TheRedDevil
Basic
Någon som har en 009 till salu med NH36 verk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://klocksnack.se/threads/seiko-skx009-nh36.119832/Någon som har en 009 till salu med NH36 verk?
Snyggt!
Är den servad, om inte så undrar jag hur bra den håller tiden?Skx781. I min ägo sedan 2008.
Kan du se när den är tillverkad?Paket med DHL idag, en Japantillverkad SKX007. Tyckte det var kul med en helt ny, snart är de väl slut.
- Juli 2018.Kan du se när den är tillverkad?
Är litet nyfiken bara på hur länge de tillverkats. Har för mig att jag hört nåt om klockor tillverkade tidigt 2019 men är inte säker. De flesta nya verkar vara från 2018.- Juli 2018.
Aldrig servad. Frekvent använd till 2015, sedan mer sporadiskt. Har hela tiden gått stabilt ca -15s/dygn.Är den servad, om inte så undrar jag hur bra den håller tiden?
Stod inte ut med originalgummit, både fult och obekvämt. Tips på snygga passande band om man inte vill köra länk?
Ett sänt här skulle sitta som en smäck! Har ett själv.
https://www.royalstraps.se/collections/dykarmband/products/bonetto-blatt-284
Jag är ju lagd åt det hållet att om det är en dykare bör den vara på stål eller gummi, om den inte är supervintage dvs. Länk! Originallänken till skx finns det ju mycket att orda om, men faktum är att den är ju mer bekväm än nästan alla andra länkar (förutom vissa av de riktigt dyra, typ rolex men den länken kostar ju å andra sidan typ 3-4 ggr så mycket som en hel skx på länk.. ) jag testat. Länk!!Stod inte ut med originalgummit, både fult och obekvämt. Tips på snygga passande band om man inte vill köra länk?
Jo länk är ju alltid länk, ger ju klart bästa känslan när man bär klockan. Däremot smidigt med gummi om man behöver justera storleken lite snabbt under sommaren pga temperaturen. Kikat lite på Oysterlänkarna på Strapcode som verkar vara populära till just SKX.Jag är ju lagd åt det hållet att om det är en dykare bör den vara på stål eller gummi, om den inte är supervintage dvs. Länk! Originallänken till skx finns det ju mycket att orda om, men faktum är att den är ju mer bekväm än nästan alla andra länkar (förutom vissa av de riktigt dyra, typ rolex men den länken kostar ju å andra sidan typ 3-4 ggr så mycket som en hel skx på länk.. ) jag testat. Länk!!