• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilvård

MaziK

Rolex
2-Faktor
Timmarna jag nämner är på ny bil :), om man skall göra det noggrant så tar det tid.
Bara tvätten och förberedelserna innan man sätter polertrissan mot lacken tar 3-4h :D

gjorde en liten serie, du behöver inte titta igenom allt men detta är de steg jag normalt gör
Kolla filmerna, "New car detailing E2-E5", vilket täcker själva bilen sen har jag video vad gäller fälgarna med.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLzfdiW7MRtMGOzMqKGHRMt8AuaYzyCyAc

Jag antar att 1800kr var specialpris som mer eller mindre tacker egenkostnad for firman vilket racker da affaren var avhangig pa just detta,eller sa justerade man fakturan internt. Nagon marginal har de formodligen pa en fabriksny bil.

Den forra jag hamtade ut var priset pa forsegligen drygt 3000kr. Obs att dessa priser enbart galler nybil kopt dar. Detta ar en relativt stor AF for 5-6marken och i Sverige Stockholmsomradet.

Nar du namner 10tim,ar det da en ny bil eller en normalskitig begbil som ska rekondas till toppskick?

Har kostar invandig/utvandig "forsegling" av nybil runt $700. Men det var sa uselt gjort sist att jag vagrade betala bade for arbete och nybil. Flackigt invandigt och utvandigt hade man nog inte ens tvattat av bilen innan medlet lades pa,da mindre smuts och partiklar fanns under konserveringsskiktet.
Ingen bra dag for den bilhandlaren. Nu lostes det halvsnyggt med en annan bil efter nagon vecka,men aldrig mer att jag anvander eller rekommenderar den firman.

Fristaende seriosa rekondfirmor har jag inte sett har. Mest en vanlig biltvatt dar undgomar tjanar extra pa att torka av in/utvandigt. Med resultat darefter.
Eller nagon som kommer till ditt hem/arbetsplats med en mobil biltvatt. Resultat som hos vilken vimpelhandlare som helst. Tjocka lager med glansande klet overallt...
 
Senast ändrad:

Amme

Cartier
Meguiars Hybrid ceramic wax >> Gyeon Wet Coat av det jag upplevt än så länge. Första applikationen av ceramic wax tar lite längre tid (20min) sen sprejas den på och sköljs av med jämna mellanrum om man är ute efter en spray on rinse produkt.
Jag applicerade Gyeons på samma sätt som Meguiars, dvs på torr bil med direkt avtorkning, sedan på blöt bil med avspolning och fyller på efter tvätt med jämna mellanrum. Skillnaden jag kan tänka mig är att Meguiars är drygare
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Köpte lite sprutor och avfettningsmedel. Nu är det bara schampot vi väntar på, och tid för att hinna med en tvätt.
0A295E1A-09A8-4EDB-9FB6-08D7F5E6B149.jpeg
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor

DwightSchrute

Omega
2-Faktor
Någon som har ett bra tips på GDS-hall i Göteborgsområdet? Helst östra/södra delarna och en "riktig" tvätthall där man kan använda egna produkter och foamlance.
 

falten

Cartier
Ett tips, fick nyligen slut på min microfiber tvättmedel, och tänkte de över vad man hade hemma, har nu testat några tvättar för microfiber trasorna och tycker det blir jäkla bra resultat med nedan medel, lite mer vanligt medel som finns i välsorterade butiker...

9979084F-C31D-4C87-BAB4-7FFE9B790283.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ett tips, fick nyligen slut på min microfiber tvättmedel, och tänkte de över vad man hade hemma, har nu testat några tvättar för microfiber trasorna och tycker det blir jäkla bra resultat med nedan medel, lite mer vanligt medel som finns i välsorterade butiker...

9979084F-C31D-4C87-BAB4-7FFE9B790283.jpeg
Är inte galltvålen rätt fet?
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Jag brukar hälla i lite alkalisk allrengöring i tvättmedelsbehållaren när jag tvättar mina mf-dukar, verkar funka bra :)
 
Topp