• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

IMG_4473.jpg

En liken enkel mod där bezel o bezel insert är utbytta :D haft så ett tag nu men hittar ingen mod jag hellre vill ha!
Stilren o snygg
Min är ännu enklare mod bara blekt insert
DSC_9803~2.JPG

Älskar dessa äldre Skx klockor med ärlig slitage/patina. Din ser ut att ha levt ett väldigt intressant liv! Gillar också att texten "Diver's 200m" har blekts från orange till gult. Jättefin!
Ja den är riktigt mysig. Har själv försökt söka efter info om detta med divers 200 m färgen. Jag hade en teori att de tidiga skx:erna hade en gul färg? Eller kan de vara att den blekts? Sett några fler som är gulnade. Denna är från september 2001, patinan har börjat visa sig i tavlan vilket är riktigt mysigt, bandet är dock nytt vad jag förstår men ett original seiko. Lumeplutrarna börjar också få patina, haft 7548 or I liknande skick innan så kul att se skx åldras på samma vis

Senast ändrad:
Ja den är riktigt mysig. Har själv försökt söka efter info om detta med divers 200 m färgen. Jag hade en teori att de tidiga skx:erna hade en gul färg? Eller kan de vara att den blekts? Sett några fler som är gulnade. Denna är från september 2001, patinan har börjat visa sig i tavlan vilket är riktigt mysigt, bandet är dock nytt vad jag förstår men ett original seiko
Ah såg nu att det faktiskt beror på att texten bleks med tiden. Mysigt

Riktigt fin min har också det verket i märkt 7s26A. De finns ju bara ett alternativ till och det är 2006. Vet inte när de justerade verket. 2001 satt det iaf i. Din kan ju mycke väl vara en 1996, väldans coolt att ha första årgången isåfall. Klurigt att lista ut år när de kan va både 1996 och 2006. Men nån kanske vet här inne😊
Jag tror att denna är från 1996. Serienummer börjar på 6, 7s26A med den lilla rotorn. Vad tror ni?

7A4DD4FD-EA90-40BC-B5EC-05BA2DE70AB0.jpeg

2001 vänster 2016 höger
En viss skillnad när dom får åldras. Känns som detaljkvaliten va bättre back in the days eller så är det åldrandet som lyfter tavlan
DSC_0816.JPG
Den till vänster var ju grym. Men är det inte så att klockor åldras på olika sätt beroende på vart i världen de har varit? Den vänstra skx:en ser ut att ha fått smaka på en hel del sol. Tror inte att t.ex svensksålda klockor brukar åldras på det sättet. Eller jag kanske har helt fel

Den till vänster var ju grym. Men är det inte så att klockor åldras på olika sätt beroende på vart i världen de har varit? Den vänstra skx:en ser ut att ha fått smaka på en hel del sol. Tror inte att t.ex svensksålda klockor brukar åldras på det sättet. Eller jag kanske har helt fel
Särkerligen en helt möjlig teori då den vänstra inte bott i Norden. Intressant reflektion

Tillbaka
Topp