• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Det där var ett sjukt bra alternativ! Spar mig 150-200k. Och frun lär inte märka att jag köpt något snabbt 😆 (förutom när man gasar på)

Såg dock att de inte har hålborrade skivor, dock performance oken. Men det kan inte vara så dyrt att uppgradera tänker jag.
Kommer du behöva hålborrade skivor? Prova andra belägg först.

Har postats en m40i här i tråden, kolla med den användaren för lite mer verklig info

B58/S58 är ju närbesläktade, som ovan - B58 är tacksam att öka effekten på, t.ex. via ny mjukvara från mhd. Gissar att intercooler och downpipe behöver bytas för att få uppåt 500 hk men det är ju förhållandevis enkla grejer.

Kör med hårdare belägg än original och är ändå inte nöjd med bromsverkan. Får väl sägas att jag kör mer inspirerat än de flesta 😂
Borrade skivor gör ju dock skillnad i att de inte blir överhettade lika snabbt vid aktiv körning. Kör du så hårt att du överhettar bromsarna vid normal körning skulle du nog fundera över att ta det lite lugnare 😬

Kört mycket bana utan att överhetta standarsskivor och själva bromsverkan blir ju inte bättre/kraftigare med den typen av skivor 🙂

Kör med hårdare belägg än original och är ändå inte nöjd med bromsverkan. Får väl sägas att jag kör mer inspirerat än de flesta 😂
Låter rätt sjukt att bromsarna på en m40i inte skulle räcka på allmän väg. Imponerande måste jag säga. Folk ljustutar på mig en del när man kör aktivt men aldrig varit i närheten av att bromsarna blivit trötta.

Det där var ett sjukt bra alternativ! Spar mig 150-200k. Och frun lär inte märka att jag köpt något snabbt 😆 (förutom när man gasar på)

Såg dock att de inte har hålborrade skivor, dock performance oken. Men det kan inte vara så dyrt att uppgradera tänker jag.
När jag bytade belägg & skivor på min M140i med performace bromsar så läste jag på mycket. Blev avrådd kring hålade & slitsade (finns org BMW) då det blir extra sus och ljud från dem. Så körde org skivor med beläggen från M2/M4. Kan lova att bilen bromsar ändå. Vi snackar inverterad whiplash.

Tittar faktiskt också på att skaffa större och just X3 M40i är en kandidat då jag inte vill släppa min B58.

När jag bytade belägg & skivor på min M140i med performace bromsar så läste jag på mycket. Blev avrådd kring hålade & slitsade (finns org BMW) då det blir extra sus och ljud från dem. Så körde org skivor med beläggen från M2/M4. Kan lova att bilen bromsar ändå. Vi snackar inverterad whiplash.

Tittar faktiskt också på att skaffa större och just X3 M40i är en kandidat då jag inte vill släppa min B58.
Haha inverterad whiplash. Skrattade!

Låter rätt sjukt att bromsarna på en m40i inte skulle räcka på allmän väg. Imponerande måste jag säga. Folk ljustutar på mig en del när man kör aktivt men aldrig varit i närheten av att bromsarna blivit trötta.
Har ju inte testat m40i ännu. Berättade enbart utifrån min erfarenhet från nuvarande bil.

Har ju std ok på nuvarande bil med ganska små skivor för bilens storlek. (enligt mig)

Min gamla med AMG paket hade fantastiska bromsar för av vara en vanlig bil :)

Redo för säsongen. Tror att gubben som ägde den 1993-2024 vore glad att se den i detta skick. 245 GL -88b

IMG_3064 3.JPG

Veckohandlartisdag igen. Alltid retar det någon ... ;) :)
BMW GC 2025-05-27.jpg

Jag hänger för lite i biltråden så jag fattar inte - ge mig bakgrund. Vill vara med på internlingon. Noterat blå bil och kundvagn några ggr nu.

Du får in kassar i bilen fast den är en BMW?

Det går att åka till affären fast den är en racerbil?

Den har jättelång baklucka?

Jag hänger för lite i biltråden så jag fattar inte - ge mig bakgrund. Vill vara med på internlingon. Noterat blå bil och kundvagn några ggr nu.

Du får in kassar i bilen fast den är en BMW?

Det går att åka till affären fast den är en racerbil?

Den har jättelång baklucka?

Tror det började för ett bra tag sedan när jag hade storhandlat inför Midsommar. Bagaget var rejät fullt så jag tog en bild och lade ut. Sen har det blivit mer en rolig grej att ta en bild varje tisdag när jag brukar veckohandla. Några få har tydligen stört sig på detta, Oklart varför. ;)

Tisdag = rabatt på lokala Ica/Coop = bild på bilen.

Möjligt men jag handlar på Willys. :cigar:

Jag har kört Tesla sedan 2014 då jag bytte från BMW. Har ägt alla modeller i ordningen S3XYY. Nu känns det dock lite halvtrist även om bilen i sig är otroligt bra så blir det nog ingen Tesla nästa gång. Nya Model Y tilltalar mig inte för fem öre, tycker den ser ut som en billig Kina-kopia av BYD, och Elon hjälper ju knappast till andrahandsvärdet. Perfekt läge att köpa beggat dock för man får astronomiskt mycket bil för pengarna. Sneglar både åt Audi och Porsche-hållet för nästa variant men jag tror det blir svårt att få plats med både hund och packning i en Taycan CrossTurismo så enda alternativet är väl EX90 eller en Etron vet inte vad det finns typ Q8 eller vad de nu heter i de större modellerna. Eller så köper jag bara en gammal V90XC och lägger resterande pengar på klockor. :D

Tillbaka
Topp