• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

cklar

Omega
Sådär, då får jag också posta i tråden :p
cFhUn0b.jpg
 

TonyM

Cartier
Äntligen fått hem alla delar till min SKX171. Monterat på 007 bezel och en endmill länk från strapcode. Är sjukt nöjd Har även beställt hem en coin edge bezel med marinblått SKX insert från Yobokies men det får nog ligga och skräpa ett tag då den känns helt rätt just nu.
 

Bilagor

  • IMG_0452.JPG
    IMG_0452.JPG
    67.4 KB · Visningar: 94
  • IMG_0449.PNG
    IMG_0449.PNG
    135.4 KB · Visningar: 94

Alligatorn

Cartier
Är de så dyrt med kupade glas? En ebay-junkie och hemmapulare som jag tänker mig att de där går enkelt att ordna själv.

Vad gick ditt på @Crispie? Ser förbaskat fint ut :)
+ coin edge bezel.
Mesh på! Skönt och passar klockan fint enligt mig :) tänkte ev. borsta det senare
20170210_083342.jpg
Snyggt! Från ebay antar jag med ditt tidigare inlägg ? ;) Har ett på g jag med! Blir till 007an dock. Funderar också på att borsta ner det till en mattare look. :D
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
+ coin edge bezel.

Snyggt! Från ebay antar jag med ditt tidigare inlägg ? ;) Har ett på g jag med! Blir till 007an dock. Funderar också på att borsta ner det till en mattare look. :D
Inget som säger att man inte kan använda de på 007 också :) har en sån jag med men de feta bandstiften får inte plats i mesh. Om jag ska slänga på ett mesh på min Padi blir de nog något med lite bättre finish dock.

Japp, ebay. Tog den billigaste jag hittade med ordentlig clasp :)
20170210_113212.jpg

Kan även meddela att materialet är hårt. Bandet dödade en helt ny bahco avbitare :p
 
Senast ändrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Fråga: Vet du om din bezel insert är AM och är den i så fall helt blank? Hade tänkt skaffa en AM insert till en skrotklocka men blir lite fundersam till om jag vill det om den nu är högblank.
Den är AM och rätt blank JA.
Du kan ju alltid köra den i klorinbad i omgångar tills du mattat ner den om du inte vill den ska se helt blank och ny ut :)

Försökte få med de på lite bilder nyss.
20170210_113943.jpg 20170210_113933.jpg 20170210_113302.jpg
 

Alligatorn

Cartier
Inget som säger att man inte kan använda de på 007 också :) har en sån jag med men de feta bandstiften får inte plats i mesh. Om jag ska slänga på ett mesh på min Padi blir de nog något med lite bättre finish dock.

Japp, ebay. Tog den billigaste jag hittade med ordentlig clasp :)
20170210_113212.jpg

Kan även meddela att materialet är hårt. Bandet dödade en helt ny bahco avbitare :p
Letade också efter ett med den claspen så billigt som möjligt :p Dom med bredare mittendel ser jävligt klen ut. Hittade ett för 130pix efter ett tag. Får se om min avbitare håller då :eek:

Och jag har letat som en dåre efter mina fatbars men antar att jag kan skippa den biten nu då :D
 

Crispie

Rolex
Är de så dyrt med kupade glas? En ebay-junkie och hemmapulare som jag tänker mig att de där går enkelt att ordna själv.

Vad gick ditt på @Crispie? Ser förbaskat fint ut :)
Jag har förgäves letat igenom min mejlbox för att hitta betalningen för glaset men kan inte hitta. Kan heller inte minnas varifrån jag köpte det. Tror att jag kan ha hittat det på ebay. Det var busenkelt att göra själv om man är lite händig har tillgång till glaspress och lite grundverktyg (finns på Clas och Kjell bland annat). Väldigt kul att ha gjort själv också. Dessvärre spräckte jag orginalglaset när jag skulle ta ut det :( så var lite försiktig(are än mig!) när du tar bort glaset. Jag har heller inte trycktestat klockan efter bytet så exakt hur tätt det är kan jag inte svara på men badar och duschar med den utan problem (än så länge). Skulle jag skjuta från höften tror jag glaset gick för runt 500:- nånstans. Är på resande fot nu men kan kolla närmre när jag kommit hem. Återkommer!

Edit: en annan fördel förutom att det är fräckt med det kupade är ju att det är safir vilket är reptåligt till skillnad från hardlex
 
Topp