• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Fernet Branca

Omega
2-Faktor
Fotar inför försäljning på blocket, pm från KSare går också an om intresse finns
 

Bilagor

  • IMG_20201202_200132.jpg
    IMG_20201202_200132.jpg
    428.9 KB · Visningar: 33
Tog lite jämförande bilder mellan SKX013 och SKX023 medans jag ändå har båda hemma och på varsitt strapcode super oyster. Noterade att ändlänkarna från strapcode följer bandhornen något snyggare på 023. Skillnad i tjocklek gör även att 013 upplevs som mer topptung. I övrigt två fina klockor helt i min smak. Frågan är om jag ska behålla båda eller om 013 får lämna..
F2117799-99FB-4D8A-8A03-448E7140218F.jpeg
9361CFC5-155C-4F25-A164-68987998423A.jpeg
8F814C45-8C1A-4097-B36A-AF0DBA115E72.jpeg
C4D0EFBA-96AD-4A3C-BC99-79EDCCEEF34C.jpeg
E700FFBC-FEA1-42C5-8077-88980A5AF4EF.jpeg
3B226FD2-9811-4C5C-BFD5-F5B697E42529.jpeg
Coolt! 023 måste va hur eftertraktad som helst numer, nu när skx013 har blivit så svår (dyr) att få tag på?
 

Dj0

Omega
Long time lurker, men eftersom det precis knackade på dörren från DHL med denna så får det bli min första post på KS.. har aldrig egentligen varit inne på Seiko, men efter flitigt nörderi kände jag att detta ändå var ett nödvändigt tillskott.. får nog snart en kompis i form av 007 också.
4CFC6E89-E1EF-469F-8AE7-29D0724B1B5E.jpeg
 

Chsv

Cartier
Long time lurker, men eftersom det precis knackade på dörren från DHL med denna så får det bli min första post på KS.. har aldrig egentligen varit inne på Seiko, men efter flitigt nörderi kände jag att detta ändå var ett nödvändigt tillskott.. får nog snart en kompis i form av 007 också.
4CFC6E89-E1EF-469F-8AE7-29D0724B1B5E.jpeg
Köpte precis en skx009 också. Har en skx007 sen innan😉
 
  • Like
Reactions: Dj0
Long time lurker, men eftersom det precis knackade på dörren från DHL med denna så får det bli min första post på KS.. har aldrig egentligen varit inne på Seiko, men efter flitigt nörderi kände jag att detta ändå var ett nödvändigt tillskott.. får nog snart en kompis i form av 007 också.
4CFC6E89-E1EF-469F-8AE7-29D0724B1B5E.jpeg
Grattis! Det tog mig 20 år av klocksamlande innan jag köpte min första Seiko. Det var 6 månader sen. Nu har jag 12 st. Bara så du vet vad som väntar 😅
 

Dj0

Omega
Grattis! Det tog mig 20 år av klocksamlande innan jag köpte min första Seiko. Det var 6 månader sen. Nu har jag 12 st. Bara så du vet vad som väntar 😅
Jo tack, har redan identifierat 2 till utöver 007an som jag ”behöver” plus en grand seiko som jag just nu är ”förbjuden” att köpa av hon med byxorna🙄 det var i denna maktkamp jag i tyst protest beställde 009:an 🤷‍♂️ Baby steps!
 
Jo tack, har redan identifierat 2 till utöver 007an som jag ”behöver” plus en grand seiko som jag just nu är ”förbjuden” att köpa av hon med byxorna🙄 det var i denna maktkamp jag i tyst protest beställde 009:an 🤷‍♂️ Baby steps!
Haha, jag förstår dig så väl. Min resa börkade också med en SKX, fast 013 i mitt fall då jag gillar lite mindre klockor. Suktar också efter en GS nu så vi får väl se vart det landar :)
 
  • Like
Reactions: Dj0

dicken

Omega
2-Faktor
Long time lurker, men eftersom det precis knackade på dörren från DHL med denna så får det bli min första post på KS.. har aldrig egentligen varit inne på Seiko, men efter flitigt nörderi kände jag att detta ändå var ett nödvändigt tillskott.. får nog snart en kompis i form av 007 också.
4CFC6E89-E1EF-469F-8AE7-29D0724B1B5E.jpeg
Välkommen in i värmen! SKX är magiska och jag sitter också på en uppsättning av 007 och 009, båda behövs absolut! :cigar:
 

Dj0

Omega
Suck... jag har inte ens hunnit använda 009:an (har inte kortat länken än och väntar på leverans av andra band) men nu är en 007j på väg också🤷‍♂️ bilder kommer (kanske på blåtiror också som bevis när detta brott uppdagas)
 
Vad har kännetecknat de dåliga?
Vad har kännetecknat de dåliga?
Har haft så många, några bra några dåliga..
De är väl rätt kända för att ha lite ojämn kvalité. En del ex har väldigt dålig passning på bezeln så den matchar inte med kl 12 och 30 (kl 6). Verken håller också ojämn kvalité där den kan dra/sacka minuter eller gå exakt. Men vad gör det, jag tycker det är helt oslagbart charmiga klockor, i synnerhet med tanke på prisklassen!
 

Dj0

Omega
De är väl rätt kända för att ha lite ojämn kvalité. En del ex har väldigt dålig passning på bezeln så den matchar inte med kl 12 och 30 (kl 6). Verken håller också ojämn kvalité där den kan dra/sacka minuter eller gå exakt. Men vad gör det, jag tycker det är helt oslagbart charmiga klockor, i synnerhet med tanke på prisklassen!
Då verkar jag haft lite flyt med 009an iaf, skönt! Väl inom spec på tidhållning och ingen misalignment. Däremot låter ju automatiken inte jättesexigt, men det hade jag inte förväntat mig för priset.. Får se hur det går med 007an när den anländer..
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Då verkar jag haft lite flyt med 009an iaf, skönt! Väl inom spec på tidhållning och ingen misalignment. Däremot låter ju automatiken inte jättesexigt, men det hade jag inte förväntat mig för priset.. Får se hur det går med 007an när den anländer..
Min SKX009 , tillverkad 2019, håller tiden galet bra. Fortar sig några få sekunder under dagen, men lägger jag den m urtavlan nedåt på natten eller även då jag har den på mig när jag sover, saktar den in lite igen. Så totalt sett de sista 2 veckorna när jag mätt lite noggrannare ligger den omkring 10 sek plus på 14 dagar.
 
Min SKX009 , tillverkad 2019, håller tiden galet bra. Fortar sig några få sekunder under dagen, men lägger jag den m urtavlan nedåt på natten eller även då jag har den på mig när jag sover, saktar den in lite igen. Så totalt sett de sista 2 veckorna när jag mätt lite noggrannare ligger den omkring 10 sek plus på 14 dagar.
Säker på att de inte monterat in ett schweiziskt verk av misstag? 😉
 
Topp