• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

maks

Breitling
Lite skrivbordsdykning med nyförvärvet. @Gilbert
KKZLHdY.jpg
 
Sådär, mina första två SKX anlände på posten i veckan.
En SKX007 samt en SKX009J
SKX007 används som beater just nu. 009J funderar jag på att lämna in på service samt montera ett Natoarmband på.
(Fint tumavtryck på 007 :) )
R13CVDWUtYpHJ1Ft4MHeqzdXs7tQdkoCKrlXtz-iVluHhIQyGYRKhKC_NThTrJ37uwMutO9K8KgEEYK-1e1d5ZmJMLwOBjatITqtrTaagKQV0_tpptyUTRkfGqDGOfgcHucZa2Nz510lRJlwOh4uQkwlGF3QOvBCEenKgVIFA4lpwcWLIvHIJ0sfhnVn5r0EOwGiyWAwPZlzIuoHCvas7ple1mk0p--LTd_cfNyJC7-vWFMKRCgDCa-tbgYYtvZPiv2N6Aoq453TdmvQrWeY4t0OCQGiahE9zOy5XfZrMuXnJ4YhWB7u3n_xqj8HwZfYq4_LCZkTsnwIwvYgVodYpyr7eI3lXMW5jNuGzdJ8W0hybfflC8DS2Ol8qvsAjMOaKo4vV6SQyQTbtCeXoV5UYeG1j95mXxxi2o3a-EuKtet-DlbJ1KPbz_eMvXIs9OM8yAM2w3BOzaic8jhgnNlF97mqlIZ99NTVPQPW75OAs3FAHjSXGep9WIkXn3pX5U3sXTIJ3IFclXOdeVyvf_8yOEs-EeG08XQ_mDKAYsbVf9GQbYidRPstkF4LZ69oNX3Z1HWWsDgdE3TFE2uG1I8BgakV8KwBV6k98hqEbGnpu7KMAeEpYaNIyA=w1332-h1776-no
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
QUOTE="Sjobedan, post: 1105285, member: 2957"]
image.jpg

Urkul att åka kollektivtrafik!
Riktigt snyggt på grått band
Är förövrigt lite osams med datumändringen på denna. För inte sifferskiftet att klaffa efter att den blev "urladdad" i förra veckan.[/QUOTE]
Riktigt snyggt på grått band:)
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
QUOTE="Sjobedan, post: 1105285, member: 2957"]
image.jpg

Urkul att åka kollektivtrafik!
Riktigt snyggt på grått band
Är förövrigt lite osams med datumändringen på denna. För inte sifferskiftet att klaffa efter att den blev "urladdad" i förra veckan.

Känner igen problematiken med dag/datum. Skiftet sker ju kring varannan "kl 12". Ett tips är att vrida visarna tills man ser att den skiftar dag/datum för att fastställa midnatt (och inte lunch-12a) och sedan fixa dag/datum.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag vill ha en SRP775 men vill inte att min älskade SKX ska bli liggande oälskad. Ni som har båda. Hur funkar det för er?
 

Paahl

Omega
2-Faktor
IMG_4682.JPG

Detta var mitt första köp när mitt klockintresse drog igång. Kommer få stanna i samlingen i och med de sentimentala band vi har. Denna rackare har till och med fått utså lite hobbyurmakeri från min sida. Kronan gick sönder och jag var löjligt nöjd när jag lyckades få dit en ny på egen hand.
 

pam00000

Omega
2-Faktor
Jag vill ha en SRP775 men vill inte att min älskade SKX ska bli liggande oälskad. Ni som har båda. Hur funkar det för er?
They are completely different. Depends on what you want from the watch and which purpose it serves. I now have skx031, skx033 and srp777 now and I don't want to let go any of them, they all get their wrist time. :cool:
 

pam00000

Omega
2-Faktor
Jag upphör aldrig att förvånas över hur snygg och elegant SKX031/33 är på bild och vilken billig, plastig och ranglig klocka den känns som i verkligheten jämfört med SKX007/009.
Can't agree. If you take the stock bracelets or rubberrs off the skx031/033 and skx007/009, put all of them on decent nicely looking strap and you will see how the applied indices on 031/033 change the perception and make them look reeeally sharp.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Jag upphör aldrig att förvånas över hur snygg och elegant SKX031/33 är på bild och vilken billig, plastig och ranglig klocka den känns som i verkligheten jämfört med SKX007/009.

Ranglig? Vad har du råkat ut för elände? :) Skulle snarare säga att den är "liten" och nätt, bezeln är väl den enda punkt jag kan klaga på. Om du lyckas få tag i en bra originallänk så blir den än mer stabil. Sen väger ju SKX007/9 mycket mer vilket kanske gör att den känns mer gedigen.
 

NewMexico

Omega
Ranglig? Vad har du råkat ut för elände? :) Skulle snarare säga att den är "liten" och nätt, bezeln är väl den enda punkt jag kan klaga på. Om du lyckas få tag i en bra originallänk så blir den än mer stabil. Sen väger ju SKX007/9 mycket mer vilket kanske gör att den känns mer gedigen.
Har ägt flera stycken, även en helt original. Känns som en klocka som kostar en tusing ny, 007 som om den skulle kosta 5000. Kul att du trivs med den såklart.
 
Topp