Mja, kredikort, dvs att folk inte ska köpa Bitcoin för pengar de inte har.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte om det här varit uppe tidigare (jag har i alla fall missat det) men nu börjar bankerna i USA strypa möjligheterna att köpa krypto med kontokort:
https://www.bloomberg.com/news/arti...l-cryptocurrency-transactions-on-credit-cards
Såg det nu. Verkar bara gälla kreditkort och bolagen är väl rädda att de inte ska få betalt.Gäller inte debit om jag fattat rätt, men det kan ju påverka ändå.
Såg det nu. Verkar bara gälla kreditkort och bolagen är väl rädda att de inte ska få betalt.
Man ska aldrig underskatta amerikaners vilja att shoppa på kredit. Jag kan tänka mig att väldigt mycket köpts på just kredit med tanke på de ökningar som skedde ifjol. Folk med lite pengar men många kreditkort har nog gått wild and crazy den vägen och tjänat bra.
Det vore för övrigt intressant att veta hur många av de som testade Bitcoin i höstas som fortfarande är kvar. Vi har väl ett gäng här på KS? Jag inbillar mig att de flesta tagit ut sina pengar för att återfå nattsömnen. Fel?
Är helt ute från krypto men håller koll på marknaden i stort för att se vart åt det bär. Kan tänka mig att gå in igen men det dröjer nog ett tag.Det vore för övrigt intressant att veta hur många av de som testade Bitcoin i höstas som fortfarande är kvar. Vi har väl ett gäng här på KS? Jag inbillar mig att de flesta tagit ut sina pengar för att återfå nattsömnen. Fel?
Väl bl.a. varumärkesbolagen som tryckt och trycker mkt på detta? "För kortinnehavarens bästa", lite på samma sätt som att man inte får betala en annan skuld med sitt kreditkort, att man Kan göra det är en annan femma.
Bitcoin under 7000 på gdax. När skedde det senast tro?All time low för min del nu![]()
November om jag minns rätt, när bitcoin cash pumpadesBitcoin under 7000 på gdax. När skedde det senast tro?
Vet du någon sida där man kan se dessa index (SMA200 osv) i förhållande till BTC och andra valutor?Intressant video som snackar lite för att Bitcoin kanske ändå har en uppsida framöver.
BTC var precis nere och sniffade på 6 och jag skulle inte bli förvånad om den går ner under inom 24 timmar.Går vi under 6000 idag på Bitcoin eller vänder det upp?
Jag har funderat på om jag ska stoppa in en liten slant snart igen men börjar bli mer och mer osäker. Förra rundan kom jag ut plus minus noll ungefär.Lite sir för att jag lagt köpordrar tidigare i fallet. Men, där-och-då verkade det ju rätt.
Någon som ska gå in med mer snart, Lambo eller ej?
Går att kika på avanzas cert typ.Vet du någon sida där man kan se dessa index (SMA200 osv) i förhållande till BTC och andra valutor?
På coinmarketcap.com hittar jag inte det.
Tack!Går att kika på avanzas cert typ.
Annars har du här om du vill göra det lite mer avancerat:
https://www.tradingview.com/chart/?symbol=BITFINEX:BTCUSD
Edit: Går även här
https://www.bitstamp.net/market/tradeview/
Samma här, avvaktar och börjar oroa mig för att vändningen dröjer.Jag har funderat på om jag ska stoppa in en liten slant snart igen men börjar bli mer och mer osäker.
Min känsla är att total market cap kommer vända vid ungefär 100 miljarder dollar... Vi får seSamma här, avvaktar och börjar oroa mig för att vändningen dröjer.
Bitcoin har gått under 200 SMA. Vänder det inte inom någon dag är det nog bara att glömma någon större vändning i år.Min känsla är att total market cap kommer vända vid ungefär 100 miljarder dollar... Vi får se
Den vände precis strax under 300 och går uppåt nu. Får se hur länge det varar.Min känsla är att total market cap kommer vända vid ungefär 100 miljarder dollar... Vi får se
Snackar om total market cap.. Min känsla är att den går ner till 100 miljarder dollar och vänder där någonstans. Jag tror inte vi kommer gå ner till 2016 marketcaps igen. Men detta är bara min känsla. Vi får se om jag har helt fel. Sen kan man ju även endast spekulera kring framtida kryptovalutalagar. Den som lever får se.Bitcoin har gått under 200 SMA. Vänder det inte inom någon dag är det nog bara att glömma någon större vändning i år.
Tror tyvärr vi ser fler flashkrascher även om jag såklart inte hoppas det..Den vände precis strax under 300 och går uppåt nu. Får se hur länge det varar.
Tror du ETH kommer ta över stafettpinnen i framtiden?Studsar ETH upp på 500 (200 sma) blir det nog att slänga in en slant där.