• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

image.jpeg
Just köpt och jag gillar den skarpt

image.jpg
Jag är nu stolt 009-ägare! Köptes med jubilee men sitter förtilfället på nato. Väntar med spänning på coin edge och endmill.

Hur går ni tillväga när ni flyttar originalinsert till ny bezel? Kan man "återanvända" det gamla limmet eller är det tejp eller nytt lim som gäller?

/Philemon
Härligt!
Nu vill jag inte vara den som är den...men sitter urtavlan snett? Eller kanske chapter ringen i förhållande till tavlan?

image.jpg
Jag är nu stolt 009-ägare! Köptes med jubilee men sitter förtilfället på nato. Väntar med spänning på coin edge och endmill.

Hur går ni tillväga när ni flyttar originalinsert till ny bezel? Kan man "återanvända" det gamla limmet eller är det tejp eller nytt lim som gäller?

/Philemon
Härligt! Väntar på både klocka och coin edge bezel. Den som väntar på något gott!

Jag har precis samma problem! Sjukt jobbigt!

Jag upplever också att det lilla säkerhetslåset öppnas av sig själv med jämna mellanrum, framförallt när klockan glider ned på handleden och länken liksom spänns lite extra. Lite halvirriterande minst sagt, har dessutom en tendens att fastna i kläder :(
Har funder att byta clasp till något annat, men vet inte ens om det är möjligt att göra på SuperOysters länk eller inte.

Satan. Det har du helt rätt i. Verkar vara chaptern som spökar. Kanske dags att höra av sig till Uret.
//Philemon

Borde iof gå att flytta enkelt lite åt höger något steg hos en urmakare men är den sverigeköpt skulle jag be om en ny/de står för kostnaden (dennlär inte bli så stor). Iaf inget jätteproblem men surt!

Min skx009 lider också av symtomet att "ringen" och bezel inte är helt linjära. Stör mig inte jättemycket men har någon koll på vad det skulle tänkas kosta att lämna in den hos urmakare och få det fixat/om det är värt det? Alternativt om det är svårt att lösa på egen hand?

Min skx009 lider också av symtomet att "ringen" och bezel inte är helt linjära. Stör mig inte jättemycket men har någon koll på vad det skulle tänkas kosta att lämna in den hos urmakare och få det fixat/om det är värt det? Alternativt om det är svårt att lösa på egen hand?

Tror det har frågats om det rätt flitigt, har för mig att @yonsson skrev att det finns trådar i slöjdforumet om hur man fixar själv. Lycka till

Tillbaka
Topp