• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Man ska aldrig underskatta amerikaners vilja att shoppa på kredit. Jag kan tänka mig att väldigt mycket köpts på just kredit med tanke på de ökningar som skedde ifjol. Folk med lite pengar men många kreditkort har nog gått wild and crazy den vägen och tjänat bra.

Det vore för övrigt intressant att veta hur många av de som testade Bitcoin i höstas som fortfarande är kvar. Vi har väl ett gäng här på KS? Jag inbillar mig att de flesta tagit ut sina pengar för att återfå nattsömnen. Fel?

Man ska aldrig underskatta amerikaners vilja att shoppa på kredit. Jag kan tänka mig att väldigt mycket köpts på just kredit med tanke på de ökningar som skedde ifjol. Folk med lite pengar men många kreditkort har nog gått wild and crazy den vägen och tjänat bra.

Det vore för övrigt intressant att veta hur många av de som testade Bitcoin i höstas som fortfarande är kvar. Vi har väl ett gäng här på KS? Jag inbillar mig att de flesta tagit ut sina pengar för att återfå nattsömnen. Fel?

För min egen del ser det ut så här:

Screen Shot 2018-02-05 at 14.17.06.png

Det röda är kryptos. Har lite BTC kvar men har mestadels i andra kryptos.

Är helt ute från krypto men håller koll på marknaden i stort för att se vart åt det bär. Kan tänka mig att gå in igen men det dröjer nog ett tag.

Nattsömnen kan man med det generella börsläget just nu ändå glömma! :(

Väl bl.a. varumärkesbolagen som tryckt och trycker mkt på detta? "För kortinnehavarens bästa", lite på samma sätt som att man inte får betala en annan skuld med sitt kreditkort, att man Kan göra det är en annan femma.

Man får inte köpa aktier eller andra finansiella instrument med kreditkort i USA heller - så om något är detta ett steg i rätt riktning.

Faceboon förbjuder all reklam för kryptovalutor.
Nordea förbjuder sina anställda att handla med krypto.
Amerikanska myndigheter utredder två av världens största handelsplattformar för marknadsmanipulation.
Kina försöker hindra alla sina medborgare att handla med kryptovalutor.

BTC - Världens stötsta valutaspekulation som har fått hälften av alla världens lycksökare som bara försökte få en gratis lunch att nu känna sig duktigt påsatta.

Blockchain tekniken tror jag däremot är här för att stanna.
Substanslösa kryptovalutor, not so much.

Bitcoin har gått under 200 SMA. Vänder det inte inom någon dag är det nog bara att glömma någon större vändning i år.
Snackar om total market cap.. Min känsla är att den går ner till 100 miljarder dollar och vänder där någonstans. Jag tror inte vi kommer gå ner till 2016 marketcaps igen. Men detta är bara min känsla. Vi får se om jag har helt fel. Sen kan man ju även endast spekulera kring framtida kryptovalutalagar. Den som lever får se.

Den vände precis strax under 300 och går uppåt nu. Får se hur länge det varar.
Tror tyvärr vi ser fler flashkrascher även om jag såklart inte hoppas det..

Det är ju hopplöst att veta var det tar vägen iom det enbart handlar om psykologi. Det finns ingen substans bakom som kan säga att om BTC är under- eller övervärderat vid 10000. Just nu så har många bränt sig och därför är det svårt att se att folk köper in sig så länge det faller. Jag tror också att folk fått en liten reality check när de inser att nivån ändå är så pass hög så att drömutveckling ändå inte är trolig. Inte som att folk spekulerar i superhög risk bara för att göra 25% profit på ett år. Folk drömmer om att göra 1000%+ på Bitcoin och även om nivån är på 5000 så krävs det helt galen utveckling för att göra samma resa som vissa gjort.

Jag tror det är viktigt att det snabbt vänder uppåt mot 10k för att folk ska få tillbaka sina gamla drömmar. Annars riskerar BTC att bara bli en väldigt osäker plats att stoppa pengar som man vill gömma för samhället.

Rekordnivåer kräver spekulation. Det är inte de gamla nördarna som skriker HODL som driver upp priset på något som inte går att prissätta. Det är enbart opportunister och börsmanipulerande som kan få raketen att ta fart igen.

Tillbaka
Topp