• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Nästan lite kul att se hur dom olika valutorna följer varandra nästan slaviskt upp och ner (dom stora iaf).
Måste nästan vara Bitcoin som "rules them all" ?

XRP handlas i groteskt stora volymer jämfört med alla andra. Kan man dra någon slutsats av det?
Kan vara så att investerare ser ett värde i XRP och försöker köpa på sig så mycket som möjligt nu, om de tror att det kommer att gå upp framöver.
Skulle inte förvåna mig, med tanke på vilka samarbeten Ripple har igång och på gång.
Tror utan problem att XRP kan vara tillbaka på ATH vid årets slut om de presenterar fler spännande projekt.

Övriga valutor är jag inte lika säker på. Men som sagt, jag har alltid trott på XRP, sålde bara av för att jag var orolig för att just detta skulle hända. Hade XRP utvecklats med typ 10-50 % per år hade jag HODLat i många år.

sålde av alldeles för mkt investerande pengar i bitcoin med en ca 3% förlust innan dagarnas stora krasch, ibland ska man ha tur.
köper jag mer? avvaktar tills det stabiliserar sig, aldrig bra att försöka fånga en fallande kniv.

Klart det ska handlas nu, men beror ju alltid på hur mkt man vill tjäna/förlora och hur snabbt. Kan tänka mig att BTC rör sig upp tillbaka till 12-14 inom 2-3 dagar, men allt under 2-3st btc är inte värt det imo =)

Klart det ska handlas nu, men beror ju alltid på hur mkt man vill tjäna/förlora och hur snabbt. Kan tänka mig att BTC rör sig upp tillbaka till 12-14 inom 2-3 dagar, men allt under 2-3st btc är inte värt det imo =)

Köpa BTC är inte värt det ö.h.t imo. Finns ju alts med betydligt större uppsida, och givetvis högre risk. Men beror ju som du säger helt på vad man är ute efter.

Intressant om det spelar ut sig på detta vis f.ö.

1. Early November it's announced BTC will have two Futures Market.
  2. Shortly after the announcement Hedge Fund Managers along with the wealthy elite start buying up BTC by the billions in order to drive price up to ATH (19k) with the knowledge of knowing they would short the 1st BPOE future.
  3. First Future Market set at 15k
  4. Hedge Fund Managers start laddering sales of their now ATH BTCs making BILLIONS.
  5. These large sales slowly create panic and more people start selling. By this time The hedge funds guys are close to cashed out.
  6. Market takes a dump and the Hedge Funds Made Billions buying BTC Low and selling high while at the same time NAILING their short call on Future Market.
OK GREAT HEIST RIGHT? BUT WAIT THATS NOT ALL.

1. Hedge Funds Managers and Wealthy Elite go LONG on BCME Future which is due 10 days after the first futures call.
  2. Market takes a complete nose dive back to 9k and gues who is their to start buying again? Thats right the Hedge Fund Managers and Wealthy Elite.
  3. With their newly made BILLIONS the Hedge Fund Managers push the price back up over course of 7 days in order to hit their LONG CALL on 2nd Futures market.
If you see a spike in the price of BTC and overall market cap after 1pm PST today (when 1st future call settles) you will have witnessed one of the greatest robberies of ALL TIME.

https://www.reddit.com/r/CryptoCurr...biggest_heist_possibly_ever_is_happening_now/

Nästan lite kul att se hur dom olika valutorna följer varandra nästan slaviskt upp och ner (dom stora iaf).
Måste nästan vara Bitcoin som "rules them all" ?

XRP handlas i groteskt stora volymer jämfört med alla andra. Kan man dra någon slutsats av det?

Kollar man på Delta (appen) så har BTC, ETH och XRP alla sin lägsta punkt i nedgången ca 15:40 idag, graferna ser nästan identiska ut... Vad hände 15:40 som fick alla att vända uppåt?

Intressant om det spelar ut sig på detta vis f.ö.

1. Early November it's announced BTC will have two Futures Market.
  2. Shortly after the announcement Hedge Fund Managers along with the wealthy elite start buying up BTC by the billions in order to drive price up to ATH (19k) with the knowledge of knowing they would short the 1st BPOE future.
  3. First Future Market set at 15k
  4. Hedge Fund Managers start laddering sales of their now ATH BTCs making BILLIONS.
  5. These large sales slowly create panic and more people start selling. By this time The hedge funds guys are close to cashed out.
  6. Market takes a dump and the Hedge Funds Made Billions buying BTC Low and selling high while at the same time NAILING their short call on Future Market.
OK GREAT HEIST RIGHT? BUT WAIT THATS NOT ALL.

1. Hedge Funds Managers and Wealthy Elite go LONG on BCME Future which is due 10 days after the first futures call.
  2. Market takes a complete nose dive back to 9k and gues who is their to start buying again? Thats right the Hedge Fund Managers and Wealthy Elite.
  3. With their newly made BILLIONS the Hedge Fund Managers push the price back up over course of 7 days in order to hit their LONG CALL on 2nd Futures market.
If you see a spike in the price of BTC and overall market cap after 1pm PST today (when 1st future call settles) you will have witnessed one of the greatest robberies of ALL TIME.

https://www.reddit.com/r/CryptoCurr...biggest_heist_possibly_ever_is_happening_now/
Skulle inte förvåna mig om det är så. Wall street äger alltid oss småfolk :D
Börjar även fundera på om Bitcoin kanske har möjlighet att nå högre än ATH.. Mycket real world adoption där som tyder på att Bitcoin är här för att stanna (originalet dvs). Den som lever får se.. Hade jag inte haft min beef med Skatteverket hade jag nog slängt in en 10-20k i Bitcoin och XRP nu. Men fan inte värt stressnivån pga oklarheter kring skatten.

Jag tror dock det kan finnas uppsida i bägge från nuvarande prisnivåer. Men vi får se. Kan vara en bubbla också. Är de här för att stanna och om real world adoption utvecklas i samma takt som i år, då kan högre priser än idag vara mycket väl motiverade.

@Chad Har du tid att förklara vad det här innebär? :)

With their newly made BILLIONS the Hedge Fund Managers push the price back up over course of 7 days in order to hit their LONG CALL on 2nd Futures market.

Skulle inte förvåna mig om det är så. Wall street äger alltid oss småfolk :D
Börjar även fundera på om Bitcoin kanske har möjlighet att nå högre än ATH.. Mycket real world adoption där som tyder på att Bitcoin är här för att stanna (originalet dvs). Den som lever får se.. Hade jag inte haft min beef med Skatteverket hade jag nog slängt in en 10-20k i Bitcoin och XRP nu. Men fan inte värt stressnivån pga oklarheter kring skatten.

Jag tror dock det kan finnas uppsida i bägge från nuvarande prisnivåer. Men vi får se. Kan vara en bubbla också. Är de här för att stanna och om real world adoption utvecklas i samma takt som i år, då kan högre priser än idag vara mycket väl motiverade.

Det var alltså 22:00 vår tid.. nu är allt grönt igen. Sjukt.

Spännande dag igår, trots att jag inte sålt av mer än min ursprungliga investering så kändes de ganska lugnt trots att portföljen tog en rejäl dipp. Att de skulle dippa/correction visste vi, frågan var bara hur mycket och när de skulle vända tillbaka upp. Har man bestämt sig för att inte paniksälja när de går ner är de intressant att sitta vid sidlinjen och se hur marknaden beter sig. Hur marknaden utvecklas framöver och vad som egentligen styr priset på kryptos vet nog ingen. Tycker nedan citat är applicerbart och undrar var kryptomarknaden passar in? Lycka till och satsa inte mer än ni har råd att förlora :)

”There are known knowns. These are things we know that we know. There are known unknowns. That is to say, there are things that we know we don't know. But there are also unknown unknowns. There are things we don't know we don't know.” -Donald Rumsfeld

https://omni.se/a/a2Wqyd
https://www.bloomberg.com/news/arti...urst-how-it-compares-to-history-s-big-bubbles

Såklart svårt att svara på, men om det visar sig att Bitcoin är en bubbla som briserar, skulle det kunna utlösa en lågkonjuktur?
Har jag mycket svårt att tro.
Kanske tolkar den här datan fel men det ser ut som att enbart NYSE har en market cap som är 40 gånger större än kryptomarknaden. 20.000 miljarder dollar mot ca 500 miljarder dollar.
http://www.nyxdata.com/nysedata/asp/factbook/viewer_edition.asp?mode=tables&key=333&category=5

Torsken Archie Luxury verkar ha torskat ordentligt på Bitconnect

Ni har väl inte missat Carlos från NY?
Denna video kommer att vara en klassiker i ämnet kryptovalutabubblan julen 2017

Med höjning på slutet

Bitconnectare och deras rolex:

Torsken Archie Luxury verkar ha torskat ordentligt på Bitconnect

Ni har väl inte missat Carlos från NY?
Denna video kommer att vara en klassiker i ämnet kryptovalutabubblan julen 2017

Med höjning på slutet

Bitconnectare och deras rolex:

Bitconnect alltså :hilarious: Hörde att videoklippen som lades upp i slutet var direkt från hans bil, förmodligen på väg till Mexiko

Senast ändrad:
Hahaha måste sluta med detta. Gick in tungt på 70 kr i går (xbt eth cert), det droppade till runt 60, jag tänkte att det nog återhämtar sig någon gång, ingen brådska. Sen återhämtade det sig snabbt och då fick jag panik och sålde på någon % plus i morse. Nu ligger den självklart på 80 och fortsätter säkert upp.

Tillbaka
Topp