Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror på, kollar på lacken först för att avgöra. Hur ofta tvättar du? Vart har du kört? Vid längre körning skulle jag använt det, inte ovanligt att man åker förbi vägarbetet där dom asfalterar.Kör ni kallavfettning även vid varje underhållstvätt eller endast vid längre körningar (tex minst 100mil ToR)?
Bara på vinter och eller vid behovKör ni kallavfettning även vid varje underhållstvätt eller endast vid längre körningar (tex minst 100mil ToR)?
Jag har det på mina nuvarande fälgar bland annatPolerat upp fälgkanterna och testar att lägga på Gyeon Q2 Rim, när fälgarna ändå är nylackade.
Någon här som använt sig av Q2 Rim?
Jag har det på mina nuvarande fälgar bland annat
Bara på vinter och eller vid behov
Gjorde vid en bil som hade samma grej på kanten till taket och vid rutramen på dörren.Tvättade bilen idag. Tyvärr alldeles för sällan…
Det är några märken jag ej får bort. Min gissning är att det är fingeravtryck från barn med solkräm… Troligt? Går det bort med polering?
Har använt Arctic Cleaning. Avfettning och ”vanlig” tvätt. Verkar ju vara världens gift. Skulle ha handskar…
Så sjukt bra att det t.o.m. tog bort regnrBra grejor ...
... när din front ser ut såhär:
Den är faktiskt bra, kör dock ingen svamp efter , blåser bara med högtryckBra grejor ...
... när din front ser ut såhär:
Den är faktiskt bra, kör dock ingen svamp efter , blåser bara med högtryck
Jag tyckte också den var väldigt bra. Upplevde den dock inte som dryg. Gjorde slut på större delen av flaska när jag använde den senast.Såhär långt, den bästa jag provat. Har inte högtryck utan bara vanlig trädgårdsslang med ställbart munstycke. Efter att medlet fått verka i några minuter går jag bara på med svampen lite försiktigt samtidigt som jag spolar. Behöver inte gnida alls för att få bort flugorna.
Jag tyckte också den var väldigt bra. Upplevde den dock inte som dryg. Gjorde slut på större delen av flaska när jag använde den senast.
Hmmm… undrar vad jag isf sysslade med Har visserligen en stor huv/front men borde ändå ha mer än drygt 1/4 kvar.Skumt . Har använt den till front, backspeglar och vindruta på både min och min frus bil (den ovan) och har ca 3/4 kvar i flaskan.
Hmmm… undrar vad jag isf sysslade med Har visserligen en stor huv/front men borde ändå ha mer än drygt 1/4 kvar.
Say whatJag tyckte också den var väldigt bra. Upplevde den dock inte som dryg. Gjorde slut på större delen av flaska när jag använde den senast.
Mycket mygg…Say what
Grattis!Införskaffade en polermaskin i helgen och tänkte ge mig på att polera bilen men har en fråga som någon här kanske kan svara på
Bilen har vanliga tvättrepor men inget mer än så, behöver man då ändå köra med 3 stegsapproach med compound, polermedel och någon finish och olika slags pads?
Finns det något "all in one" medel som fungerar bra nog för att få bort tvättrepor och som lämnar en helt ok finish för en bruksbil (behöver inte vara någon utställningsnivå direkt)?
Syns var man missat med kallavfettningen så här års…
När du säger två-stegs. Då menar du polermedel samt wax?Grattis!
Man kör alltid med minsta aggresiva metod nödvändig. Alltså får man testa sig fram och gå från lätta polermedel till grövre. Alltså är det att börja lätt för att sen gå upp till en nivå som man är nöjd med. Men skulle nog säga att man i många fall klarar sig gott och väl med en två-stegs polering.
Lycka till!
Beroende på hur bilen ser ut så går man med compound(heavy cut) = mer abrasivt till slutpolish = väldigt lite abrasivt samt i kombination med trissor som är anpassade för ändamålet.När du säger två-stegs. Då menar du polermedel samt wax?
Du klarar dig med Angelwax Enigma AIO en toppen all in one produkt som dessutom lämnar ett skydd efter sig.Införskaffade en polermaskin i helgen och tänkte ge mig på att polera bilen men har en fråga som någon här kanske kan svara på
Bilen har vanliga tvättrepor men inget mer än så, behöver man då ändå köra med 3 stegsapproach med compound, polermedel och någon finish och olika slags pads?
Finns det något "all in one" medel som fungerar bra nog för att få bort tvättrepor och som lämnar en helt ok finish för en bruksbil (behöver inte vara någon utställningsnivå direkt)?