Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok - sätter en ny lägstanivå. Bjussar på det.@Cuban8 saknar lite bilvårdstips här, var är du?
Det finns inga genvägar till den perfekta glansen.Jisses alltså, vilket jobb att polera en bil. Lacken är dessutom helt galet hård - tar såååån tid…
Har lite samma problem just nu med en bil jag köpte förra veckan. Har dock inte gjort något åt det än. Fick du alltså bort polerresterna med suddgummit?Innan min bil levererades verkar det som om firman i all hast försökt med en snabb rekord.
Ja brukar hjälpa en hel del med suddHar lite samma problem just nu med en bil jag köpte förra veckan. Har dock inte gjort något åt det än. Fick du alltså bort polerresterna med suddgummit?
Fint, då ska lite sudd införskaffas!Ja brukar hjälpa en hel del med sudd
Om det är olackade plastlister har jag fått väldigt bra resultat med https://pingens.se/produkt/keramisk-plastbehandling-trim-coat-30ml/ Alltså väldigt bra. Det är nåt helt annat än de glansprodukter man använt tidigare som tvättas bort efter några veckor.Tips på bra plastårerställare när vi ändå är igång? Tänker till plastbitarna jag ska sudda
Glipton gör bra produkter för läder som dessutom luktar läder. Men det gäller att ha koll på vilken typ av läder du har.Fint, då ska lite sudd införskaffas!
Det ser ut så här på några ställen, men det är nog lättlöst.
Nån som har något tips på något bra lädermedel? Nu menar jag inte rengöring utan något man kan dra på efter rengöringen.
Till rengöringen använder jag Gtechniq I2 Tri-Clean.
Tips på bra plastårerställare när vi ändå är igång? Tänker till plastbitarna jag ska sudda
Frågan är väl varför du vill lägga en hinna av något på plastlacken?Fint, då ska lite sudd införskaffas!
Det ser ut så här på några ställen, men det är nog lättlöst.
Nån som har något tips på något bra lädermedel? Nu menar jag inte rengöring utan något man kan dra på efter rengöringen.
Tips på bra plastårerställare när vi ändå är igång? Tänker till plastbitarna jag ska sudda
Bra fråga…. Hänger nog vad för plast man har och hur den är behandlad. Vissa detaljer behöver återfuktas andra är som sagt lack då hjälper nog inte sådana medel. Någon som vet mer?Frågan är väl varför du vill lägga en hinna av något på plastlacken?
Alla stolar är lackade vad jag vet, tom RR.Bra fråga…. Hänger nog vad för plast man har och hur den är behandlad. Vissa detaljer behöver återfuktas andra är som sagt lack då hjälper nog inte sådana medel. Någon som vet mer?
Trodde du pratade plaslister inte stolar men du har rätt när det gäller stolar med. Därför skrev jag att man måste ha kollAlla stolar är lackade vad jag vet, tom RR.
Oj, var inte så tydligt av mig nej. Kanske fortfarande en relevant fråga dock, vad hinnan skall tillföra.Trodde du pratade plaslister inte stolar men du har rätt när det gäller stolar med. Därför skrev jag att man måste ha koll
Det varierar per skinntyp https://www.bmwblog.com/2019/12/23/...e-the-different-types-of-bmw-leather-options/Nån som har något tips på något bra lädermedel? Nu menar jag inte rengöring utan något man kan dra på efter rengöringen.
Eller inte.
Fint att du anser dig veta mer än hela bilvärldenEller inte.
Beror på vilken del av världen du lyssnar på. De som säljer magiska produkter, de som är okunniga eller de är kunniga och kan sina material. Första steget är som alltid kunskap. Man får ta reda på vad man har, i detta fall vad det är för material på ytan. Sedan får man bestämma sig för vad för resultat man vill ha. Slutligen får man lägga lite tid på att hitta någon produkt man litar på.Fint att du anser dig veta mer än hela bilvärlden
Den som vet att skinn är olika saker och att påstå att det blir en "hinna" när man inte ens vet vilken skinntyp som diskuteras är inkompetent.Beror på vilken del av världen du lyssnar på.
Applicerar du något på en lack blir det en hinna? Var skulle annars medlet ta vägen? Sett så många förstörda/blanka säten där folk trott de gjort det rätta.Den som vet att skinn är olika saker och att påstå att det blir en "hinna" när man inte ens vet vilken skinntyp som diskuteras är inkompetent.
Det finns inte lack på alla skinntyper. Att det gör det i din bil som antagligen har Dakota läder är en helt annan sak. Den kan du i princip tvätta med högtryckstvätten.Applicerar du något på en lack blir det en hinna? Var skulle annars medlet ta vägen? Sett så många förstörda/blanka säten där folk trott de gjort det rätta.
Har merino och den är lackad, precis som alla standardstolar. Finns säkert något udda undantag men det är relativt enkelt att kolla med vatten.Det finns inte lack på alla skinntyper. Att det gör det i din bil som antagligen har Dakota läder är en helt annan sak. Den kan du i princip tvätta med högtryckstvätten.