• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på 7548 quartz

Norp

Rolex
2-Faktor
Äntligen fick man tag på en pepsi :)
20200427_204205.jpg
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Jäkligt schysst skick på den ju. Grattis! :)
Ja absolut, tack så mycket! :) Gillar dessa som tusan så var tvungen att få tag på en liten mer färgglad också men skulle nog vilja ha en Z199 länk till den med, trots att nyanserna inte är helt hundra mellan bandhornen/boett och länk men gillat den ändå :) Dom sitter ju iofs jäkligt fint på ett DAL1BP eller Uncle Seiko GL831 också.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja absolut, tack så mycket! :) Gillar dessa som tusan så var tvungen att få tag på en liten mer färgglad också men skulle nog vilja ha en Z199 länk till den med, trots att nyanserna inte är helt hundra mellan bandhornen/boett och länk men gillat den ändå :) Dom sitter ju iofs jäkligt fint på ett DAL1BP eller Uncle Seiko GL831 också.
Jag hade en Z199 (Uncle Seikos då) men gillade inte hur den såg ut. Har du inget problem med det så kör för länken i sig är riktigt trevlig. :) Nu kör jag min på GL831 istället och det är grymt. DAL1BP är riktigt bra också men de är så galet långa så det funkade inte alls på mina klena handleder. :(
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Jag förstår va du menar men något som gör att jag gillar den ändå :hilarious: Okej, GL831 är också min favorit av dom två, mjukt och skönt. Gillar även att keepern är lite mindre :)
 
Jag vill verkligen tycka om Uncle Seikos flat vent, har ett på en 7548, men har tyckt det är lite för hårt/styvt så att den antingen sitter för lös eller så är den så tajt så det klämmer. Kanske borde ha mer fett på handlederna... :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstår va du menar men något som gör att jag gillar den ändå :hilarious: Okej, GL831 är också min favorit av dom två, mjukt och skönt. Gillar även att keepern är lite mindre :)
Uncle Seiko finns dessutom i två längder. Jag har ett av varje och båda funkar men jag föredrar den korta varianten på min 16,5cm handled. :)

Jag vill verkligen tycka om Uncle Seikos flat vent, har ett på en 7548, men har tyckt det är lite för hårt/styvt så att den antingen sitter för lös eller så är den så tajt så det klämmer. Kanske borde ha mer fett på handlederna... :D
Har du testat att koka och forma det? Sitter mycket skönare då! :)
 
Uncle Seiko finns dessutom i två längder. Jag har ett av varje och båda funkar men jag föredrar den korta varianten på min 16,5cm handled. :)


Har du testat att koka och forma det? Sitter mycket skönare då! :)
Inte provat att koka faktiskt. Stresstest av klockan samtidigt eller? :D Kör det långa och tycker det sitter bra annars, gillar att ha lite lagom flärp på ändan.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Inte provat att koka faktiskt. Stresstest av klockan samtidigt eller? :D Kör det långa och tycker det sitter bra annars, gillar att ha lite lagom flärp på ändan.
Naj naj naj, du får ju ta av det från klockan! :eek: :D Plocka av bandet, rulla ihop det i en kopp, slå på hett vatten, låt stå en stund, spola av i kallt vatten (fortfarande i muggen), plocka upp. Klart! :)
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Naj naj naj, du får ju ta av det från klockan! :eek: :D Plocka av bandet, rulla ihop det i en kopp, slå på hett vatten, låt stå en stund, spola av i kallt vatten (fortfarande i muggen), plocka upp. Klart! :)
Jag gjorde det där på ett originalgummi till en skx och det gjorde att bandet följde handledens form bättre men jag tyckte inte att det blev mjukare.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Nej, mjukare brukar de sällan bli men de blir mycket bekvämare när de är formade runt handleden. :)
Enligt min (ringa) erfarenhet så blev det bättre men inte bra. Då får väl var och en avgöra om det är värt att lägga ned tid på det. Personligen köper jag hellre ett gummi som är bra direkt istället.
 
Jag tycker bonetto/ZD vaniljgummi är svinbra faktiskt, riktigt bekvämt. Mitt enda klagomål är att spännets springbar känns som det har lite för tunn spets, lite flimsy. Man vill ju inte att det lossnar mitt i actionen.
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Detta ska bli spännande :hungry: Såg ut att varit med om en del enligt bilder men man kan ju hoppas att verkligheten är bättre. Uppdaterar med bilder sen (imorgon) :)

20200513_104839.jpg
 
Topp