Bally
Basic
Stämmer!OKQ8 Kung Oskars väg? Enda stället jag nyttjar, även om det var säkert ett halvår sen sist jag tvättade min bil.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer!OKQ8 Kung Oskars väg? Enda stället jag nyttjar, även om det var säkert ett halvår sen sist jag tvättade min bil.
Testat biltemas kallavfettning och sedan flygrostbortaggare för att jag hade det nära. Får testa tjärlösare.Testat kallavfettning och tjärlösare?
Testat alkalisk avfettning?Detta kanske inte är rätt forum att fråga på men tänkte att det kanske finns någon här som har något tips.
Har fått någon form av beläggning på lacken. Tror att det har droppat från taket i det gemensamma garaget från vad jag tror är en springa med någon tätning/lim. Men är inte 100% säker då det inte droppat mer. Har testat med avfettning och schampo men det försvinner inte.
Är det någon som har någon idé på hur jag kan få bort det? Bilen i fråga är en äldre V70 som tur är så det är inte hela världen men tråkigt ändå.
Morsan hade något liknande på din bil.Testat biltemas kallavfettning och sedan flygrostbortaggare för att jag hade det nära. Får testa tjärlösare.
Öppen för all hjälp!
Lera kan du prova.Detta kanske inte är rätt forum att fråga på men tänkte att det kanske finns någon här som har något tips.
Har fått någon form av beläggning på lacken. Tror att det har droppat från taket i det gemensamma garaget från vad jag tror är en springa med någon tätning/lim. Men är inte 100% säker då det inte droppat mer. Har testat med avfettning och schampo men det försvinner inte.
Är det någon som har någon idé på hur jag kan få bort det? Bilen i fråga är en äldre V70 som tur är så det är inte hela världen men tråkigt ändå.
Kan man köra rubbing för hand? Ska man ha trasa eller svamp?Morsan hade något liknande på din bil.
Var precis som det droppade något från trät i taket.
Körde lite rubbing på det för att få bort det.
Hade satt sig i lacken, nästan som fågelskit.
Lera kan du prova.
Ja med tex schampovatten som du sprayar på. Måste va blöttIngen dum idé, har sett att det appliceras för hand.
Ja rubbing för hand.Kan man köra rubbing för hand? Ska man ha trasa eller svamp?
Har ingen maskin eller tillgång till eluttag.
Ganska vanligt i USA verkar det som.Nån som har erfarenhet av att torka bilen med någon av Milwaukees batterilövblåsar?
Frågar specifikt om Milwaukee då jag redan har massa av deras M18 batterier.
Kostar kanske en slant men är de inte en idé att åka förbi en rekondare och bara få hjälp med just den där fläcken? Känns som minst tidspill och huvudvärk.Testat att ta bort fläcken med Sonas Rubbing idag utan nämnvärt resultat. Använde både svamp och microfiberduk med både lätt mer högre tryck. (https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/bilvard/polering-och-vax/bilvax/rubbing-629068/#tab04).
Mitt sista försök blir clay bar tänkte jag. Vågar man köpa från Clas Ohlsson eller är det slöseri med pengar och tid? https://www.clasohlson.com/se/Rengöringslera-Glosser-Pro-Series-Clay-Bar,-200-g/p/Pr316163000
yes I have!
Kan du inte nöta bort fläcken är det ju bara att ge upp.Testat att ta bort fläcken med Sonas Rubbing idag utan nämnvärt resultat. Använde både svamp och microfiberduk med både lätt mer högre tryck. (https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/bilvard/polering-och-vax/bilvax/rubbing-629068/#tab04).
Mitt sista försök blir clay bar tänkte jag. Vågar man köpa från Clas Ohlsson eller är det slöseri med pengar och tid? https://www.clasohlson.com/se/Rengöringslera-Glosser-Pro-Series-Clay-Bar,-200-g/p/Pr316163000
Köpt på mig lite bilvårdsgrejer. Borde frågat här först men tänker att det bör vara dugliga grejer?
Verkar missat köpa ett vanligt schampoo men blivit vinter här igen så hinner komplettera med det, tvätthandske och ett par hinkar. Har en K5 högtryckstvätt och den större oscillerande polermaskinen från Biltema.
Något vitalt jag missat?
Skall tänka på det. Har för mig lacken är rätt hård på Mercedes men skall ta det piano.Tänk på att Fast Cut nog är ganska aggressiv. Så ta det lite lugnt bara.
Även svaga maskiner funkar, men det tar längre tid bara. Köp så kraftig maskin du har råd med. Ju kraftigare desto bättre dock, går inte komma från.klarar man sig på 420l/130 bar eller bör man upp på i 500l/145 bar?
Älskart! Och bilen.. BILEN! jag skulle vara supernöjd med en vanlig NSX men satan så dyra de är nu.Det finns rekond. Och så finns det REKOND.
Aldrig sett det gjort så noggrant förr