• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på 7548 quartz

Stort tack! Den är i riktigt trevligt skick faktiskt för att vara snart 40år. :D

Har lagt ut en köpes tidigare idag, hoppas på napp. :)

Inte till orginalet, tror nog aldrig jag kommer ha tur att hitta det begagnat. Uncle Seiko's passar ju perfekt. Eller du kanske tänkte till den jag hade liggandes, det går men Uncle Seiko skickar inget just nu pga Corona.
Precis, tänkte till US-länken. Hoppas att det kommer igång snart då. =)

Kvällens projekt när barnen sover! :)
20200617_211304.jpg
20200617_212233-01.jpeg

Jag har äntligen en 7548-700C på väg hem! Tycker, av bilder i tråden, att den bärs bäst på länk. Att hitta en original z199 har jag förstått ska bli svårt och då har jag tolkat er erfarna bärare att uncle seikos version är bra om än något fel i tonen mot boetten. De är dessvärre slut i lager hos .uk och det verkar pga pandemin dröja innan de kommer hem, och att beställa från US lär ta ännu längre.

Har ni något annat tips på (tillgänglig) länk till klockan, åtminstone att ha så länge?

Tack för en inspirerande tråd!

Jag har äntligen en 7548-700C på väg hem! Tycker, av bilder i tråden, att den bärs bäst på länk. Att hitta en original z199 har jag förstått ska bli svårt och då har jag tolkat er erfarna bärare att uncle seikos version är bra om än något fel i tonen mot boetten. De är dessvärre slut i lager hos .uk och det verkar pga pandemin dröja innan de kommer hem, och att beställa från US lär ta ännu längre.

Har ni något annat tips på (tillgänglig) länk till klockan, åtminstone att ha så länge?

Tack för en inspirerande tråd!
Jag har en oysterlänk som passar som du kan köpa till en bra peng. Solid länk men inte SEL. Satt på klockan när jag köpte den. Tror den är tidsenlig.. PM’a om intresse

-JL-

Tillbaka
Topp