• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Original fat springbars är ju de starkaste som finns och har rätt diameter på spetsarna så jag tror att det är svårt att hitta något som egentligen är bättre. Watchgecko har stift som inte är fullt så tjocka men ändå har lite fetare spets så de inte glappar i hålen. Har sådan men är inte helt säker på om de är knakfria.
 

Agsa

Omega
2-Faktor
Dag 4 i karantän😬 men trevligt sällskap med spb147 😊
27349B41-DE81-446D-A4D8-734536750912.jpeg
 
När jag började intresserade mig för klockor så förstod jag inte poängen med dykare. Det var vintage kronograferna som intresserade mig. Nu har det gått lite tid och jag har fått omvärdera allt. Kronograferna är snygga men opraktiska, allt man köper behöver servas och jag använde aldrig tidtagningsfunktionerna.
Jag testar en dykare tänkte jag och skaffade en SPB143. Det var i höstas och jag har bara burit den sedan dess. Kan ärligt säga att det är den första klocka jag klickat så totalt med. Snygg, pålitlig och stabil.
Faktum är att jag gillar den så mycket att i princip slutat hänga på KS. Jag vet inte om det är bra eller inte. Tänkte i alla fall titta in och komma ut som en one watch guy.

Men nu när jag är här blev jag extremt sugen på en Oris diver 65. Någon som har båda och vill göra en jämförelse (eller ett byte)?
 

Bilagor

  • IMG_5715.jpg
    IMG_5715.jpg
    57.5 KB · Visningar: 31

LeManiac

Panerai
2-Faktor
När jag började intresserade mig för klockor så förstod jag inte poängen med dykare. Det var vintage kronograferna som intresserade mig. Nu har det gått lite tid och jag har fått omvärdera allt. Kronograferna är snygga men opraktiska, allt man köper behöver servas och jag använde aldrig tidtagningsfunktionerna.
Jag testar en dykare tänkte jag och skaffade en SPB143. Det var i höstas och jag har bara burit den sedan dess. Kan ärligt säga att det är den första klocka jag klickat så totalt med. Snygg, pålitlig och stabil.
Faktum är att jag gillar den så mycket att i princip slutat hänga på KS. Jag vet inte om det är bra eller inte. Tänkte i alla fall titta in och komma ut som en one watch guy.

Men nu när jag är här blev jag extremt sugen på en Oris diver 65. Någon som har båda och vill göra en jämförelse (eller ett byte)?
En kompis har en 40 mm Oris. Lägre, lättare o allmänt smidig på armen. Men han gör inte som jag och tar den på segling, bad osv. Så varför inte ha båda med lite olika användningsområde?
 
En kompis har en 40 mm Oris. Lägre, lättare o allmänt smidig på armen. Men han gör inte som jag och tar den på segling, bad osv. Så varför inte ha båda med lite olika användningsområde?
Jo, det får nog bli en Oris också. Dessutom är jag kanske mest sugen på den med grön urtavla men är tänker att jag kanske tröttnar på färgen. Då vill jag ju inte ha gjort mig av med favoriten.
 
När jag började intresserade mig för klockor så förstod jag inte poängen med dykare. Det var vintage kronograferna som intresserade mig. Nu har det gått lite tid och jag har fått omvärdera allt. Kronograferna är snygga men opraktiska, allt man köper behöver servas och jag använde aldrig tidtagningsfunktionerna.
Jag testar en dykare tänkte jag och skaffade en SPB143. Det var i höstas och jag har bara burit den sedan dess. Kan ärligt säga att det är den första klocka jag klickat så totalt med. Snygg, pålitlig och stabil.
Faktum är att jag gillar den så mycket att i princip slutat hänga på KS. Jag vet inte om det är bra eller inte. Tänkte i alla fall titta in och komma ut som en one watch guy.

Men nu när jag är här blev jag extremt sugen på en Oris diver 65. Någon som har båda och vill göra en jämförelse (eller ett byte)?

När jag började intresserade mig för klockor så förstod jag inte poängen med dykare. Det var vintage kronograferna som intresserade mig. Nu har det gått lite tid och jag har fått omvärdera allt. Kronograferna är snygga men opraktiska, allt man köper behöver servas och jag använde aldrig tidtagningsfunktionerna.
Jag testar en dykare tänkte jag och skaffade en SPB143. Det var i höstas och jag har bara burit den sedan dess. Kan ärligt säga att det är den första klocka jag klickat så totalt med. Snygg, pålitlig och stabil.
Faktum är att jag gillar den så mycket att i princip slutat hänga på KS. Jag vet inte om det är bra eller inte. Tänkte i alla fall titta in och komma ut som en one watch guy.

Men nu när jag är här blev jag extremt sugen på en Oris diver 65. Någon som har båda och vill göra en jämförelse (eller ett byte)?
Säg till om du vill sälja din 143:a 😁
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Idag blev jag med en SPB147. När klockan lanserades hade jag uteslutit att jag skulle köpa den någon gång utifrån produktbilderna. Efter att jag haft SPB143 i två omgångar då sa jag till mig själv att jag ska ge den en chans. Nu är jag helt såld. Klockan är mycket snyggare IRL än på produktbilderna.

9E5F2F75-4481-44D0-811C-B03DC0EDF676.jpeg
3702C1C4-3B30-4002-A23D-1A9AA83015C2.jpeg
DFA5AB4F-DF34-4BD6-8699-A30427AFDD17.jpeg
41981EB6-3A8A-49B7-9D13-93F1F3F0011B.jpeg
DC380EF4-6085-4640-9191-E46FEFA7DC44.jpeg
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Har någon av er testat ett Orange Tropic på en SPB143? Känner spontant att det kan vara snyggt på sommaren.
Ännu bättre vore om någon hade lite bilder!
 

Gbgbrouge

Breitling
Bytte till ett läderarmband från Watch Gecko. Sjukt nöjd och har en känsla av att den här klockan ser bra ut med nästan alla remmar 😎
 

Bilagor

  • 46A9F2BD-A192-4C97-BE09-A1CC141587EA.jpeg
    46A9F2BD-A192-4C97-BE09-A1CC141587EA.jpeg
    516.4 KB · Visningar: 16
Senast ändrad:

Simon G

Breitling
Perfekt läsning att bläddra igenom denna tråd sida för sida i väntan på min 143 som jag köpt av @Defreud här på KS. Vansinnigt taggad, och riktigt kul med all inspiration från denna tråd. Lär inte dröja innan jag skaffar ett svart sailcloth. Ser riktigt lovande ut!
 

ybey

Omega
Perfekt läsning att bläddra igenom denna tråd sida för sida i väntan på min 143 som jag köpt av @Defreud här på KS. Vansinnigt taggad, och riktigt kul med all inspiration från denna tråd. Lär inte dröja innan jag skaffar ett svart sailcloth. Ser riktigt lovande ut!
Du har en riktig instagramfavorit i det senapsgula natot från cheapestnatostraps. Riktigt fin på 143an!

816DB849-2C65-49BF-91F0-37B5B9167B44.jpeg
 
Topp