Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Enkelt fixat. Ta bort bezel-ringen, tryck ut insekter (limat), justera in det och tryck tillbaka alltMin skx009 lider också av symtomet att "ringen" och bezel inte är helt linjära. Stör mig inte jättemycket men har någon koll på vad det skulle tänkas kosta att lämna in den hos urmakare och få det fixat/om det är värt det? Alternativt om det är svårt att lösa på egen hand?
Hittade en guide på KS: https://klocksnack.se/threads/byta-bezel-insert-seiko-skx.22356/Min skx009 lider också av symtomet att "ringen" och bezel inte är helt linjära. Stör mig inte jättemycket men har någon koll på vad det skulle tänkas kosta att lämna in den hos urmakare och få det fixat/om det är värt det? Alternativt om det är svårt att lösa på egen hand?
Hittade en guide på KS: https://klocksnack.se/threads/byta-bezel-insert-seiko-skx.22356/
Sök på Bezel i forumdebattörer hemslöjd så hittar du massor med hjälp
Det vänstra bandet är riktigt schysst!går det att få en bild på klockan och bandet ihop?Hej alla!
Ny här på forumet och kände att de passa bra att slänga upp en bild på Skx007:an.
Det vänstra bandet är riktigt schysst!går det att få en bild på klockan och bandet ihop?
Jag gillar't Riktigt schysst!
Jag har också ett exakt sånt band och kan störa mig lite på att öglorna är ganska stora så att flärpen åker ut ibland efter att man vikt den. Det händer ju mest om man kommer åt någonting men det kan ändå vara störande.Tack! Ja den blir riktigt snygg, tycker dock att bandet blir så brett när man viker flärpen.
Looking good! Men varifrån kommer det om man får fråga?Tack! Ja den blir riktigt snygg, tycker dock att bandet blir så brett när man viker flärpen.
Beställt den på Ebay.Looking good! Men varifrån kommer det om man får fråga?
Ahaa, då vet jag precis... Misstänkte att det kanske var på det där interweb men ville fråga för att vara helt säker...Beställt den på Ebay.
Riktigt bra med grönt nato! Måste skaffa ett sånt..!Tisdag morgon på jobbet!
Slängde på min på mocka-zulut igår efter flera månader på länk och svart nato..
Ja det är rätt snygg faktiskt även om jag inte kör det så ofta. Men bilden blev lite ljus, det är mörkare i verkligheten.Fräscht! Mocka är fränt
Tänkte precis fråga det, gillar mer mörkbrunt. Pröva att ta bild utan blixt?Ja det är rätt snygg faktiskt även om jag inte kör det så ofta. Men bilden blev lite ljus, det är mörkare i verkligheten.
Ja det var väl dagsljus och blixt som gjorde det..Tänkte precis fråga det, gillar mer mörkbrunt. Pröva att ta bild utan blixt?
Mycket snygg läderrem, är själv på jakt efter ngt liknande. Men mocka? Menar du insidan mot armen då eller? Ovansidan ser ut som slätt skinn/läder/nappa (narvsidan) på bilden eller är det väldigt slätslipad mocka?Slängde på min på mocka-zulut igår efter flera månader på länk och svart nato..
Kan inte alla termer där men den lite luddigare sidan är inåt mot handleden.Mycket snygg läderrem, är själv på jakt efter ngt liknande. Men mocka? Menar du insidan mot armen då eller? Ovansidan ser ut som slätt skinn/läder/nappa (narvsidan) på bilden eller är det väldigt slätslipad mocka?