Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nytt fingummi till trotjänaren.Hade börjat fundera på att sälja. Kom dock på bättre tankar idag och beställde ett Crafter blue-gummi till den istället.
Letade mig tillbaka till denna bilden då jag kom ihåg att jag hade sett ett blekt pepsi inlägg någonstans. Hur har du fått till denna patina? Jag har själv försökt att bleka ett OEM pepsi inlägg men det har i princip varit omöjligt att bleka det alls. Har efter att kört med aceton bad 1 natt och klorin bad i flera dagar äntligen lyckats att få resultat med kalkborttagningsmedel, dock med det udda resultat att det röda blektes kraftigt men det blåa var 100% intakt. Blir inte klok på detPresidentlänk som variation mot Jubilee.
Klorin var det som användes. Jag kommer inte håg exakt hur lång tid men absolut inte flera dagar. Kan du posta en bild på ditt insert?Letade mig tillbaka till denna bilden då jag kom ihåg att jag hade sett ett blekt pepsi inlägg någonstans. Hur har du fått till denna patina? Jag har själv försökt att bleka ett OEM pepsi inlägg men det har i princip varit omöjligt att bleka det alls. Har efter att kört med aceton bad 1 natt och klorin bad i flera dagar äntligen lyckats att få resultat med kalkborttagningsmedel, dock med det udda resultat att det röda blektes kraftigt men det blåa var 100% intakt. Blir inte klok på det
Jag måste ha fått tag på ett exemplar med pansar kvalitet. Testade tom olika märken av klorin men inget hjälpte. Tar en bild imorgon, kalkborttagningen förstörde dock genom att nästan helt ta bort det röda men istället lämna det blåa intakt.Klorin var det som användes. Jag kommer inte håg exakt hur lång tid men absolut inte flera dagar. Kan du posta en bild på ditt insert?
Ja det verkar väldigt konstigt. Jag kommer ihåg att jag gjorde flera kortare (minutrar) nedsänkningar i vanlig klorin och sköljde med vatten mellan dem för att "hinna med" att få önskat resultat.Jag måste ha fått tag på ett exemplar med pansar kvalitet. Testade tom olika märken av klorin men inget hjälpte. Tar en bild imorgon, kalkborttagningen förstörde dock genom att nästan helt ta bort det röda men istället lämna det blåa intakt.
Så här blev det tillslut. Inte nöjd med att det blåa blektes då dåligt. Blir nog till att beställa ett nytt inlägg.Klorin var det som användes. Jag kommer inte håg exakt hur lång tid men absolut inte flera dagar. Kan du posta en bild på ditt insert?
De här är smalare än fatbars.Vet någon av er vilken typ av bandstift som passar till SKX som inte är fatbars? Har ett par klockarmband som är för smala för dessa?
Vill ha…Min på superoyster, hej!
Snyggt!! Exakt vilken modell är det? Texten ser gul ut men det är kanske bara på bilden. Jag är fö ingen expert.Bytte precis från gummi till nytt sailcloth..
För övrigt så älskar jag den här klockan! Det är min vardagsbeater och jobbklocka. I sommar kommer den att ha tickat oavbrutet i 7 år!
Snyggt!! Exakt vilken modell är det? Texten ser gul ut men det är kanske bara på bilden. Jag är fö ingen expert.
Trevlig helg!
Uncle Seikos Z199 länk smalnar av till 16mm vid låset. Går att köpa antingen med ihåliga (men tjocka) eller solida ändlänkar. Bekvämaste länken jag haft.Ok, finns det nån jubilee som smalnar av mot låset. Jag har haft två miltat jubilee och de gjorde inte det. Detta då till 013,
alternativt om man kan köpa lösa endlinks som är ”gjutna” och inte ihåliga.
Perfekt! TackarUncle Seikos Z199 länk smalnar av till 16mm vid låset. Går att köpa antingen med ihåliga (men tjocka) eller solida ändlänkar. Bekvämaste länken jag haft.
Någon som har sett dessa någon annanstans än på Uncle seikos sajt?Uncle Seikos Z199 länk smalnar av till 16mm vid låset. Går att köpa antingen med ihåliga (men tjocka) eller solida ändlänkar. Bekvämaste länken jag haft.
Godmorgon 013