Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr ej rätt tråd, men grym klocka!
Är detta rätt tråd för denna?
Älskar denna tavlan. Klassisk modern Seiko, när de är som bäst.
Det tycker jag inte du behöver heller... Har man en SPB143 eller ett syskon till den redan, kan jag inte se varför man skulle addera någon av dessa 3. Men det är säkert bara jag..Jag som inte behöver en ny Seiko-dykare
Introducing: The Next Generation Of Seiko's Prospex '20MAS' – Now Smaller And With A New Movement (SPB453, SPB451 & SPB455)
Refining Seiko's hit diver for 2024 with new proportions, deeper depths, and a new position for the date.www.hodinkee.com
Min 143:a ligger mig varmt om hjärtat så lär inte bli ngt. Men blir ju lätt påverkad måste jag erkänna. Den blå tycker jag är riktigt läckerDet tycker jag inte du behöver heller... Har man en SPB143 eller ett syskon till den redan, kan jag inte se varför man skulle addera någon av dessa 3. Men det är säkert bara jag..
Mycket bra uppföljare, sugenJag som inte behöver en ny Seiko-dykare
Introducing: The Next Generation Of Seiko's Prospex '20MAS' – Now Smaller And With A New Movement (SPB453, SPB451 & SPB455)
Refining Seiko's hit diver for 2024 with new proportions, deeper depths, and a new position for the date.www.hodinkee.com
Som tur är har jag inte rådMycket bra uppföljare, sugen
Haha inte jag hellerSom tur är har jag inte råd
Och ärligt talat så är det nog inte en till av de här jag ”behöver” heller. Men gillar verkligen den blå. Men kom på att jag vill ju ha en Pierce Brosnan Seamaster någon gång och den är ju väldigt blå i bezeln. Plus att jag har köpt och ska förska modda en ”143-GMT”. Får se hur det blirHaha inte jag heller
Riktigt bra släpp, ska bli skoj att testa i verkligheten. Stora fråga vilken man fastnar förJag som inte behöver en ny Seiko-dykare
Ja om man ändå bodde nära en AD som kan ta in alla dessa. Tror ingen av mina närliggande kommer göra det. Jag är ifs fast i OWGMARCH så får ju inte pröva ngt ändå. Har inte läst när de ska komma ut på marknaden hellerRiktigt bra släpp, ska bli skoj att testa i verkligheten. Stora fråga vilken man fastnar för
Både blå och svart är riktigt snygga tycker jag!Jag som inte behöver en ny Seiko-dykare
Förutom att den blir aningens tunnare uppskattar jag uppdaterade urverket. Ser de nya plottrigare ut?Både blå och svart är riktigt snygga tycker jag!
Kul att den blir något mindre på alla mått, även om det bara är "0.5mm more narrow, 0.2mm thinner, and 1.2mm shorter lug to lug. " Även en liten uppgradering på vattentätheten till 300m, kanske oviktigt men kul.
Verkar som att det blir en ny länk och clasp som ska ha blivit mindre också. Dock så kom jag bra överens med den tidigare länken men låter ju som en uppgradering.
Kul släpp tycker jag!
Hmm, "AUTOMATIC 3DAYS" på tavlan vet jag inte om jag tycker jättemycket om. Men det är väl en liten detalj när man tittar på klockan i verkligheten.Förutom att den blir aningens tunnare uppskattar jag uppdaterade urverket. Ser de nya plottrigare ut?
Får ju verkligen hoppas att det är något man inte tänker på efter ett tagHmm, "AUTOMATIC 3DAYS" på tavlan vet jag inte om jag tycker jättemycket om. Men det är väl en liten detalj när man tittar på klockan i verkligheten.
Jag såg den med. Men reagerade nog mer spontant på datumfönstret. Men tror man inte tänker så mycket på ngt av dem sen. Tycker uppdateringarna är imponerade. Iaf 300m wr på mindre case. Sen när det kommer till Seikos urverk är jag alltid skeptisk då min 143a har sämre tidshållning än alla klockor jag har med nh35-verk. Detsamma gällde de två alpinister jag haft med samma verk i sig.Hmm, "AUTOMATIC 3DAYS" på tavlan vet jag inte om jag tycker jättemycket om. Men det är väl en liten detalj när man tittar på klockan i verkligheten.
Jag kanske är i minoriteten men jag gillar verkligen datumet 4:30. Åtminstone på SPB317 när jag kikat på den irl. Bäst i minå ögon hade varit no date men tror Seiko hinner gå under innan den drömmen blir verklighet på deras dykare.Jag såg den med. Men reagerade nog mer spontant på datumfönstret. Men tror man inte tänker så mycket på ngt av dem sen. Tycker uppdateringarna är imponerade. Iaf 300m wr på mindre case. Sen när det kommer till Seikos urverk är jag alltid skeptisk då min 143a har sämre tidshållning än alla klockor jag har med nh35-verk. Detsamma gällde de två alpinister jag haft med samma verk i sig.
Jag håller med. Tycker det är bra med det lite undangömd datumet. Index kl 3 blir stort och det är positivt för både läsbarheten och balansen i tavlan.Jag kanske är i minoriteten men jag gillar verkligen datumet 4:30. Åtminstone på SPB317 när jag kikat på den irl. Bäst i minå ögon hade varit no date men tror Seiko hinner gå under innan den drömmen blir verklighet på deras dykare.
Jag gillar datumet kl 3 men är redo att ompröva mina känslor. Ju mer jag tittat på de nya känner jag att den blå lockar bra mycket ändå. Men nöjer mig med min 143aJag håller med. Tycker det är bra med det lite undangömd datumet. Index kl 3 blir stort och det är positivt för både läsbarheten och balansen i tavlan.
Sedan ska man inte underskatta färgen på datumhjulet. Nu blir det svart mot mörka urtavlor, det försvinner lite mer.Jag gillar datumet kl 3 men är redo att ompröva mina känslor. Ju mer jag tittat på de nya känner jag att den blå lockar bra mycket ändå. Men nöjer mig med min 143a
Ja det tråkigt att en del 6r35 avviker i tidshållningen. Men jag har också märkt att de går tydligt sämre när de inte är fullt dragna.Fick hem en SPB149 som går sämre än en Vostok. Oaktat tidshållningen så upplever jag den mycket bättre IRL än vad jag trodde.
Samma här. Brukar dra upp de med minst 40 varv på kronan innan jag tar på klockan. Då går de så bra som de kan, men om den är dåligt uppdragen så går de fort som sjutton.Ja det tråkigt att en del 6r35 avviker i tidshållningen. Men jag har också märkt att de går tydligt sämre när de inte är fullt dragna.
Svårt att slå den där rent estetiskt i mitt tycke. Fantastisk.Min första Seiko. Nu blev man sugen på äldre varianter men först ska jag tröttna på denna. Det har jag inte gjort än.
Ja, det är en välbyggd klocka i klassisk dykardesign. Möjligen lite för ungdomlig för min smak? Jag läser om tidshållningen så det ska jag hålla ett öga på, men hittills tuffar den på bra. Enda nackdelen är att den stannar om man inte använder den.Svårt att slå den där rent estetiskt i mitt tycke. Fantastisk.
Fantastiskt snygg, otroligt irriterande kalibern. Haft 3 och alla har varit besvikelser i fråga om tidhållning osv. Men det är en riktig skönhet…Ja, det är en välbyggd klocka i klassisk dykardesign. Möjligen lite för ungdomlig för min smak? Jag läser om tidshållningen så det ska jag hålla ett öga på, men hittills tuffar den på bra. Enda nackdelen är att den stannar om man inte använder den.
3? Då har du verkligen givit den en chans . Jag kanske inte har haft något att klaga över för att jag inte haft den på mer än en dag, sen byter jag. Den har iaf hållit tiden den dagen.Fantastiskt snygg, otroligt irriterande kalibern. Haft 3 och alla har varit besvikelser i fråga om tidhållning osv. Men det är en riktig skönhet…