• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Compiss

Patek
2-Faktor
image.jpeg
 
Min skx009 lider också av symtomet att "ringen" och bezel inte är helt linjära. Stör mig inte jättemycket men har någon koll på vad det skulle tänkas kosta att lämna in den hos urmakare och få det fixat/om det är värt det? Alternativt om det är svårt att lösa på egen hand?
Enkelt fixat. Ta bort bezel-ringen, tryck ut insekter (limat), justera in det och tryck tillbaka allt :)

Största fiske är att få en repa på klockan när du tar bort bezel-ringen, och där är frystejp din bästa vän!
 
Min skx009 lider också av symtomet att "ringen" och bezel inte är helt linjära. Stör mig inte jättemycket men har någon koll på vad det skulle tänkas kosta att lämna in den hos urmakare och få det fixat/om det är värt det? Alternativt om det är svårt att lösa på egen hand?
Hittade en guide på KS: https://klocksnack.se/threads/byta-bezel-insert-seiko-skx.22356/

Sök på Bezel i forumdebattörer hemslöjd så hittar du massor med hjälp
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
DSC_0114.JPG
Enda klockan jag ångrar att jag sålt var en skx007k.
Nu är det rond 2, en skx007j!
Lumet är helt sjukt mycket bättre i j-versionen av någon underlig anledning, sen känns dykarringen annorlunda och kronan är mer stabil. Det kokar säkert ner till individuella skillnader, olika batcher. Lotto om man får en bra klocka. ;)
 
Tack! Ja den blir riktigt snygg, tycker dock att bandet blir så brett när man viker flärpen.
Jag har också ett exakt sånt band och kan störa mig lite på att öglorna är ganska stora så att flärpen åker ut ibland efter att man vikt den. Det händer ju mest om man kommer åt någonting men det kan ändå vara störande.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Slängde på min på mocka-zulut igår efter flera månader på länk och svart nato..
DSC_0109.JPG
Mycket snygg läderrem, är själv på jakt efter ngt liknande. Men mocka? Menar du insidan mot armen då eller? Ovansidan ser ut som slätt skinn/läder/nappa (narvsidan) på bilden eller är det väldigt slätslipad mocka?
 
Topp