• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilvård

Tänkte tipsa er på en bra deal, eller jag hoppas det är det i alla fall... hur som så beställde jag en tvätt idag. Den lilla. Tyckte det var ett riktigt bra pris.

https://www.kaercher.com/se/professional/kampanj.html

7E83856F-25DE-443C-AEAD-0E93DBAABBC7.png

99423464-460C-4411-8F07-4B0769486B17.jpeg

Har spanat på den sen släpp,gick åt fort.
Men funderar på hålla mig kvar till Angelwax.
Tror inte jag får min mer gloss.
Hur upplever du den förresten?
Den är trevlig men jag kan inte säga att jag ser någon skillnad mot liknande produkter som spray vax, men den är lätt att applicera o få ut utan streaks, bor du nära Huddinge är det bara komma förbi o testa :)

Kul...
Var nyss och handlade på Ica,öppnar bagageluckan och ser då att en av mina tershine-flaskor öppnat sig av sig själv?!
En nästan helt ny flaska var nu tom, varpå mattan sugit upp allting..stått och skrubbat den i ca 1h nu.. sista gången jag köpte Tershine.

Och ja, jag hade dumt nog flaskan liggandes löst i skuffen, men inte fan ska korken kunna skruva av sig själv?

Har några oöppnade flaskor om någon önskar köpa till nedsatt pris så dra iväg ett pm.

Edit: Var tydligen fullt rimligt att detta kunde hända enligt Tershine då dessa inte var barnsäkra..

Senast ändrad:
Kul...
Var nyss och handlade på Ica,öppnar bagageluckan och ser då att en av mina tershine-flaskor öppnat sig av sig själv?!
En nästan helt ny flaska var nu tom, varpå mattan sugit upp allting..stått och skrubbat den i ca 1h nu.. sista gången jag köpte Tershine.

Och ja, jag hade dumt nog flaskan liggandes löst i skuffen, men inte fan ska korken kunna skruva av sig själv?

Har några oöppnade flaskor om någon önskar köpa till nedsatt pris så dra iväg ett pm.
Fy va tråkigt! Vad läckte ut? Vad har du kvar?

Fy va tråkigt! Vad läckte ut? Vad har du kvar?
Var en ”APC” så var väl tur i oturen då denna även går att använda på klädseln, men en hel flaska är ju ganska koncentrerat så fick plocka ut mattan och tvätta & skrubba det eftersom där var stora rosa pölar/fläckar..

Tar det i PM, behöver inte gå alldeles för OT här :)

Var en ”APC” så var väl tur i oturen då denna även går att använda på klädseln, men en hel flaska är ju ganska koncentrerat så fick plocka ut mattan och tvätta & skrubba det eftersom där var stora rosa pölar/fläckar..

Tar det i PM, behöver inte gå alldeles för OT här :)
Jag hade en apc flaska som gick sönder o börja läcka, var någon batch som hade dålig kvalité, fick en ny skickad snabbt på posten så bra service alla fall

Måste bara rekommendera King Carthur Black Diamond torkduk. Har tidigare kört med våffelduk från BBV och skillnaden är löjligt stor. Efter att ha torkat en hel bil var duken inte ens blöt på baksidan men vägde bly av allt vatten i mitten. Ingen ansträngning eller nånting behövs, bara lägga duken på så torkar den upp allt. (Gör sig som vanligt inte riktigt lika bra på bild)
jB3WOEMuT5qmR%fpI%DTvA.jpg

N0vP2BeRSgG%jYmWRcdr7Q.jpg

Körde King Carthur snow foam (tyckte den var sämre än bbw prewash), bbv arti plus nånting schampo och sedan q2m wetcoat. Bilen är torr men ser fortfarande blöt ut. Gillas :)
lfaFnOPvR7ez0pv8iQRkvA.jpg

Måste bara rekommendera King Carthur Black Diamond torkduk. Har tidigare kört med våffelduk från BBV och skillnaden är löjligt stor. Efter att ha torkat en hel bil var duken inte ens blöt på baksidan men vägde bly av allt vatten i mitten. Ingen ansträngning eller nånting behövs, bara lägga duken på så torkar den upp allt. (Gör sig som vanligt inte riktigt lika bra på bild)

Körde King Carthur snow foam (tyckte den var sämre än bbw prewash), bbv arti plus nånting schampo och sedan q2m wetcoat. Bilen är torr men ser fortfarande blöt ut. Gillas :)
Vart köper man duken

Jag har köpt ny mc som är mattlackad, nån som har tips på bra medel eller kan man köra som vanligt?
Har kört med meguiars quick detailer på gamla bettan efter varje körning, har funkat utmärkt.

Jag har köpt ny mc som är mattlackad, nån som har tips på bra medel eller kan man köra som vanligt?
Har kört med meguiars quick detailer på gamla bettan efter varje körning, har funkat utmärkt.
Jag har mattlackade fälgar, funkade inte vidare bra med min QD från Bollnäsbilvård. Däremot funkade Tershine Refract utmärkt.

Har likadan, riktigt bra.
Men kör numer bara med min blower.

Testa Bilt Hamber Auto Foam som prewash

Tillbaka
Topp