Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ge den en chans världens bästa beater ju!Efter att tittat igenom de senaste 100 sidorna i denna tråd blev jag inspirerad till köp. Kärlek infann sig dock inte och den åker ut på köp & sälj. Bara att dra ett PM om någon vill ta över förmyndarskapet.
Tack för peppen men denna får vandra vidare.Ge den en chans världens bästa beater ju!
on topic: 007 på nytt gummi
Rekommenderar segeltyg faktiskt! Hålen på mitt sitter iofs precis rätt så der hjälper väl, men i övrigt så är det sjukt bekvämt också!Alltid en favorit. Dock inte bandet som jag tröttnat rejält på. Alldeles för blank och sprucken... Dags att investera i lite band, tills dess åker nog denna på knallrött gummi eller nato.
Jag får nog testa det nu. Aldrig använt det förr faktiskt. Blir en beställning från RoyalStraps då förmodligen.Rekommenderar segeltyg faktiskt! Hålen på mitt sitter iofs precis rätt så der hjälper väl, men i övrigt så är det sjukt bekvämt också!
Rätt säker på att jag såg ett svart 22 mm sailcloth till salu på köp och sälj nyligen. Hur som så är det snyggt, hade ett en kort stund men fick för mig att sälja det vidare men ångrade mig lite. Finns på bild här i tråden några sidor bak.Jag får nog testa det nu. Aldrig använt det förr faktiskt. Blir en beställning från RoyalStraps då förmodligen.
Hel nöjd med resultatet av BOR länken! Alltid tyckt att turtle bara får köra BOR men fasen det vart bra
Jag gav den verkligen ett ärligt försök för ett tag sedan men jag är för kinkig helt enkelt och fixar den inte.. har samma problem med GS(!) tyvärr.. var helt inne på att köpa en snöflinga, men efter att ha testat i butik så insåg jag att det helt enkelt inte funkar på mig (och tro mig, jag vill!!)Betat av ett 10-tal band sista månaden, men landar varje ggn i att jag gillar jubilee-länken bäst så nu får den sitta kvar
Jag kan inte påstå att jag testat alltför många dyrare länkar men tycker Jubileen är klart följsam och skön. Uppskattar också att den känns så karakteristisk för SKX.Jag gav den verkligen ett ärligt försök för ett tag sedan men jag är för kinkig helt enkelt och fixar den inte.. har samma problem med GS(!) tyvärr.. var helt inne på att köpa en snöflinga, men efter att ha testat i butik så insåg jag att det helt enkelt inte funkar på mig (och tro mig, jag vill!!)
Instämmer! Har också provat på Nato och Perlon, men den åker tillbaka på länken.. För mig ligger det väl ganska mycket i att den är på gränsen till för stor till min handled, och då tycker jag den blir lite för hög på ett Nato. Visserligen bygger inte mitt Perlon-band på höjden, men originallänken är helt enkelt skönast vid vardagsanvändning. Ska man ut på äventyr åker gummit på så klart..Jag kan inte påstå att jag testat alltför många dyrare länkar men tycker Jubileen är klart följsam och skön. Uppskattar också att den känns så karakteristisk för SKX.
Snyggt foto, man blir ju grymt sugen att gå och hämta 009:an och byta till den istället för dagens G-shockÖnskar jag kunde modda men vågar inte börja pilla på min 007a. Har en del delar köpt med förhoppningar att lokala urmakare kunde hjälpa till men ingen vågade sig på då det inte är originaldelar.
Min 009.a vill jag däremot ha som den är!
För mig har det kokat ned till att jag pendlar mellan originallänken och Bonetto 284, vilket gör att en av de få saker jag stör mig på med klockan är att den inte har genomborrade hål för lättare byten...Instämmer! Har också provat på Nato och Perlon, men den åker tillbaka på länken.. För mig ligger det väl ganska mycket i att den är på gränsen till för stor till min handled, och då tycker jag den blir lite för hög på ett Nato. Visserligen bygger inte mitt Perlon-band på höjden, men originallänken är helt enkelt skönast vid vardagsanvändning. Ska man ut på äventyr åker gummit på så klart..
Samma gummi som jag har till min Håller helt med, borrade bandhorn hade varit grymt trevligt. Det är också en av anledningarna att jag är lite sugen på att ersätta min SKX med typ en SPB143, men tror jag kommer behålla min SKX trots allt och varva med annat.För mig har det kokat ned till att jag pendlar mellan originallänken och Bonetto 284, vilket gör att en av de få saker jag stör mig på med klockan är att den inte har genomborrade hål för lättare byten...