Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt, nya varianten med. Köpte min rupes ifrån slims detailing. Men pund är dyrt nuFick lov att slå till, löjligt billigt för att vara en variant.
![]()
Grymt, nya varianten med. Köpte min rupes ifrån slims detailing. Men pund är dyrt nu
Är sugen på en lhr75
Ah har du en mark 3 också? Var egentligen ute efter en mark 2 på rea, men det här erbjudandet var ju nästan billigare än var mark 2 har reats ut och sålt slut för..
Hoppas en maskin räcker men som du skriver en 75a eller något annat kanske vore bra även. Man får väl kö denna på sniskan i i trånga partier och inte trycka så hårt mot lacken för att bränna. Aldrig polerat men kollat på jäkla massa klipp med Larry på ammo o buff daddy så det här ska bli spännande![]()
Vilka produkter använder du?Bilen börjar få en annan vit färg
![]()
Angelwax köper av Daniel i GBG.Vilka produkter använder du?
När du utför underhållstvätt, vad använder du då? Förutom Enigma på slutet då.Angelwax köper av Daniel i GBG.
Angelwax Resurection för polering
Angelwax Redemotion vax
Angelwax Enigma quickdetailer den är sjuk.
Och bilen är skyddad med Ceramic pro.
Alkalisk eller kall?Någon som har tips på en bra (bättre) avfettningprodukt?
I dagsläget använder jag Pingens:
Degreaser Pro - alltid innan tvätt
Fallout mot flygrost
Acid Clean till fälgarna 1ggn/år innan jag byter sommar/vinterhjul.
Helst kall, men om du har en grym alkalisk får du gärna tipsa!Alkalisk eller kall?
De kalla jag testat är Degreaser och Carpros Trix. Trix funkar väldigt bra tycker jag. Alkalisk har jag inte hittat någon superbra, senast testa jag pingens, den är inte dålig men inte så bra hellerHelst kall, men om du har en grym alkalisk får du gärna tipsa!
Jag har testat Pingens Acid gel. Det funkade bra när varken kallavfettning och fälgrent fungeradeBästa fälgtvätt när Bilberry inte biter. Behöver något syrabaserat, eller hur? Men vad? Bara vanliga LM-fälgar. Inget kromat eller andra konstigheter.
Så otroligt tillfredsställande! Är det plaststolar?48 års skit borttagen från inredningen (MB 350 SL, 1971). Tog hela dagen och jag är stel som f-n nu efteråt. Inga arbetsställningar jag är van med.
Före (förutom en liten testbit)
![]()
Efter (men innan UV-behandlingen - som inte är blank)
![]()
Tillfredsställande.
Vackert!48 års skit borttagen från inredningen (MB 350 SL, 1971). Tog hela dagen och jag är stel som f-n nu efteråt. Inga arbetsställningar jag är van med.
Före (förutom en liten testbit)
![]()
Efter (men innan UV-behandlingen - som inte är blank)
![]()
Tillfredsställande.
Så otroligt tillfredsställande! Är det plaststolar?
Det mesta skinnet idag, eller tom allt i bilarna, har ju plastlack ändå så skillnaden är marginell."MB-tex", dvs. vinyl, dvs. - ja - plast. Vilket jag är glad för då de skinninredningar jag har sett från den här tiden inte ser roliga ut idag (om de inte skötts religiöst).
MB-tex är en otroligt slitstark vinyl som med lite arbete faktiskt går att få ordning på utifrån långt sämre utgångsläge än mitt.
Mönstret på materialet i sittyta och rygg samt att det är rejäla luftkanaler mellan "rullarna" gör att man inte får plastsvett i häcken eller på ryggen. Fungerar mycket bra.