• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Egentligen platsar den här inte riktigt här, men jag kan inte låta bli. Min son byggde den åt mig, en SKX med titanboett. Boett och ring är från Namoki, verket ett NH36 med ”hack and wind”, resten är från en av mina otaliga SKX 😀
7614525B-A493-4E37-93EE-3560C6AED9C0.jpeg

Senast ändrad:
Helt fejk säger du ?
Nästa gång jag vill köpa en SKX, vore det bra att du kollar på den om den är äkta innan jag betalar :pompus: :)
Nja, alltså jag är inte säker på att den är fejk, men säger att den KAN vara det. Vridringsinlägget är som sagt inte original, det kan jag säga säkert. Sen tycker jag att trycket på dag/datum-skivan ser litet off ut också. Hela klockan ger ett litet skumt intryck. Kan någon som har skarpare ögon än jag kolla!

Edit; hittar inte ditt ursprungliga inlägg nu för att kunna jämföra igen. Tog du bort bilden?

Senast ändrad:
Nja, alltså jag är inte säker på att den är fejk, men säger att den KAN vara det. Vridringsinlägget är som sagt inte original, det kan jag säga säkert. Sen tycker jag att trycket på dag/datum-skivan ser litet off ut också. Hela klockan ger ett litet skumt intryck. Kan någon som har skarpare ögon än jag kolla!

Edit; hittar inte ditt ursprungliga inlägg nu för att kunna jämföra igen. Tog du bort bilden?
Ja , jag brukar radera bort mina bilder när andra svarar på kommentaren och bilderna automatiskt kopieras i svaret.
Jag ville få en "trött" exemplar SKX för att modda i sin helhet och denna här blir perfekt. Verket håller inte tiden mer än 10-12 timmar, datum mekanismen är trassig, därför köpte jag den 3-4 ggr billigare än en "frisk SKX"
Jag har i övrigt 2 andra fina exemplar 009 och 007 (en av dem är denna på höger) i vilka jag aldrig skulle röra en skruva eller eventuellt en mindre make up, bezel insert eller safir glas men inte mer.
I min liten samling hade jag bara en Seiko (en 007) förut och var inte speciellt fan av märket tills jag såg vissa vackra modeller bl.a vintage divers.
Jag upptäckte forumet tack vare en medlem och på detta sätt ska jag bland annat få feedback och kunskap inom "Seiko kultur".

Så är det just nu :)
Ha det gott !

Ja , jag brukar radera bort mina bilder när andra svarar på kommentaren och bilderna automatiskt kopieras i svaret.
Jag ville få en "trött" exemplar SKX för att modda i sin helhet och denna här blir perfekt. Verket håller inte tiden mer än 10-12 timmar, datum mekanismen är trassig, därför köpte jag den 3-4 ggr billigare än en "frisk SKX"
Jag har i övrigt 2 andra fina exemplar 009 och 007 (en av dem är denna på höger) i vilka jag aldrig skulle röra en skruva eller eventuellt en mindre make up, bezel insert eller safir glas men inte mer.
I min liten samling hade jag bara en Seiko (en 007) förut och var inte speciellt fan av märket tills jag såg vissa vackra modeller bl.a vintage divers.
Jag upptäckte forumet tack vare en medlem och på detta sätt ska jag bland annat få feedback och kunskap inom "Seiko kultur".

Så är det just nu :)
Ha det gott !
Det låter som ett bra läge att vara i! 🙂 Lycka till med samlandet och du har ju en chans att jämföra dina klockor och göra en egen bedömning. Jag är ingen expert men det finns andra mer kunniga på forumet om man vill ha råd.

Tyvärr ingen perfekt passform (curved rubber från Cousins för en 50lapp) men helt okej :)
Ser bra ut i alla fall då haha. Jag provade fram och tillbaka i evigheter med olika natoband när jag hade en 007a, utan att hitta rätt. Om jag hade köpt tillbaka en idag hade den åkt på ett curved rubber från Crafter Blue eller dylikt direkt 🤪

Visst är den!
Superb! Frän patina.
Vridringsinlägget har dessutom börjat fejda mot blått
Mycket trevlig!
Hoppas på att en dag få lika fin patina på min. Är det något liv kvar i lumen?
Tack så mycket! Så länge den får in lite fukt i kombination med värme så ska det nog inte vara några problem :)
Lumen på tavlan är i stort sett helt död, visarna har lite liv i sig fortfarande, men inte mycket.
Shiet vilken härlig cremelume! Kul med lite historia bakom!
Visst är det! Bakgrunden lyfter verkligen hela klockan :)

Tillbaka
Topp