• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Jonte73

Audemars
image.jpg
 
Fick hem denna igår från creationwatches , första dykarklocka och är otroligt nöjd än så länge ända som drar ner den lite är att kronan är lite trög.
 

Bilagor

  • 20151031_125808.jpg
    20151031_125808.jpg
    81.2 KB · Visningar: 120
  • 20151031_125808.jpg
    20151031_125808.jpg
    81.2 KB · Visningar: 115
Det kommer komma en faktura från DHL på cirka 150kr +- någon 20:a, har beställt 5 ggr från creation och blir alltid så. Däremot från watchhubs slapp man det trots dhl leverans.
Blir det fakturan dyrare desto dyrare klocka man köper? Vad tycker du om klockorna du har fått från creationwatches? Fundera nämligen beställa en till för cirka 5k känns som att de är ganska trovärdiga. Har du haft några problem med deras klockor?
 
Blir det fakturan dyrare desto dyrare klocka man köper? Vad tycker du om klockorna du har fått från creationwatches? Fundera nämligen beställa en till för cirka 5k känns som att de är ganska trovärdiga. Har du haft några problem med deras klockor?
Två av de klockorna som jag beställt har 2 varit till mig själv (SKX007 och en Orient bambino) övriga har varit 2 st skx007 samt en SSC015P1 till vänner och familj. De klockorna ligger i i prisklassen 1000kr-2000kr och så kan inte riktigt uttala mig om fakturan blir högre beroende på värdet. Enligt tullreglerna så ska det väl vara så men jag har för mig att creationwatches skriver ner värdet på paketet, någon får rätta mig om jag har fel :)

I övrigt fungerar klockorna perfekt, inget alls att anmärka på :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Som glad nybörjare lyckades jag repa boettlocket när jag för första gången skulle skruva upp det.
Skulle nämligen fixa borstad finish på boetten men behålla locket polerat för en trevlig kontrast.
Denna fadäs har sedan dess grämt mig sjukt mycket.:mad: Idag kom dock ett vadderat kuvert från
Hongkong med det som fick bli lösningen på mitt problem:
IMG-20150928-WA0012.jpeg

DSC_0087.JPG

DSC_0088.JPG


Nu ska jag nog kunna sova igen... :D
Var köpte du det?
/C
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Jäklar vad snyggt! Har du bytt tavla eller är det kameran som gör lumen så blå?

Tack! :) Nä det är nog min mobilkamera som luras lite, mer grönt i verkligheten.
Sen är AR behandlingen på glaset rödtonad och det kanske påverkar på nåt sätt oxå.
Och SUMOvisarna har lite kraftigare lume än orginalen oxå :cool:
 
Topp