Får testa när de andra är slut. Har nog 8l kvar i det två dunkarna så ett litet tag kommer det nog ta ;-)Testa Bilt Hamber Auto Foam som prewash
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får testa när de andra är slut. Har nog 8l kvar i det två dunkarna så ett litet tag kommer det nog ta ;-)Testa Bilt Hamber Auto Foam som prewash
Får testa när de andra är slut. Har nog 8l kvar i det två dunkarna så ett litet tag kommer det nog ta ;-)
Har noterat att vissa lägger refract och andra speedcoats på fälgarna. Men klarar verkligen skydden den värmen som blir? Mycket smidigare att köpa tex pingens wheel coat som är gjord att klara värmen som blir. Lätt att applicera, håller bra mycket bättre och till lägre prisTershine Refract funkar perfekt på mattlackade fälgar. Som synes har det gått åt en del då även insidan av fälgarna ska hållas fina.![]()
Har noterat att vissa lägger refract och andra speedcoats på fälgarna. Men klarar verkligen skydden den värmen som blir? Mycket smidigare att köpa tex pingens wheel coat som är gjord att klara värmen som blir. Lätt att applicera, håller bra mycket bättre och till lägre pris![]()
Håll oss uppdateradePolering 2 steg och test att nya vaxet fusso coat v2 ljus på halva bilen, ska bli intressant att se egenskaperna i regn jämfört med tershine magnify på andra delar på bilen![]()
![]()
![]()
Alltid i påsar för att inte få smuts på sig, förvarar lite finare grejer i en Ikea box tillsammans med massa dukarI vad förvarar ni era bilvårdsgrejer samt MF-dukar? Blir ju lätt att allt flyger omkring där bak på väg till GDS-hall. Jag kör denna lösning nu, funderar på att sätta lite kardborre undertill så den inte välter lika lätt i bilen. Sorry för dålig bild
![]()
Förövrigt brukar jag ha spännband aka bläckfiskar för alla hinkar, skulle tipsa att ha allt flytande i nån slags plastbehållare Om det börjar läcka, den där biltema pumpen har jag också, brukar köra en plastpåse över huvudet då jag råkat missa släppa trycket o det börja pysa avfettning där man inte vill ha detI vad förvarar ni era bilvårdsgrejer samt MF-dukar? Blir ju lätt att allt flyger omkring där bak på väg till GDS-hall. Jag kör denna lösning nu, funderar på att sätta lite kardborre undertill så den inte välter lika lätt i bilen. Sorry för dålig bild
![]()
Har exakt sammaI vad förvarar ni era bilvårdsgrejer samt MF-dukar? Blir ju lätt att allt flyger omkring där bak på väg till GDS-hall. Jag kör denna lösning nu, funderar på att sätta lite kardborre undertill så den inte välter lika lätt i bilen. Sorry för dålig bild
![]()
Han blev bortspoladVad hände med trådstartaren av denna tråd?
("deleted member")
Blir så när man kör maskintvättVad hände med trådstartaren av denna tråd?
("deleted member")
fyndigt, men på allvar, vad hände?Blir så när man kör maskintvätt
Är det glas eller plast? Är det plast så är det bara att våtslipa, finns instruktionsvideo på youtubeNågon som har polerat strålkastarglas själv med framgång? Typ av polertrissa och medel?
Kolla sidan 7 i denna tråd, där skrev jag lite kort om hur jag gjorde.Någon som har polerat strålkastarglas själv med framgång? Typ av polertrissa och medel?
Testar att gör en serie av en amatör för amatörer
Fan vad stort ditt garage är på insidan![]()
Jag behöver lite råd om "rätt nivå" på bilvård.
Jag var på jakt efter en Skoda Fabia Kombi med automatlåda och dragkrok och så blev det den här...
![]()
Min tidigare erfarenhet av att tvätta bil har varit att köra igenom snikprogrammet på macken bredvid bilbesiktningen för att inte besiktningsmannen ska bli negativt inställd av all fågelskit.
Nu behöver jag skärpa till mig... den är alldeles för fin för att inte vårdas.
Bilen kommer att stå på gatan, är ett bilkapell en bra ide?
Är uv-strålning och regn/smuts ett problem eller stänger man in fukt och smuts mm under kapellet och gör det värre?
Jag tror inte att bilvård blir min nya hobby, jag är mer ute för att bevara bilen.
Duger tex Biltemas produkter eller var går gränsen för dumsnålhet?