• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

TLalle

Omega
Någon som vet vad ett packningsbyte på en SKX går på? Igår när jag skulle ställa in tiden på min skx007 så kände jag att kronan gick väldigt trögt. Jag tog då i (dumt gjort), och råkade strimla sönder packningen på kronan. Jag har alltid varit väldigt försiktig när jag skruvar ner och upp kronan, så att jag inte förstör gängorna, men detta har jag aldrig varit med om.
Nu har jag aldrig gjort en sån lagning, men jag betvivlar att det är värt det kostnadsmässigt om du inte har något affektionsvärde till just den klockan.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Någon som vet vad ett packningsbyte på en SKX går på? Igår när jag skulle ställa in tiden på min skx007 så kände jag att kronan gick väldigt trögt. Jag tog då i (dumt gjort), och råkade strimla sönder packningen på kronan. Jag har alltid varit väldigt försiktig när jag skruvar ner och upp kronan, så att jag inte förstör gängorna, men detta har jag aldrig varit med om.

Nu har jag aldrig gjort en sån lagning, men jag betvivlar att det är värt det kostnadsmässigt om du inte har något affektionsvärde till just den klockan.

Förstår inte riktigt hur det kan ha gått till men ny packning finns på t.ex cousinsuk.com för några tior. :)
 

Chsv

Cartier
Min SKX007 med coin edge bezel. Får egentligen alldeles för lite handledstid. Men den stannar.
5256E70D-82F8-40B6-954D-849C3FDBD62C.jpeg
vart kommer bezel samt inlägget ifrån?
supersnyggt!!
 

Geschmeck

Breitling
20200813_201540.jpg

Fick pris på byte till originalglas hos urmakaren. 675 kr. Eftersom jag är både snål och envis bestämde jag mig för att testa att polera, eller snarare slipa. 1200 papper i ca 1.5 timme. Sen 2000 papper en stund och avslutade med Autosol. Stor skillnad men några små märken är kvar samt om man kollar noga så är glaset inte lika blankt som nytt. Duger för mig.
 

Sterbu

Breitling
Köp ett safirglas till den istället, det kostar inte många hundralappar. Mineralglas är sjukt svårt att polera och det är inte värt jobbet på en SKX tycker jag.
Var köper du safirglas? Kan man gå till uris och be om ett byte? Jag har inga grejer för sånt och tänker mig att man vill provtrycka den efteråt?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Var köper du safirglas? Kan man gå till uris och be om ett byte? Jag har inga grejer för sånt och tänker mig att man vill provtrycka den efteråt?
Finns många sidor som säljer men jag har bara köpt från Crystal Times (länkar nedan) och det funkade kanon. Finns säkert andra här som kan tipsa om andra sidor också. Jag bytte inte heller själv utan lät min lokala urmakare fixa det tillsammans med en provtryckning. :)
https://www.seikomods.com/product-category/skx007-sapphire-crystals/
 

danko

Omega
Någon som vet vad ett packningsbyte på en SKX går på? Igår när jag skulle ställa in tiden på min skx007 så kände jag att kronan gick väldigt trögt. Jag tog då i (dumt gjort), och råkade strimla sönder packningen på kronan. Jag har alltid varit väldigt försiktig när jag skruvar ner och upp kronan, så att jag inte förstör gängorna, men detta har jag aldrig varit med om.


Jag skulle rekommendera silikonfett på ny packning. Repetera det ca en gång om året.
 
Topp