Stilren o snygg
En liken enkel mod där bezel o bezel insert är utbytta haft så ett tag nu men hittar ingen mod jag hellre vill ha!
Min är ännu enklare mod bara blekt insert
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stilren o snygg
En liken enkel mod där bezel o bezel insert är utbytta haft så ett tag nu men hittar ingen mod jag hellre vill ha!
Billigare på SkywatchesRena Rolex-utvecklingen
- J-variant?Billigare på Skywatches
Fast att man redan har en 007 så är jag sugen på att skaffa en till, min används väldigt flitigt i lantbruket. Vore fint att köpa en som man håller i originalskick priserna lär ju inte bli bättreRena Rolex-utvecklingen
Yes. J-versionerna på gummi 540$ för en 007, och 325$ för en 009. Skynda fynda- J-variant?
Älskar dessa äldre Skx klockor med ärlig slitage/patina. Din ser ut att ha levt ett väldigt intressant liv! Gillar också att texten "Diver's 200m" har blekts från orange till gult. Jättefin!
Ja den är riktigt mysig. Har själv försökt söka efter info om detta med divers 200 m färgen. Jag hade en teori att de tidiga skx:erna hade en gul färg? Eller kan de vara att den blekts? Sett några fler som är gulnade. Denna är från september 2001, patinan har börjat visa sig i tavlan vilket är riktigt mysigt, bandet är dock nytt vad jag förstår men ett original seiko. Lumeplutrarna börjar också få patina, haft 7548 or I liknande skick innan så kul att se skx åldras på samma visÄlskar dessa äldre Skx klockor med ärlig slitage/patina. Din ser ut att ha levt ett väldigt intressant liv! Gillar också att texten "Diver's 200m" har blekts från orange till gult. Jättefin!
Ah såg nu att det faktiskt beror på att texten bleks med tiden. MysigtJa den är riktigt mysig. Har själv försökt söka efter info om detta med divers 200 m färgen. Jag hade en teori att de tidiga skx:erna hade en gul färg? Eller kan de vara att den blekts? Sett några fler som är gulnade. Denna är från september 2001, patinan har börjat visa sig i tavlan vilket är riktigt mysigt, bandet är dock nytt vad jag förstår men ett original seiko
Jag tror att denna är från 1996. Serienummer börjar på 6, 7s26A med den lilla rotorn. Vad tror ni?
Den till vänster var ju grym. Men är det inte så att klockor åldras på olika sätt beroende på vart i världen de har varit? Den vänstra skx:en ser ut att ha fått smaka på en hel del sol. Tror inte att t.ex svensksålda klockor brukar åldras på det sättet. Eller jag kanske har helt fel2001 vänster 2016 höger
En viss skillnad när dom får åldras. Känns som detaljkvaliten va bättre back in the days eller så är det åldrandet som lyfter tavlan
Särkerligen en helt möjlig teori då den vänstra inte bott i Norden. Intressant reflektionDen till vänster var ju grym. Men är det inte så att klockor åldras på olika sätt beroende på vart i världen de har varit? Den vänstra skx:en ser ut att ha fått smaka på en hel del sol. Tror inte att t.ex svensksålda klockor brukar åldras på det sättet. Eller jag kanske har helt fel
Den till vänster har åldrats riktigt fint.2001 vänster 2016 höger
En viss skillnad när dom får åldras. Känns som detaljkvaliten va bättre back in the days eller så är det åldrandet som lyfter tavlan
Seiko bekräftar väl aldrig sånt, men slut är det iaf. Någon gång runt sommaren-19 tillverkades de sista.Har SKX007 och 013 bekräftat lämnat in?
Har SKX007 och 013 bekräftat lämnat in?
Dessutom så var 013 svår att få tag på ett tag innan det.Seiko bekräftar väl aldrig sånt, men slut är det iaf. Någon gång runt sommaren-19 tillverkades de sista.
Ja, det finns nog ingen som hävdar motsatsen iaf.... Vilken skräll det hade varit om den kommit tillbaks från "andra sidan" !!Seiko bekräftar väl aldrig sånt, men slut är det iaf. Någon gång runt sommaren-19 tillverkades de sista.