gör det när det är kul?Det var inte så farligt! En bekants till mig Dodge vill dricka 50 kronor bränsle per mil
Kommer rimligen från fläktmotorn. Antingen byter du hela eller om det går, lagret som fläkten sitter på.Tänkte ta tag i en grej som fått mig nipprig i några år. XC60 2014. Varje gång jag kör AC på typ ”mellersta” låter ett högfrekvent ljud som går rätt in i hjärnan. Kör jag på lägre eller högre är det fine. Någon med tips? Här är en video, sätt på lurarna och njut
Bra skit! Kommer köra slut på min egen innan jag byter bil. Riktig arbetshäst.En gammal pansarvagn
Tänkte ta tag i en grej som fått mig nipprig i några år. XC60 2014. Varje gång jag kör AC på typ ”mellersta” låter ett högfrekvent ljud som går rätt in i hjärnan. Kör jag på lägre eller högre är det fine. Någon med tips? Här är en video, sätt på lurarna och njut
Verkligen! Bra bilar på den tiden.Bra skit! Kommer köra slut på min egen innan jag byter bil. Riktig arbetshäst.
Min pappa köpte en fin blå 2,5T Ocean race edition med trevlig ljus läderinredning runt 2002. Jag minns att den kändes ganska lyxig i det utförandet.Verkligen! Bra bilar på den tiden.
Funkar helt klart fortfarande, sen beror det på vad man jämför med men jag har haft 2 nya Renaulter innan denna. V70:n vinner typ allt förutom bränsleförbrukningenMin pappa köpte en fin blå 2,5T Ocean race edition med trevlig ljus läderinredning runt 2002. Jag minns att den kändes ganska lyxig i det utförandet.
Klart trevliga bilar för sin tid, och kanske fortfarande? Jag har inte suttit i en på många år.
Cyklar förbi en XC70 Ocean Race 2.5T från denna tid med färgmatchade plastdetaljer. Alltså helt mörkblå och ingen svart plast på XC70 från den generationen. Den är i helt fantastiskt skick och väldigt trevlig att se nästan varje dagMin pappa köpte en fin blå 2,5T Ocean race edition med trevlig ljus läderinredning runt 2002. Jag minns att den kändes ganska lyxig i det utförandet.
Klart trevliga bilar för sin tid, och kanske fortfarande? Jag har inte suttit i en på många år.
Fin bil Och klocka såklart
Bra grejer!En gammal pansarvagn