• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

https://www.betfair.com/exchange/plus/financial-bets/market/1.139277514
Sannolikheten över 50% att bitcoin går under 1000 USD år 2018.

Värdet är ju vad det handlas till idag.

Jag förstår dock inte vad som motiverar att Bitcoin skall vara så dyrt, tekniken känns föråldrad / seg och USP saknas.

För att begränsa förluster vid "blankning" kör jag detta istället för cfd
https://www.betfair.com/exchange/plus/financial-bets/market/1.139547460

Kör bitconnect istället...
Curb your Bitconnect - YouTube

Haha, sannolikheten att BTC droppar till under 1k, är över 50%?

Källa på det? Din länk är död.

Och vad händer nu?
Något land som kanske eventuellt inte kommer att förbjuda Bitcoin? Facebook överväger att ta in Bitcoin-annonser igen?
Jag kan bara inte tro att denna månadens svängningar kan bero på det som det skrivs om.
Måste ju vara manipulation på hög nivå, aka valarna, wall street etc.
Frågan är vad kreti och pleti gör nu när dom blivit ordentligt omskakade ganska länge? Det kanske kvittar förrestern, lite grönt på morgonen får ju dom flesta att vi värsta tokoptimisterna (mig inräknat).

Haha, sannolikheten att BTC droppar till under 1k, är över 50%?

Källa på det? Din länk är död.
Länken fungerar för mig, sitter du i ett land som inte tillåter Betfair?

https://www.betfair.com/exchange/plus/financial-bets/market/1.139547460
välj sedan
Will Bitcoin drop below $1,000 in 2018?
när jag skrev mitt ursprungliga inlägg lågg oddset något under 2. När jag tittar på historiska grafen ser jag också att det varit transaktioner på under 2, under två betyder högre sannolikhet än 50%.

Japanska hemmafruar som driver bitcoin?
bitcoin-division.jpg

https://www.betfair.com/exchange/plus/financial-bets
Här har du.

Jag tror dock detta bara är att folk sätter på vad de tror så får andra spela mot det?
Dvs man spelar mot andra spelare och inte spelbolaget.
Ni får gärna rätta mig om jag har fel.
(Dvs, trovärdigheten för att oddsen är rätt känns rätt låg)
1: Vi fattar... Dina inlägg här är lika givande som att ett MFF-fan går in i ett AIK-forum och skriver vad den tycker om AIK. Du har gjort din exit eller???

2: Du vet bättre än spelbolagens algoritmer som beräknar odds??

https://www.betfair.com/exchange/plus/financial-bets
Här har du.

Jag tror dock detta bara är att folk sätter på vad de tror så får andra spela mot det?
Dvs man spelar mot andra spelare och inte spelbolaget.
Ni får gärna rätta mig om jag har fel.
(Dvs, trovärdigheten för att oddsen är rätt känns rätt låg)

Tack. Jo precis, har också uppfattat Betfair så - dvs att du eller jag kan gå in och sätta upp ett spel.

@Kugghjul

Rimligt att basera sannolikheten på nån random spelare som lagt upp ett odds :hilarious:

1: Vi fattar... Dina inlägg här är lika givande som att ett MFF-fan går in i ett AIK-forum och skriver vad den tycker om AIK. Du har gjort din exit eller???

2: Du vet bättre än spelbolagens algoritmer som beräknar odds??
1. Ingen tvingar dig att läsa mina inlägg. Jag har samma rätt som dig att posta i denna tråd. Bara för dig att gå vidare till ett annat inlägg om du inte gillar det. Jag tror stenhårt på att valutorna håller på att krascha och jag dokumenterar det jag ser i denna tråd. Vill du inte läsa, gå till nästa inlägg som sagt. Och ja, jag har plockar ut en fet jävla vinst på kryptos, en bit innan det började krascha. Vad vill du ha sagt med din ad hominem?
2. Vad snackar du om för algoritmer? Det är spelare som spelar mot andra spelare, dvs spelbolaget bara förmedlar spelen och plockar väl ut en liten summa per spel. Det innebär att oddsen bör vara sjukt osäkra. Jag ger bara fakta kring att oddsen är osäkra, jag säger inget om att mina odds ska vara bättre. Lägg ner.

Själv kan jag tycka att mina inlägg är rätt givande, eftersom jag baserar det jag skriver på marknadsanalys och analys av psykologiska beteendemönster på marknaden - till skillnad från många andra inlägg här. Men som sagt, hoppa du över mina inlägg om de inte faller dig i smaken.

1. Ingen tvingar dig att läsa mina inlägg. Jag har samma rätt som dig att posta i denna tråd. Bara för dig att gå vidare till ett annat inlägg om du inte gillar det. Jag tror stenhårt på att valutorna håller på att krascha och jag dokumenterar det jag ser i denna tråd. Vill du inte läsa, gå till nästa inlägg som sagt. Och ja, jag har plockar ut en fet jävla vinst på kryptos, en bit innan det började krascha. Vad vill du ha sagt med din ad hominem?
2. Vad snackar du om för algoritmer? Det är spelare som spelar mot andra spelare, dvs spelbolaget bara förmedlar spelen och plockar väl ut en liten summa per spel. Det innebär att oddsen bör vara sjukt osäkra. Jag ger bara fakta kring att oddsen är osäkra, jag säger inget om att mina odds ska vara bättre. Lägg ner.

Själv kan jag tycka att mina inlägg är rätt givande, eftersom jag baserar det jag skriver på marknadsanalys och analys av psykologiska beteendemönster på marknaden - till skillnad från många andra inlägg här. Men som sagt, hoppa du över mina inlägg om de inte faller dig i smaken.
Du verkar inte förstå... Så taktlös dessutom.
Fet vinst?? 250lax minus skatt.. hahaha

Du verkar inte förstå... Så taktlös dessutom.
Fet vinst?? 250lax minus skatt.. hahaha
Suck. Det är inte relevant vad jag har plockat ut, det är min poäng. Men den poängen flög långt över skallen på dig.
Denna tråd kan få mig så otroligt tiltad. Får helt enkelt tänka på vad Mark Twain sade och slänga dig på min ignorelista.
Lycka till med dina investeringar. Går säkert superbra.

EDIT: Okej. Nu har jag gått igenom din posthistorik. Du är uppenbart ett troll (om inte så blir jag förvånad). Grattis, jag föll för ditt trollande. Du åker ändock på ignorelistan.

Studie- och yrkesvägledare på grundskolan! Trivs som fisken vattnet. Lätt värt åren på universitetet.
@aLiter varför har du gått igenom min posthistorik? jaja jag kan göra desamma... de flesta av dina inlägg är ju tjafs etc och enstaka inlägg om hur nöjd du e me din 16200 rolex..
Men nu förstår jag att du e nöjd med din "gigantiska" vinst mtp ditt yrkesval...

Oavsett så står jag fast vid att de inte är intressant eller taktfullt när du går in å skriver varje dag om vad du tror om "kraschen".
Det är du och kugghjul typ.

@aLiter varför har du gått igenom min posthistorik? jaja jag kan göra desamma... de flesta av dina inlägg är ju tjafs etc och enstaka inlägg om hur nöjd du e me din 16200 rolex..
Men nu förstår jag att du e nöjd med din "gigantiska" vinst mtp ditt yrkesval...

Oavsett så står jag fast vid att de inte är intressant eller taktfullt när du går in å skriver varje dag om vad du tror om "kraschen".
Det är du och kugghjul typ.
Trodde du var ett troll. Hade fel. Tappar hoppet om mänskligheten. Ber om ursäkt för att jag trodde att det inte kunde vara så illa. Inser att jag hade fel. Nåväl, jag kommer som sagt fortsätta skriva i tråden om vad jag ser. Hasta la vista.

Ps. Din elitistiska inställning är genomgående vidrig. Helt sjuk. Den är genomgående i dina inlägg också, därför jag gick igenom dem, för att se om du var så pass illa som det verkade och det är du tammefan.
Sedan måste jag väl lägga till det, helt sjukt att jag ens måste göra det. Jag VALDE att bli studie- och yrkesvägledare - eftersom jag bryr mig i mina medmänniskor och eftersom jag vill att alla barn ska få en bra framtid. Det är något som driver mig varje dag. Jag har kommit in på juristutbildningen och tackat nej, eftersom jag vill jobba med att hjälpa kids. Jag hade kunnat gå vilket jävla universitetsprogram jag vill i det här landet, men jag valde både lägre lön och lägre prestige - för att kunna göra skillnad. Du kan helt ärligt dra åt helvete med din elitistiska attityd och mods ni får väl varna mig/banna mig om det är så, men jag är så jävla äcklad över detta elitistiska beteende att det kokar. Det här är skiten mina ungar i skolan får vara med om varje dag och det förstör för så många. Din attityd är vidrig 15202.

Senast ändrad:
Lite sektbeteende att inte kunna tåla andra åsikter här i tråden. Om man har en klar uppfattning om något är det nyttigt att lyssna på folk med motsatt åsikt.

Ska det bara vara memes och hoande om hodl?

Är väldigt säker på att jag inte vet hur det ska gå för kryptos. Jag köper i kraftiga nedgångar och snittar ner mig vid ytterligare fall och släpper sedan när det rekylerat upp.
Missar massor med pengar på det sättet, men ändå tjänat några slantar och kan sova ok på natten, så jag är nöjd.

Trodde du var ett troll. Hade fel. Tappar hoppet om mänskligheten. Ber om ursäkt för att jag trodde att det inte kunde vara så illa. Inser att jag hade fel. Nåväl, jag kommer som sagt fortsätta skriva i tråden om vad jag ser. Hasta la vista.

Ps. Din elitistiska inställning är genomgående vidrig. Helt sjuk. Den är genomgående i dina inlägg också, därför jag gick igenom dem, för att se om du var så pass illa som det verkade och det är du tammefan.
Sedan måste jag väl lägga till det, helt sjukt att jag ens måste göra det. Jag VALDE att bli studie- och yrkesvägledare - eftersom jag bryr mig i mina medmänniskor och eftersom jag vill att alla barn ska få en bra framtid. Det är något som driver mig varje dag. Jag har kommit in på juristutbildningen och tackat nej, eftersom jag vill jobba med att hjälpa kids. Jag hade kunnat gå vilket jävla universitetsprogram jag vill i det här landet, men jag valde både lägre lön och lägre prestige - för att kunna göra skillnad. Du kan helt ärligt dra åt helvete med din elitistiska attityd och mods ni får väl varna mig/banna mig om det är så, men jag är så jävla äcklad över detta elitistiska beteende att det kokar. Det här är skiten mina ungar i skolan får vara med om varje dag och det förstör för så många. Din attityd är vidrig 15202.
Jag ber om ursäkt om jag var elitistisk eller nedlåtande (menar det uppriktigt och utan sarkasm)...

En kort förklaring är dock på sin plats: jag har upplevt dig som elitistisk och nedlåtande själv, trodde du ville prata den typen av språk. Bara se nedanstående citat från igår som du postat i en annan tråd. Att kalla andra för idioter? Jaja, nu glömmer vi de.. Jag har själv dyslexi så jag får dagligen min släng av sleven av elitism... men men
Läser igen, för att påminna mig själv om vilka idioter det finns och att det inte går att rädda alla idioter från sig själva.
#tiltad
IMG_20180204_204548887.jpg

Senast ändrad:
Jag ber om ursäkt om jag var elitistisk eller nedlåtande (menar det uppriktigt och utan sarkasm)...

En kort förklaring är dock på sin plats: jag har upplevt dig som elitistisk och nedlåtande själv, trodde du ville prata den typen av språk. Bara se nedanstående citat från igår som du postat i en annan tråd. Att kalla andra för idioter? Jaja, nu glömmer vi de.. Jag har själv dyslexi så jag får dagligen min släng av sleven av elitism... men men
Jag godtar din ursäkt och ber om ursäkt om jag framstår som nedlåtande och elitistisk. Min post i andra tråden handlar inte om att kalla folk här för idioter, utan det var ett inlägg om självterapi - för att påminna mig om hur irrationellt folk agerar på marknader.
Jag är stark i min övertygelse om att kryptobubblan håller på att spricka och anledningen till att jag är så hårdför i min ton är för att jag önskar att folk ska vakna upp.
Jag tycker inte om när det går dåligt för människor och jag vill göra det jag kan för att stoppa det.
Whatever, jag godtar din ursäkt och nu går vi vidare med livet.

Då bär det neråt igen vad det verkar... Jag öppnar inte ens och kollar hur mkt back jag är :cigar:

Någon gång måste det ju vända!

Tillbaka
Topp