Japp WatchCheck ( Android )@Norpanjr , fint! Det är ju quartz! Vilken app är det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp WatchCheck ( Android )@Norpanjr , fint! Det är ju quartz! Vilken app är det?
Jag har en oysterlänk som passar som du kan köpa till en bra peng. Solid länk men inte SEL. Satt på klockan när jag köpte den. Tror den är tidsenlig.. PM’a om intresse
-JL-
Du får hitta en ny helt enkeltHade denna förra sommaren och skulle gärna haft den kvar nu... Z199 från Uncle Seiko är också så sjukt skönt så rekommenderas till de som söker länk
Oh shit! Graalen (typ )Nyförvärvet. Krispig 7548 på orginal z199.
Det är ju endå en överkomlig grail watchOh shit! Graalen (typ )
Ja, lite för överkomlig nästan men sjukt vilket skick!Det är ju endå en överkomlig grail watch
Passformen med gamla versionen av Miltat oyster. Bortse från smutsen, jag har varit på landet.7548-7000 på skx oyster. Tight. Passar hyfsat med 2 mm bandstift...
Den nya versionen verkar ha en aning längre ändlänkar. Även avståndet till hålen från ytterkant är ngn tiondels millimeter längre så 2,5 mm stift gick bara i på ena sidan. Efter byte till 2 mm funkade det.Passformen med gamla versionen av Miltat oyster. Bortse från smutsen, jag har varit på landet.
Kettil, är det en röd sekundvisare, eller är det en reflektion? Är dålig på denna ref! Tillverkades 7548 med båda varianterna?7548-7000 på skx oyster. Tight. Passar hyfsat med 2 mm bandstift...
Den har snarare en brunaktig nyans på den bakre delen. Har ingen aning hur det kommer sig. Är själv en yngling på dessa.Kettil, är det en röd sekundvisare, eller är det en reflektion? Är dålig på denna ref! Tillverkades 7548 med båda varianterna?
Har sett att vissa 7548or utvecklar en brun nyans på baksidan av sekundvisaren och vissa inte. Här är min från oktober 81.Den har snarare en brunaktig nyans på den bakre delen. Har ingen aning hur det kommer sig. Är själv en yngling på dessa.
Ja, efter att kollat runt lite så har jag med fått intrycket att det är en ganska vanligt förekommande patina; tropical hand....kanske man kan kalla det....Har sett att vissa 7548or utvecklar en brun nyans på baksidan av sekundvisaren och vissa inte. Här är min från oktober 81.
Ok! Intressant Då blir det att lägga på några tusingar vid en eventuell försäljningJa, efter att kollat runt lite så har jag med fått intrycket att det är en ganska vanligt förekommande patina; tropical hand....kanske man kan kalla det....
Självklart...klart man håller sig till branchpraxis; fuktskador är premiumOk! Intressant Då blir det att lägga på några tusingar vid en eventuell försäljning
Min gamla! Grattis, den är finÄntligen har jag hittat en efter mycket ledande efter ett fint exemplar Passade bra på Crafter Blue gummit från min SKX även om det kanske inte ger den rätta vintage-känslan. Någon som har tips på bekvämt gummiband liknande Seiko-original?
Betyder det att det även är min gamla som fick åka vidare så snabbt?Min gamla! Grattis, den är fin
Uncle seikos flat vent är min favorit
Jag tyckte mycket om Uncle Seiko's GL831 när jag hade mina 7548Äntligen har jag hittat en efter mycket ledande efter ett fint exemplar Passade bra på Crafter Blue gummit från min SKX även om det kanske inte ger den rätta vintage-känslan. Någon som har tips på bekvämt gummiband liknande Seiko-original?
Hehe ja. Den har hunnit med att besöka ett par medlemmar på kort tid.Betyder det att det även är min gamla som fick åka vidare så snabbt?
Ah jag förstår, helt rättHehe ja. Den har hunnit med att besöka ett par medlemmar på kort tid.
Suget efter en Squale gjorde att den fick lämna
Den svarta känns dock som en keeper. Iofs har jag inte lyckats ha någon keeper, någonsin.Ah jag förstår, helt rätt
Haha det var min tanke ocksåDen svarta känns dock som en keeper. Iofs har jag inte lyckats ha någon keeper, någonsin.
Min gamla! Grattis, den är fin
Uncle seikos flat vent (GL831) är min favorit
Jag tyckte mycket om Uncle Seiko's GL831 när jag hade mina 7548