Hahaha får hoppas att den är i ok slitet skick men det visar sigOk jag talade för tidigt. NU börjar det likna något
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahaha får hoppas att den är i ok slitet skick men det visar sigOk jag talade för tidigt. NU börjar det likna något
Hahaha får hoppas att den är i ok slitet skick men det visar sig
Tack! Misstänkte nästan det Ja det går säkert. Vi får se hur den ser ut efter en ultraljudstvättDet var fler på forumet som bevakade den, grattis Går ju eventuellt att återfå den borstade finishen med lite jobb om den är väldigt sliten.
Ja det kan ju vara så, vet du om det funnits en Seiko z199 länk till tex 6309? Kanske kan vara till den i sånt fall men har ingen så jag kan testa tyvärr och internet verkar inte ha mer info än denna bild jag hittade på instagram. Så känns kanske troligt att det är till den men då lär det vara en svår jäkla länk att få tag i iaf alltid nått.Stämplarna är ju rätt så verkar som nån slipat ner ändbitarna för att passa en annan klocka. Ta lite mått om du kan och jämnför. Tråkigt, men var ju omöjligt att se i objektsbeskrivningen.
Länken ser grym ut! Synd på endlinksen, ser definitivt ut som att den filats för att passa en 6309 eller liknande. Kör definitivt på Uncle Seiko endlinks. Och skaffar du en 6309 så har du färdigfilade endlinksHere we go, liten bildbomb på Seiko orginal Z199 och Uncle Seiko Z199
Edit: Är lite tveksam på ändlänkarna? Ska prova sen på en klocka så får vi se.
Okej dom är inte rätt
vad kan detta vara för spännande?
Högra är US z199
Den var riktigt bra, mycket finare och skönare än vad jag trodde ja det var synd som tusan och kan mycket väl vara så.Länken ser grym ut! Synd på endlinksen, ser definitivt ut som att den filats för att passa en 6309 eller liknande. Kör definitivt på Uncle Seiko endlinks. Och skaffar du en 6309 så har du färdigfilade endlinks
Bra NOS-känsla på den asså.... Sjukt krispig!
Instämmer, den är riktigt finBra NOS-känsla på den asså.... Sjukt krispig!
Va i hela friden?! Visa andra sidan också!
Tyvärr, det är bara case med glas och chapter ring, men oanvänd.Va i hela friden?! Visa andra sidan också!
Lika kul ändå, grattis! Det hade inte varit dumt att hitta ett sånt kitTyvärr, det är bara case med glas och chapter ring, men oanvänd.
Tack så mycket! Det håller jag med om!Lika kul ändå, grattis! Det hade inte varit dumt att hitta ett sånt kit
Snyggt Vad kommer det bli där i om man får fråga eller ska den sparas? Lägg gärna upp lite bilder på slutresultatet om du stoppar i nägotTack så mycket! Det håller jag med om!
Jag tänkte spara det tills jag hittar en bra kandidatSnyggt Vad kommer det bli där i om man får fråga eller ska den sparas? Lägg gärna upp lite bilder på slutresultatet om du stoppar i nägot
Helt rättJag tänkte spara det tills jag hittar en bra kandidat
Så grym!7548-700B i bra skick
Ser riktigt fin utJust nu på ett k&S i närheten.
https://klocksnack.se/threads/seiko-7548-7000-1983-inkl-gl831.133730/
Grattis, riktigt krispig! lägg ut en köpes, brukar gå att få napp rätt snabbt ( iaf dom gånger jag köpt US z199)Fick denna igår, en både års och månadsklocka från januari 1981. Detta kommer att vara min beater livet ut och sedan får barnen ta över. Nu är jag på jakt efter en z199 om någon vill sälja?