Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen som har koll på varför vissa SKX har romerska siffror i dagsskivan? Är det nån sällsyntare 7s26x?
- Olika dagskivskombinationer för olika marknader.Ingen som har koll på varför vissa SKX har romerska siffror i dagsskivan? Är det nån sällsyntare 7s26x?
Okej. Att språken varierade mellan marknader visste jag; tyska, arabiska, kanji (jap), etc, men romerska siffror känns förhållandevis omotiverat(?).- Olika dagskivskombinationer för olika marknader.
- Har sett det här men aldrig funderat på det, måste undersökas!Okej. Att språken varierade mellan marknader visste jag; tyska, arabiska, kanji (jap), etc, men romerska siffror känns förhållandevis omotiverat(?).
- Kollade runt lite:- Har sett det här men aldrig funderat på det, måste undersökas!
Intressant. Synd att det inte används på fler ställen!- Kollade runt lite:
”the Roman day wheel is for certain Asian markets where English may be a second/third language” är ett svar jag hittade.
- Och nu vill man ju ha en sån, SKX-febern går aldrig överIntressant. Synd att det inte används på fler ställen!
SKX-febern kan man inte värja emot. Är inne på min tredje 007’a och hade en kortare relation med 009.- Och nu vill man ju ha en sån, SKX-febern går aldrig över
Samma upplevelse här. När jag sålde skx nummer fem så trodde jag att jag var färdig med dem, men icke sa nicke! Nu har jag nummer sex och sju hemma...SKX-febern kan man inte värja emot. Är inne på min tredje 007’a och hade en kortare relation med 009.
Samma upplevelse här. När jag sålde skx nummer fem så trodde jag att jag var färdig med dem, men icke sa nicke! Nu har jag nummer sex och sju hemma...
- Och nu vill man ju ha en sån, SKX-febern går aldrig över
Har haft samma sug ett tag, fick tillslut klicka hem en på ebay pga bristen. Suttit i tullen i en vecka, hoppas snart kunna visa opp den här!Exakt! Själv har man varit sugen på en 013 ett tag. Synd att de inte poppar upp så ofta här på forumet!
Ingen som har koll på varför vissa SKX har romerska siffror i dagsskivan? Är det nån sällsyntare 7s26x?
Riktigt schysst färg på det natot. Var är det ifrån?
Helt rätt! Själv är jag inne på 11:e eller 13:e (utan att överdriva)
Riktigt schysst färg på det natot. Var är det ifrån?
- Avundsjuk .....Certet är stämplat av en handlare från Thailand så det stämmer säkert det som @Hans B 1955 skrev
Har inte tidigare haft en Seiko med romerskt daghjul, tycker det är riktigt snyggt.
- Avundsjuk .....
Har haft samma sug ett tag, fick tillslut klicka hem en på ebay pga bristen. Suttit i tullen i en vecka, hoppas snart kunna visa opp den här!
Hade ingen koll på 013 så blev nyfiken och hittade den här artikeln. Artikeln är inte särskilt ny men kanske någon fler som tycker det är trevlig läsningHur mycket går 013 på nu för tiden?
Budade hem min, beggad men i princip nyskick, för 240 pund så cirka 2800kr. Glönde dock bort att UK lämnat EU några dagar tidigare så nu blir det +25% och nån avgift. Bör bli ca 3600kr i slutändan. Kanske lite i överkant men vafan ville ha en sommarklocka!Hur mycket går 013 på nu för tiden?
Budade hem min, beggad men i princip nyskick, för 240 pund så cirka 2800kr. Glönde dock bort att UK lämnat EU några dagar tidigare så nu blir det +25% och nån avgift. Bör bli ca 3600kr i slutändan. Kanske lite i överkant men vafan ville ha en sommarklocka!