• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

jurassicjay

Cartier
Jo länk är ju alltid länk, ger ju klart bästa känslan när man bär klockan. Däremot smidigt med gummi om man behöver justera storleken lite snabbt under sommaren pga temperaturen. Kikat lite på Oysterlänkarna på Strapcode som verkar vara populära till just SKX.
Jag har strapcodes super oyster till min skx.. den är gedigen och välbyggd, men inte kommer inte i närheten när det kommer till bekvämlighet. Vidare har jag fått någon hang-up på strapcodes ändlänkar.. på oyster ser det ut som en jättebävertand som sticker ut, och på jubilee som någon slags råttänder.. men det får stå för mig. De gör länkar av god kvalitet i alla fall, det kan jag borga för!
 

Hubbe

Omega
Jag håller originallänken som den överlägset bästa, har testat många olika men originalet slår alla. Lätt (viktigt) följsamt och rassligt! Möjligtvis att claspen är lite trist.

Kör numer min med GW-häng och älskart.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
For Sale ;) SKX007
IMG_20191010_191931.jpg
 
Senast ändrad:

juanstman

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Fan. Behöver finansiera en vintage-service. Verkar inte bättre än att en av de här måste lämna. Vad säger ni skx-experter: vilken ska jag behålla och vilken kränger jag?

70594953-B84F-48FD-9887-A7F63CB878E5.jpeg
 

3rdstone

Omega
Många vackra bilder på SKX-ur här, och det glädjer mig. Det här blir ju genast mindre vackert; En brutalt enkel bild på min första dykarklocka på min som alltid spinkiga handled; En SKX007 från 2017, vilken jag blev tvungen att ropa in, då den verkade vara väldigt lite använd samt kom med typ tre olika lika lite använda armband, för vilket jag hoppas blev ett någorlunda rimligt pris.

20191017_025743[1].jpg


Jag är ju en gammal gubbjävel som minns hur coolt man tyckte det var med "dykarklockor" när man såg såna som liten knodd på 70-talet i filmer. Min 79-åriga mor minns inte detta, men jag hävdar med bestämdhet att även hon ägde en klocka (i damurs-storlek givetvis) med dykarurs-attribut som numrerad bezel (förmodligen i plast), samt rally/racing-armband under en period när dessa klockor var som hetast. MAO, det var apcoolt att köra dykare på 70-talet.

Det tog mig lång tid att komma ifatt nostalgin, men nu är jag här. :)
 
Senast ändrad:

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Haft min 1 år ungefär. En av få klockor som jag inte köpt på länk.. Ångrar mig lite i efterhand men den är grymt skön på ett bra Natoband! Upptäckte i våras när vi var på Mallis att den är en perfekt klocka på badsemestern. Tål stryk, sol o bad samt gör inte bort sig på kvällen med svart Natoband. En favorit i samlingen :heart:
C7B2B0D2-0DA5-4760-B40C-5E37B8C37AB4.jpeg
6E2E61DE-B286-44A2-B78B-47DCDAC4AB1F.jpeg
 
Topp