Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Bilvård

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Deleted member 1265, 27 april 2015.

1. Norrlänningen

Norrlänningen Silver

Jepp,
    Vi har ett låglutande tak på vårat hus och jag skottar taket med den.
    Brukar även tända majbrasan, sopa asfalterade ytor osv

Kson gillar detta.
  2. MaziK

MaziK Silver

Jag kör med en WORX WG518E köpte den för 52 pund ifrån Amazon. Skall klara av 16.7m3/min, den räcker för att blåsa av bilen i alla fall.

Har börjat kolla in Bruhl MD2800 då den är lite smidigare att hantera i garaget

alfgren gillar detta.
  3. falten

falten Tantal

IMG_20181230_133826.
    IMG_20181230_131835.
    Härligt på en bil från 2016:) kanske otur vid något stenskott men man blir inte förvånad med en bil från vag koncernen :) rost bakre hjul, sett framåt, framhjulsdriven så borde vara minst utsatta partiet
    Projekt rost bort i ledigheten

4. alfgren

alfgren Silver

Från:
    Stockholm
  5. falten

falten Tantal

6. alfgren

alfgren Silver

Från:
    Stockholm
    Oj, den var spännande. Måste vara väldig otur att få med en sten eller dylikt åt det hållet.

7. falten

falten Tantal

Mm det tyckte jag också när man stod i biltvätt hallen och man kunde pilla bort stor färgflaga med rost under, och då tillhör man ändå tvättskadade skaran i samhället, så tur att man upptäckte relativt tidigt

alfgren gillar detta.
  8. Tapiren

Tapiren Tantal

Volkswagen rostar tyvärr rätt så friskt, jag har rejält med rost på min VW från -17 :(

9. Simon.x

Simon.x Brons

Från:
    Sverige
    Hej
    Sätt dit stenskottstejp då du har fixat detta så slipper du mer jobb ;)
    Denna firma gör behandlingar mycken noga ---> https://rostskyddsmetoder.se/ :)

//Simon

alfgren och falten gillar detta.
  10. falten

falten Tantal

Tack för tips! Vart köper man sådan tejp?

11. Simon.x

Simon.x Brons

Från:
    Sverige
    Jag har fixat mitt från dom som för Car wraps/ Solfilm (dom som folierar hela bilar mm) Då kan man klippa som man vill. (vet inte om dom sälgar löst) ?

Kan finnas på Merkonomen. byggvaruhus eller Biltema
    Finns transparant m3 tejp på rulle men om bredden är rätt vet jag inte ?

//Simon

falten gillar detta.
  12. Norrlänningen

Norrlänningen Silver

Faktiskt ärligt förvånad över att det inte ser värre ut än så. VAG brukar har grava rostproblem oavsett årsmodell. Det är lika illa om den är från 1976 som 2017. Det är tydligen inte ovanligt att dom är rostiga redan från fabrik och i typisk VAG-anda tar dom inte ett dugg ansvar över sin produkt.

falten gillar detta.
  13. falten

falten Tantal

Kommer så väl ihåg när farsan slipa bort rost på två generationer jetta :) :)

14. vlm1978

vlm1978 Titan

Ni generaliserar något. Har kört WV i 17 år. Aldrig haft rost.

15. demondave

demondave Silver

Farsan kör Passat. Han körde bland annat 80-tals Asconor och MB w124.. han reagerar över att passatjäveln rostar, och ursäkten är alltid att rosten beror på yttre åverkan.

16. falten

falten Tantal

Riktigt bra produkter, gula perfekt för buffa efter vaxapplicering och den andra produkten istället för svamp, som är förbjudet :) premium produkter IMG_20190111_155426.

17. MaziK

MaziK Silver

Köpt ifrån autodude?

Vill ha XL varianten(incredipad), får kanske beställa ifrån utlandet

18. falten

falten Tantal

Jepp autodude, de hade xl förut vet jag men var borta nu, de har höjt priserna såg jag också efter min beställning paden tex 159 nu 199

MaziK gillar detta.
  19. CrocoKrokodil

CrocoKrokodil Tantal

Från:
    Västkusten
    Jävla Chalmerist! ;)

Aurum gillar detta.
  20. falten

falten Tantal

Fel av mig, 299!

21. MaziK

MaziK Silver

whaaat

22. falten

falten Tantal

Mm djävla ökning

23. Norrlänningen

Norrlänningen Silver

9A58D509-F160-4812-9498-94B0FB891648. 35389B74-1BD5-4C6F-A339-48418DFDE01B. 2229ABE8-67B2-45F0-9948-64C2FFEB12EB. ED80554A-2C6A-440C-AA4E-D35B3256EE99.

Idag håller jag lite puts på hjullastaren faktiskt. :)

Scaramanga, rdianat, Grafton och 9 andra gillar detta.
  24. Jag är sjuk säger frugan men minst en biltvätt i veckan blir det vare sej det behövs eller ej. Nånting oerhört tillfredsställande med att köra en nytvättad o ren bil:)

falten och Edin gillar detta.
  25. Edin

Edin Brons

Från:
    Midsomer Wreath
    Jag tycker det är terapi att tvätta bilen. Man får tänka samtidigt som det är tillfredställande att köra ren bil som du säger. Synd bara man varit så snäll så man lånade ut bilen till syrran över jul/nyår. 350 mil och inte sett en tvätthink sedan 13 december och kommer inte göra så förens tidigast nästa helg... :nailbiting:

Deleted member 4412 och falten gillar detta.
  26. Haha fyfan!!
    Jo det är ju en form av terapi men jag kan oxå bli rätt sur när man tvättar en riktigt skitig bil efter nån annan. Precis som du kommer att få göra haha.

Edin gillar detta.
  27. Edin

Edin Brons

Från:
    Midsomer Wreath
    Rätt nöjd att hon inte tvättade bilen så det gör inget. Syrran spolade dock av bilen men hittade inte mina tvättvantar så det blev stop där. Dessutom hittade hon inte sprayflaskan till avfettningen så hon hällde upp avfettningen i en hink och "skvätte" den på bilen.. :D

Syrran kan och vet dock hur man ska tvätta en bil ordentligt. Bara hon hittar grejerna så ska inte klanka ner på henne. :)

CaptainOats gillar detta.
  28. falten

falten Tantal

Tipsade lokala Mekonomen i Älvsjö om att ta in bve avfettning, finns nu några flaskor i lager. Jäkla bra grejer! Kallavfettning som biter även på blöt bil, rekommenderas tillsammans med ett lager bve grön på det.
    IMG_20190218_174651.

Kson gillar detta.
  29. Kleiz

Kleiz Silver

Den blir väldigt grisig av att köras som daglig bruksbil. Kommer bli stammis på biltvätten. Tips på bra avfettning förutom den BVE?
    Förresten @demondave gjorde du någon extra lackförsegling på din M2, du hade väl den ute året om också?

72B29307-4679-4D7F-9DC1-CD4317C682CE.

30. demondave

demondave Silver

Yes! Just nu är den förseglad under en vinters samlad smuts. Men det ligger nåt keramiskt skydd från Sonax Center här, mest för att det är där lokala BMW-handlaren leveransfixar bilar. Det behövde för övrigt inte bättras något alls vid ettårskollen.

Kleiz gillar detta.