S
Staafen
Guest
Tack! Ja mycket!Fint! Visst är den mysig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Ja mycket!Fint! Visst är den mysig?
Det beror väl på hur bekväm du känner dig med att skruva.Jag föll för grupptrycket och har beställt en 7548. Hur ni brukar göra med batteribyte och packningar? Byter ni hemma själv eller lämnar in?
Bra val!Jag föll för grupptrycket och har beställt en 7548. Hur ni brukar göra med batteribyte och packningar? Byter ni hemma själv eller lämnar in?
Det beror väl på hur bekväm du känner dig med att skruva.
Bara kör, det är inga konstigheter
Batteriet hålls fast med hjälp av två skruvar som du säger. Har du en bra mejsel så är det ganska smidigt.Jo, jag tänkte mest på hur tillgången av packningar är, och om det är något speciellt man bör tänkta på för just det här verket och boetten. Jag har ju sett tex att batteriet hålls fast av två skruvar, och sitter nära koppartråden, "coilen", som tydligen är vanligt att komma åt och skada. Hur är det med bezel, bara att pilla av och rengöra?
Kan man trycktesta den med en högtryckstvätt på macken efter?Batteriet hålls fast med hjälp av två skruvar som du säger. Har du en bra mejsel så är det ganska smidigt.
Bezel poppar du av med en tunn kniv tex. Klickfjädern sitter i boetten
Typ!Kan man trycktesta den med en högtryckstvätt på macken efter?
Är det sant? Trodde att det var vanligt att packningar torkar m.m.Typ!
Har aldrig varit med om att någon av mina mögliga vintage-seiko inte klarat ett Trycktest faktiskt
Det gör dom såklart. Men alla mina skxer, 6105or och gamla Turtles har varit täta, trots att de varit ganska välanvändaÄr det sant? Trodde att det var vanligt att packningar torkar m.m.
Det låter ju riktigt lovande! Ska trycktesta min vid tillfälle.Det gör dom såklart. Men alla mina skxer, 6105or och gamla Turtles har varit täta, trots att de varit ganska välanvända
Så jävla bra!81:an sitter på idag!
Stort tack!Så jävla bra!
Fin! Vad är det för år?Funderade på om jag skulle sälja denna i morse då jag inte använt den på ett tag men dom tankarna försvann ganska snabbt när jag satte den på handleden
Tack! Från -83Fin! Vad är det för år?
Skoj, min är från -81. Yes, har original z199 på.Tack! Från -83
Har du original z199 på din?
Fasen att man missade detta!Någon som letar efter en Z199-länk? Har en från Uncle Seiko, storleksjusterad men inte använd utanför hemmet och i mycket bra skick, som jag vill sälja. Tänkte kolla här innan K&S!
Edit: Nu såld!