• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

JeppeH

Omega
Blev positivt överraskad av SKX. Men jag skulle vilja ha ett bättre jubilee. Är det Miltat som gäller då? Något annat bra alternativ? Kan man ha originalspänne till miltat?
 

Bilagor

  • 8967B5C2-2AA7-4307-91B8-370A6D2243A7.jpeg
    8967B5C2-2AA7-4307-91B8-370A6D2243A7.jpeg
    398.3 KB · Visningar: 35

JeppeH

Omega
Ge det lite tid, verkar vara nån slags standard att man ska ogilla original-jubileet innan man lär sig älska det 😊

Haha jaa så är det nog men jag hade en skx013 för ett par år sen och jag upplevde inte länken lika rasslig som den här. Och ändlänkarna hade bättre passform om jag minns rätt.

Den här klockan har ju lite vikt och matchar nog bra med lite tyngd i länken. Dock gillar jag låset, förstått att alla inte gör det..
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Lutar åt det, vet du om det funkar med original låset till den länken?

Tror inte viklåset på originaljubileet är smidigt att byta med bandstift som på andra Seikodykare eller Miltat/Strapcode m.fl. kolla konstruktionen så tror jag du ser.

Däremot går det att använda från t.ex SRP-Turtlarna (20mm) eller Monstrena (18mm). Finns lösa att köpa här och där t.ex på bukten. Jag gillar själv att de är slimmade och har 4 hål för microjustering. Finns även varianter utan dykförlängning som t.ex sitter på de nya 5kx.

Såhär har jag:

20210102_220216.jpg


På ett BoR (vikta ändlänkar) från Geckota:

20210102_220423.jpg
 

JeppeH

Omega
Tror inte viklåset på originaljubileet är smidigt att byta med bandstift som på andra Seikodykare eller Miltat/Strapcode m.fl. kolla konstruktionen så tror jag du ser.

Däremot går det att använda från t.ex SRP-Turtlarna (20mm) eller Monstrena (18mm). Finns lösa att köpa här och där t.ex på bukten. Jag gillar själv att de är slimmade och har 4 hål för microjustering. Finns även varianter utan dykförlängning som t.ex sitter på de nya 5kx.

Såhär har jag:

20210102_220216.jpg


På ett BoR (vikta ändlänkar) från Geckota:

20210102_220423.jpg
Tack för tips! Snygg länk!
 

Dj0

Omega
Här händer inte mycket så kag sparkar lite på myrstacken med en 007j på svart länk.. inte direkt någon designhit utan rätt ändlänkar (som tyvärr inte går att fixa till denna länk pga obytbara ändlänkar), men riktigt skön känsla i länkenoch trevligt med quick release, får se om den passar bättre på nån annan klocka ;)
534D8E4E-597E-4645-BF31-D29E41B6760F.jpeg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Här händer inte mycket så kag sparkar lite på myrstacken med en 007j på svart länk.. inte direkt någon designhit utan rätt ändlänkar (som tyvärr inte går att fixa till denna länk pga obytbara ändlänkar), men riktigt skön känsla i länkenoch trevligt med quick release, får se om den passar bättre på nån annan klocka ;)
534D8E4E-597E-4645-BF31-D29E41B6760F.jpeg
Ja, tyvärr måste jag säga att det inte var någon bra kombo... 🥲🤣
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Här händer inte mycket så kag sparkar lite på myrstacken med en 007j på svart länk.. inte direkt någon designhit utan rätt ändlänkar (som tyvärr inte går att fixa till denna länk pga obytbara ändlänkar), men riktigt skön känsla i länkenoch trevligt med quick release, får se om den passar bättre på nån annan klocka ;)
534D8E4E-597E-4645-BF31-D29E41B6760F.jpeg
Alltså, njaaaaa. 🙄
 
Topp