Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Coolt! 023 måste va hur eftertraktad som helst numer, nu när skx013 har blivit så svår (dyr) att få tag på?Tog lite jämförande bilder mellan SKX013 och SKX023 medans jag ändå har båda hemma och på varsitt strapcode super oyster. Noterade att ändlänkarna från strapcode följer bandhornen något snyggare på 023. Skillnad i tjocklek gör även att 013 upplevs som mer topptung. I övrigt två fina klockor helt i min smak. Frågan är om jag ska behålla båda eller om 013 får lämna..
Ingen aning, man ser dem ju sällan på köp/sälj. Men jag har i alla fall kvar min och har sålt vidare 013Coolt! 023 måste va hur eftertraktad som helst numer, nu när skx013 har blivit så svår (dyr) att få tag på?
Köpte precis en skx009 också. Har en skx007 sen innanLong time lurker, men eftersom det precis knackade på dörren från DHL med denna så får det bli min första post på KS.. har aldrig egentligen varit inne på Seiko, men efter flitigt nörderi kände jag att detta ändå var ett nödvändigt tillskott.. får nog snart en kompis i form av 007 också.
Grattis! Det tog mig 20 år av klocksamlande innan jag köpte min första Seiko. Det var 6 månader sen. Nu har jag 12 st. Bara så du vet vad som väntarLong time lurker, men eftersom det precis knackade på dörren från DHL med denna så får det bli min första post på KS.. har aldrig egentligen varit inne på Seiko, men efter flitigt nörderi kände jag att detta ändå var ett nödvändigt tillskott.. får nog snart en kompis i form av 007 också.
Jo tack, har redan identifierat 2 till utöver 007an som jag ”behöver” plus en grand seiko som jag just nu är ”förbjuden” att köpa av hon med byxorna det var i denna maktkamp jag i tyst protest beställde 009:an Baby steps!Grattis! Det tog mig 20 år av klocksamlande innan jag köpte min första Seiko. Det var 6 månader sen. Nu har jag 12 st. Bara så du vet vad som väntar
Haha, jag förstår dig så väl. Min resa börkade också med en SKX, fast 013 i mitt fall då jag gillar lite mindre klockor. Suktar också efter en GS nu så vi får väl se vart det landarJo tack, har redan identifierat 2 till utöver 007an som jag ”behöver” plus en grand seiko som jag just nu är ”förbjuden” att köpa av hon med byxorna det var i denna maktkamp jag i tyst protest beställde 009:an Baby steps!
Välkommen in i värmen! SKX är magiska och jag sitter också på en uppsättning av 007 och 009, båda behövs absolut!Long time lurker, men eftersom det precis knackade på dörren från DHL med denna så får det bli min första post på KS.. har aldrig egentligen varit inne på Seiko, men efter flitigt nörderi kände jag att detta ändå var ett nödvändigt tillskott.. får nog snart en kompis i form av 007 också.
Vad har kännetecknat de dåliga?Har haft så många, några bra några dåliga..
Vad har kännetecknat de dåliga?
Vad har kännetecknat de dåliga?
De är väl rätt kända för att ha lite ojämn kvalité. En del ex har väldigt dålig passning på bezeln så den matchar inte med kl 12 och 30 (kl 6). Verken håller också ojämn kvalité där den kan dra/sacka minuter eller gå exakt. Men vad gör det, jag tycker det är helt oslagbart charmiga klockor, i synnerhet med tanke på prisklassen!Har haft så många, några bra några dåliga..
Min skx! Sugen på att testa ett nato till den
Snygg YM mod!Min skx! Sugen på att testa ett nato till den
Tack! Supernöjd med denSnygg YM mod!
Tycker den bygger lite mycket på höjden med nato.. mörkblått ditsatt idag.. (edit: man kan ju såklart köra andra knäppningar med nato, men det blir ändå inte 100 tycker jag)Min skx! Sugen på att testa ett nato till den
Då verkar jag haft lite flyt med 009an iaf, skönt! Väl inom spec på tidhållning och ingen misalignment. Däremot låter ju automatiken inte jättesexigt, men det hade jag inte förväntat mig för priset.. Får se hur det går med 007an när den anländer..De är väl rätt kända för att ha lite ojämn kvalité. En del ex har väldigt dålig passning på bezeln så den matchar inte med kl 12 och 30 (kl 6). Verken håller också ojämn kvalité där den kan dra/sacka minuter eller gå exakt. Men vad gör det, jag tycker det är helt oslagbart charmiga klockor, i synnerhet med tanke på prisklassen!
Snyggt! Håller med dig om höjden, lite det jag är rädd för, men går ju alltid att byta tillbaka..Tycker den bygger lite mycket på höjden med nato.. mörkblått ditsatt idag.. (edit: man kan ju såklart köra andra knäppningar med nato, men det blir ändå inte 100 tycker jag)
Min SKX009 , tillverkad 2019, håller tiden galet bra. Fortar sig några få sekunder under dagen, men lägger jag den m urtavlan nedåt på natten eller även då jag har den på mig när jag sover, saktar den in lite igen. Så totalt sett de sista 2 veckorna när jag mätt lite noggrannare ligger den omkring 10 sek plus på 14 dagar.Då verkar jag haft lite flyt med 009an iaf, skönt! Väl inom spec på tidhållning och ingen misalignment. Däremot låter ju automatiken inte jättesexigt, men det hade jag inte förväntat mig för priset.. Får se hur det går med 007an när den anländer..
Säker på att de inte monterat in ett schweiziskt verk av misstag?Min SKX009 , tillverkad 2019, håller tiden galet bra. Fortar sig några få sekunder under dagen, men lägger jag den m urtavlan nedåt på natten eller även då jag har den på mig när jag sover, saktar den in lite igen. Så totalt sett de sista 2 veckorna när jag mätt lite noggrannare ligger den omkring 10 sek plus på 14 dagar.
Hehe, man undrar ju nästanSäker på att de inte monterat in ett schweiziskt verk av misstag?
Bra idé! Skänker varje månad, men behöver inte bandetHej på er!
Jag har ett helt nytt original Z22 som jag inte behöver och tänkte därför följande. Den som vill ha det för över valfri summa till BCF och postar en skärmdump här. Skicka ett PM till mig med adress, jag bjuder på frakten.
Hojta om du säljer?Min på superoyster, hej!
Tack! Bra gjort med månadsbetalning.Bra idé! Skänker varje månad, men behöver inte bandet
Med en skock ungar så ser jag det mer som att dom investerar sitt arv i sig själva, det blir lättare för en snåljåp som mig dåTack! Bra gjort med månadsbetalning.