• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på 7548 quartz

20200828_130036-01.jpeg

Det beror väl på hur bekväm du känner dig med att skruva.

Bara kör, det är inga konstigheter

Jo, jag tänkte mest på hur tillgången av packningar är, och om det är något speciellt man bör tänkta på för just det här verket och boetten. Jag har ju sett tex att batteriet hålls fast av två skruvar, och sitter nära koppartråden, "coilen", som tydligen är vanligt att komma åt och skada. Hur är det med bezel, bara att pilla av och rengöra?

Jo, jag tänkte mest på hur tillgången av packningar är, och om det är något speciellt man bör tänkta på för just det här verket och boetten. Jag har ju sett tex att batteriet hålls fast av två skruvar, och sitter nära koppartråden, "coilen", som tydligen är vanligt att komma åt och skada. Hur är det med bezel, bara att pilla av och rengöra?
Batteriet hålls fast med hjälp av två skruvar som du säger. Har du en bra mejsel så är det ganska smidigt.

Bezel poppar du av med en tunn kniv tex. Klickfjädern sitter i boetten

Är det någon som har ett svart eller pepsi insert liggandes? Det kan ara slutet/blekt. :)

Tillbaka
Topp