• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilvård

Fick lov att slå till, löjligt billigt för att vara en variant.
Screenshot_20190420_212209_com.android.chrome.jpg

Grymt, nya varianten med. Köpte min rupes ifrån slims detailing. Men pund är dyrt nu :(

Är sugen på en lhr75

Ah har du en mark 3 också? Var egentligen ute efter en mark 2 på rea, men det här erbjudandet var ju nästan billigare än var mark 2 har reats ut och sålt slut för..
Hoppas en maskin räcker men som du skriver en 75a eller något annat kanske vore bra även. Man får väl kö denna på sniskan i i trånga partier och inte trycka så hårt mot lacken för att bränna. Aldrig polerat men kollat på jäkla massa klipp med Larry på ammo o buff daddy så det här ska bli spännande:)

Har en 21mk2 :)
En 75a är given, sugen på en nano med ...

Grymt det är bara att köra igång, Larry is the man :D

Ah har du en mark 3 också? Var egentligen ute efter en mark 2 på rea, men det här erbjudandet var ju nästan billigare än var mark 2 har reats ut och sålt slut för..
Hoppas en maskin räcker men som du skriver en 75a eller något annat kanske vore bra även. Man får väl kö denna på sniskan i i trånga partier och inte trycka så hårt mot lacken för att bränna. Aldrig polerat men kollat på jäkla massa klipp med Larry på ammo o buff daddy så det här ska bli spännande:)

Någon som har tips på en bra (bättre) avfettningprodukt?
I dagsläget använder jag Pingens:
Degreaser Pro - alltid innan tvätt
Fallout mot flygrost
Acid Clean till fälgarna 1ggn/år innan jag byter sommar/vinterhjul.

Bästa fälgtvätt när Bilberry inte biter. Behöver något syrabaserat, eller hur? Men vad? Bara vanliga LM-fälgar. Inget kromat eller andra konstigheter.

48 års skit borttagen från inredningen (MB 350 SL, 1971). Tog hela dagen och jag är stel som f-n nu efteråt. Inga arbetsställningar jag är van med.

Före (förutom en liten testbit)

32838618457_93d409e868_b.jpg

Efter (men innan UV-behandlingen - som inte är blank)

32838618267_e787d303fc_b.jpg

Tillfredsställande.

48 års skit borttagen från inredningen (MB 350 SL, 1971). Tog hela dagen och jag är stel som f-n nu efteråt. Inga arbetsställningar jag är van med.

Före (förutom en liten testbit)

32838618457_93d409e868_b.jpg

Efter (men innan UV-behandlingen - som inte är blank)

32838618267_e787d303fc_b.jpg

Tillfredsställande.
Vackert! :)

Så otroligt tillfredsställande! Är det plaststolar?

"MB-tex", dvs. vinyl, dvs. - ja - plast. Vilket jag är glad för då de skinninredningar jag har sett från den här tiden inte ser roliga ut idag (om de inte skötts religiöst).
MB-tex är en otroligt slitstark vinyl som med lite arbete faktiskt går att få ordning på utifrån långt sämre utgångsläge än mitt.
Mönstret på materialet i sittyta och rygg samt att det är rejäla luftkanaler mellan "rullarna" gör att man inte får plastsvett i häcken eller på ryggen. Fungerar mycket bra.

"MB-tex", dvs. vinyl, dvs. - ja - plast. Vilket jag är glad för då de skinninredningar jag har sett från den här tiden inte ser roliga ut idag (om de inte skötts religiöst).
MB-tex är en otroligt slitstark vinyl som med lite arbete faktiskt går att få ordning på utifrån långt sämre utgångsläge än mitt.
Mönstret på materialet i sittyta och rygg samt att det är rejäla luftkanaler mellan "rullarna" gör att man inte får plastsvett i häcken eller på ryggen. Fungerar mycket bra.
Det mesta skinnet idag, eller tom allt i bilarna, har ju plastlack ändå så skillnaden är marginell.

Tillbaka
Topp