• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilvård

Jag kör med en WORX WG518E köpte den för 52 pund ifrån Amazon. Skall klara av 16.7m3/min, den räcker för att blåsa av bilen i alla fall.

Har börjat kolla in Bruhl MD2800 då den är lite smidigare att hantera i garaget

IMG_20181230_133826.jpg

IMG_20181230_131835.jpg

Härligt på en bil från 2016:) kanske otur vid något stenskott men man blir inte förvånad med en bil från vag koncernen :) rost bakre hjul, sett framåt, framhjulsdriven så borde vara minst utsatta partiet
Projekt rost bort i ledigheten

IMG_20181230_133826.jpg

IMG_20181230_131835.jpg

Härligt på en bil från 2016:) kanske otur vid något stenskott men man blir inte förvånad med en bil från vag koncernen :) rost bakre hjul, sett framåt, framhjulsdriven så borde vara minst utsatta partiet

Hej
Sätt dit stenskottstejp då du har fixat detta så slipper du mer jobb ;)
Denna firma gör behandlingar mycken noga ---> https://rostskyddsmetoder.se/ :)

//Simon

Tack för tips! Vart köper man sådan tejp?

Jag har fixat mitt från dom som för Car wraps/ Solfilm (dom som folierar hela bilar mm) Då kan man klippa som man vill. (vet inte om dom sälgar löst) ?

Kan finnas på Merkonomen. byggvaruhus eller Biltema
Finns transparant m3 tejp på rulle men om bredden är rätt vet jag inte ?

//Simon

IMG_20181230_133826.jpg

IMG_20181230_131835.jpg

Faktiskt ärligt förvånad över att det inte ser värre ut än så. VAG brukar har grava rostproblem oavsett årsmodell. Det är lika illa om den är från 1976 som 2017. Det är tydligen inte ovanligt att dom är rostiga redan från fabrik och i typisk VAG-anda tar dom inte ett dugg ansvar över sin produkt.

Faktiskt ärligt förvånad över att det inte ser värre ut än så. VAG brukar har grava rostproblem oavsett årsmodell. Det är lika illa om den är från 1976 som 2017. Det är tydligen inte ovanligt att dom är rostiga redan från fabrik och i typisk VAG-anda tar dom inte ett dugg ansvar över sin produkt.
Kommer så väl ihåg när farsan slipa bort rost på två generationer jetta :) :)

Farsan kör Passat. Han körde bland annat 80-tals Asconor och MB w124.. han reagerar över att passatjäveln rostar, och ursäkten är alltid att rosten beror på yttre åverkan.

Riktigt bra produkter, gula perfekt för buffa efter vaxapplicering och den andra produkten istället för svamp, som är förbjudet :) premium produkter
IMG_20190111_155426.jpg

Jag är sjuk säger frugan men minst en biltvätt i veckan blir det vare sej det behövs eller ej. Nånting oerhört tillfredsställande med att köra en nytvättad o ren bil:)

Jag är sjuk säger frugan men minst en biltvätt i veckan blir det vare sej det behövs eller ej. Nånting oerhört tillfredsställande med att köra en nytvättad o ren bil:)

Jag tycker det är terapi att tvätta bilen. Man får tänka samtidigt som det är tillfredställande att köra ren bil som du säger. Synd bara man varit så snäll så man lånade ut bilen till syrran över jul/nyår. 350 mil och inte sett en tvätthink sedan 13 december och kommer inte göra så förens tidigast nästa helg... :nailbiting:

Jag tycker det är terapi att tvätta bilen. Man får tänka samtidigt som det är tillfredställande att köra ren bil som du säger. Synd bara man varit så snäll så man lånade ut bilen till syrran över jul/nyår. 350 mil och inte sett en tvätthink sedan 13 december och kommer inte göra så förens tidigast nästa helg... :nailbiting:
Haha fyfan!!
Jo det är ju en form av terapi men jag kan oxå bli rätt sur när man tvättar en riktigt skitig bil efter nån annan. Precis som du kommer att få göra haha.

Haha fyfan!!
Jo det är ju en form av terapi men jag kan oxå bli rätt sur när man tvättar en riktigt skitig bil efter nån annan. Precis som du kommer att få göra haha.

Rätt nöjd att hon inte tvättade bilen så det gör inget. Syrran spolade dock av bilen men hittade inte mina tvättvantar så det blev stop där. Dessutom hittade hon inte sprayflaskan till avfettningen så hon hällde upp avfettningen i en hink och "skvätte" den på bilen.. :D

Syrran kan och vet dock hur man ska tvätta en bil ordentligt. Bara hon hittar grejerna så ska inte klanka ner på henne. :)

Tipsade lokala Mekonomen i Älvsjö om att ta in bve avfettning, finns nu några flaskor i lager. Jäkla bra grejer! Kallavfettning som biter även på blöt bil, rekommenderas tillsammans med ett lager bve grön på det.
IMG_20190218_174651.jpg

Den blir väldigt grisig av att köras som daglig bruksbil. Kommer bli stammis på biltvätten. Tips på bra avfettning förutom den BVE?
Förresten @demondave gjorde du någon extra lackförsegling på din M2, du hade väl den ute året om också?

72B29307-4679-4D7F-9DC1-CD4317C682CE.jpeg

Den blir väldigt grisig av att köras som daglig bruksbil. Kommer bli stammis på biltvätten. Tips på bra avfettning förutom den BVE?
Förresten @demondave gjorde du någon extra lackförsegling på din M2, du hade väl den ute året om också?

72B29307-4679-4D7F-9DC1-CD4317C682CE.jpeg

Yes! Just nu är den förseglad under en vinters samlad smuts. Men det ligger nåt keramiskt skydd från Sonax Center här, mest för att det är där lokala BMW-handlaren leveransfixar bilar. Det behövde för övrigt inte bättras något alls vid ettårskollen.

Tillbaka
Topp