• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Fick lite feeling och körde hela bezeln ett varv i diskmaskinen, sen 45 minuter i en blandning av maskindismedel och Vanish med förhoppning om en lite mer världsvan look. Inledde m en försiktig polering m stålull. Blev nöjd m resultatet. En före och en efter bild.
PXL_20201119_160326229.jpg
PXL_20201213_124651772.jpg
Kreativ lösning måste jag säga, blev snyggt!

Någon som kör presidentlänk (Us eller strapcode eller annan bra?) på sin skx och vill bidra med någon bild och åsikt om länken? :)

Har testat det mesta på min skx, både Seikos oyster men också uncles z199, men ändå valt att bära den främst på gummi. Gillar länk på bilder men tycker den bärs bättre på gummin, men nu är jag ändå sugen på att testa ny länk igen haha.

Fick lite feeling och körde hela bezeln ett varv i diskmaskinen, sen 45 minuter i en blandning av maskindismedel och Vanish med förhoppning om en lite mer världsvan look. Inledde m en försiktig polering m stålull. Blev nöjd m resultatet. En före och en efter bild.
PXL_20201119_160326229.jpg
PXL_20201213_124651772.jpg
Nu kliar det i fingrarna igen. Vad tycker folket om den här inserten m submariner look? Har inte monterat den än, ligger bara på klockan (lyckades även tappa inserten i stengolvet så den gick sönder, men har en ny på väg på posten 😁) Svart är aldrig fel, men gillar ju min maskindiskade insert här ovan också 😊 Blir verkligen två olika klockor.
PXL_20201216_185251064.jpg

Nu kliar det i fingrarna igen. Vad tycker folket om den här inserten m submariner look? Har inte monterat den än, ligger bara på klockan (lyckades även tappa inserten i stengolvet så den gick sönder, men har en ny på väg på posten 😁) Svart är aldrig fel, men gillar ju min maskindiskade insert här ovan också 😊 Blir verkligen två olika klockor.
PXL_20201216_185251064.jpg

Ser bra ut men gillar den första bättre, riktigt schysst! 😄👍

Blir nog en skx007 till jul men verkar endast hitta den till ett rimligt pris på gummi. Jag tror däremot att jag kommer trivas bättre med den på länk... Ni som har bra koll, vart är det bäst att köpa länken ifrån om man ska köpa den i efterhand? :)

9F14A1E0-28E3-45F9-8D82-E1EEE14A0904.jpeg

Den kostade inte mycket, länken rasslar som satan och den kan inte hålla tiden. Tappar säkert 20 min om dagen. Rätt usel på ganska mycket. Men den där lilla jäveln ändå. Suttit på armen varje dag i ett år. Ångrar jag det? Ja lite. Kommer den sitta där ett år till? Kanske.

9F14A1E0-28E3-45F9-8D82-E1EEE14A0904.jpeg

Den kostade inte mycket, länken rasslar som satan och den kan inte hålla tiden. Tappar säkert 20 min om dagen. Rätt usel på ganska mycket. Men den där lilla jäveln ändå. Suttit på armen varje dag i ett år. Ångrar jag det? Ja lite. Kommer den sitta där ett år till? Kanske.
Jag skulle kosta på den ett nytt urverk. Man kan inte mäta glädje i pengar, ha ha!

Tillbaka
Topp