Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag köpte skumpåläggare till krånzlen på wagdogs hemsidaNågon som känner till bolag i Svedala som säljer Suttner spruthantag samt MTM Hydro snabbkopplingar/lansar
Eller någon firma som säljer bra snabbkopplingar till högtryckstvättar
Jag köpte skumpåläggare till krånzlen på wagdogs hemsida
Dock inget snabbfäste
Är det stor skillnad på t.ex Arcticlean Degreaser Pro jämfört med t.ex Biltema avfettning?
Jag köpte till en italiensk finlirar skumpåläggare.
Som du du ser på sista bilden så har jag kirrat en Suttner pistol med KEW chuck samt delar för att köra snabbfäste till lans samt skumpåläggare. Helvete vad dyra dem var.... Köpte på SGA trading, men det är inget kinaskit. Så jag hoppas på att det skall hålla länge.
Sladden till portöppnaren, vafalls?!Köpt löblås för att torka bilen med. Funkar bra men jag behöver ett mindre munstycke
![]()
Är det inte o-ringar på dom där kopplingarna? Har för mig vi hade sådana kopplingar i tätten när jag jobbade med hyrbilar och dom gick ibland av då läckte det en hel del så köp hem lite extra att ha att byta med om så sker.![]()
Sladden till portöppnaren, vafalls?!
Kör mindre lövblås för mindre avblåsning vid lister etc, har kommit på mig själv att köpa några mindre hörselproppar dock, jäkla ljud i längden när man kör ett tagKöpt lövblås för att torka bilen. Funkar bra men jag behöver ett mindre munstycke
![]()
Kör mindre lövblås för mindre avblåsning vid lister etc, har kommit på mig själv att köpa några mindre hörselproppar dock, jäkla ljud i längden när man kör ett tag
Försök att vid jämna mellanrum(varannan månad eller oftare beroende på om bilen kör mycket,står ute, tvättas mycket) gå över bilen med något toppskydd något liknande Carpro Reload, Tershine Refract.... Kolla vad som funkar med ditt keramiska.Har keramiskt lackskydd.
Hur ska jag hantera det? Särskilda medel?
Ska kolla.@DW6900MS Fick du inte med något papper?
Alternativ som är lätta att få tag på och är billiga att testa:Jag har införskaffat en MB CLA shooting brake som har gått cirka 2000mil med vit lack, nere runt hjulhusen och sidolisterna så sitter det brun/svarta fläckar som inte går bort med den vanliga OKQ8 avfettningen trots flertal försök. Vad behöver jag införskaffa för att få skiten att lossna? Samtidigt tycker jag att allt vägsmuts fastnar väldigt hårt i lacken så gärna tips på något bra och lättarbetat vax eller liknande skulle uppskattas!
Jag har införskaffat en MB CLA shooting brake som har gått cirka 2000mil med vit lack, nere runt hjulhusen och sidolisterna så sitter det brun/svarta fläckar som inte går bort med den vanliga OKQ8 avfettningen trots flertal försök. Vad behöver jag införskaffa för att få skiten att lossna? Samtidigt tycker jag att allt vägsmuts fastnar väldigt hårt i lacken så gärna tips på något bra och lättarbetat vax eller liknande skulle uppskattas!
Tvätta bilen som vanligt men mellan avfettningen spolats av och du går på med svamp och schampo drar du på prickbort och låter det verka en stund innan du spolar av det. sitter det kvar fläckar (som troligen är tjärfläckar) efter du shamponerat och masserat bilen lagom sensuellt () tar du fram prickbort och en MF trasa. Spruta på torka bort.
Försök att vid jämna mellanrum(varannan månad eller oftare beroende på om bilen kör mycket,står ute, tvättas mycket) gå över bilen med något toppskydd något liknande Carpro Reload, Tershine Refract.... Kolla vad som funkar med ditt keramiska.
Försök också att tvätta med PH-neutralt så mycket som går(gäller för all typ av försegling/behandling). Annars så är det samma som vid vanligt underhåll som gäller.
I värsta fall behöver leran tas fram
Så skitig har bilarna i min vård aldrig blivit att lera behövts för att få bort tjärprickar.![]()
Om alla hade varit som oss vad gäller tvätt och underhåll så hade det knappt funnits rekond-prylar....![]()
Har de produkterna samma funktion som Ultima Paint Guard Plus (råkar ha en sådan flaska hemma)? Minin är nyligen behandlad med keramiskt lackskydd och jag tänkte att jag kanske inte behöver ha på något mer, men det lär väl iofs inte skada att dra på något extra ibland.