• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Black Friday - trevliga erbjudanden, reor och liknande

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fortfarande en Glycine. Eller du menar att om du köper en Blancpain, Omega, Longines etc. så är det egentligen bara en 1000kr plastklocka för att Swatch äger dem?
Ska inte säga att du har fel, för jag vet inte var de tillverkades förr och var de tillverkas nu. Av det lilla jag sett verkar de helt klart ha blivit mer Invicta. Även prisnivån är sänkt? Tycker inte din jämförelse är speciellt relevant.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Tack för tipset. Beställde en sån här, 2400kr plus tull.

GL0264_FXA.jpg
9EC26C77-6740-4000-B273-7B06E35FDB30.jpeg

Har denna i korgen är riktigt sugen.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ska inte säga att du har fel, för jag vet inte var de tillverkades förr och var de tillverkas nu. Av det lilla jag sett verkar de helt klart ha blivit mer Invicta. Även prisnivån är sänkt? Tycker inte din jämförelse är speciellt relevant.
Det jag ser är i alla fall en snygg dykare (subjektivt) i en 10,5mm tunn boett med 200m vattenresistens där de lyckats trycka i ett automatiskt verk, bara det är imponerande. Att det verket dessutom är antingen Sellita SW-200 eller ETA 2824-2 beroende på modell är väldigt imponerande för den pengen. Jag har inte ägt mer än en post Invicta Glycine men den hade i alla fall en finish som spelade i 10K-klassen. Var hittar du motsvarande för under 5K? Var de tillverkas tycker jag är irrelevant.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det jag ser är i alla fall en snygg dykare (subjektivt) i en 10,5mm tunn boett med 200m vattenresistens där de lyckats trycka i ett automatiskt verk, bara det är imponerande. Att det verket dessutom är antingen Sellita SW-200 eller ETA 2824-2 beroende på modell är väldigt imponerande för den pengen. Jag har inte ägt mer än en post Invicta Glycine men den hade i alla fall en finish som spelade i 10K-klassen. Var hittar du motsvarande för under 5K? Var de tillverkas tycker jag är irrelevant.
Nu pratar vi om olika saker? Om en tillverkare med en fabrik lägger ner och varumärket säljs, då är det inte samma företag längre. Aldrig påstått att de är dåliga.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Nu pratar vi om olika saker? Om en tillverkare med en fabrik lägger ner och varumärket säljs, då är det inte samma företag längre. Aldrig påstått att de är dåliga.
Ja, kanske. Jag pratar om slutprodukten och den kan ju vara samma även om produktionen är flyttad till ett annat företag. Är ju många företag som har en och samma fabrik men många varumärken för att man köpt andra aktörer och behållt maskiner och varumärket.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Nu kan vi snart ha ett Glycine-race, vems kommer hem snabbast från staterna?
Eftersom jag saknar något tvåton i samlingen fick det bli en sådan... Den som fick minst röster i @Limeee 's omröstning :bag:
Blir spännande att prova!
Bra val. Tycker TTn var riktigt trevlig. Jag fick precis att min brons är skickad. Får se hur lång tid det tar med UPS.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu kan vi snart ha ett Glycine-race, vems kommer hem snabbast från staterna?
Eftersom jag saknar något tvåton i samlingen fick det bli en sådan... Den som fick minst röster i @Limeee 's omröstning :bag:
Blir spännande att prova!
Spännande att se, de i Stockholm lär ju få snabbast misstänker jag :rolleyes: Även om den du bestllde fick få röster, så tyckte jag att den såg bra ut. Speciellt om man är ute efter en TT-dykare! Vi får skapa en separat Glycine paketöppnings-tråd, lär vara några stycken som har beställt sig en Glycine här på forumet:D
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Bra val. Tycker TTn var riktigt trevlig. Jag fick precis att min brons är skickad. Får se hur lång tid det tar med UPS.
Skönt att höra, jag gillade också hur den såg ut!
Spännande att se, de i Stockholm lär ju få snabbast misstänker jag :rolleyes: Även om den du bestllde fick få röster, så tyckte jag att den såg bra ut. Speciellt om man är ute efter en TT-dykare! Vi får skapa en separat Glycine paketöppnings-tråd, lär vara några stycken som har beställt sig en Glycine här på forumet:D
Antagligen, här ute på vischan får man väl vänta ganska länge. Haha ja det kanske bäst, så inte resten av forumet blir trötta på oss i Paketöppningstråden 😁
 

DrKlocka

Audemars
Spännande att se, de i Stockholm lär ju få snabbast misstänker jag :rolleyes: Även om den du bestllde fick få röster, så tyckte jag att den såg bra ut. Speciellt om man är ute efter en TT-dykare! Vi får skapa en separat Glycine paketöppnings-tråd, lär vara några stycken som har beställt sig en Glycine här på forumet:D
Härligt. UPS har beräknat leverans måndag eftermiddag. Får se om de kan hålla det.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Skönt att höra, jag gillade också hur den såg ut!

Antagligen, här ute på vischan får man väl vänta ganska länge. Haha ja det kanske bäst, så inte resten av forumet blir trötta på oss i Paketöppningstråden 😁
Haha antagligen lär de bli rätt less på att se Combat Sub om och om igen, bara i olika tappningar:p
Härligt. UPS har beräknat leverans måndag eftermiddag. Får se om de kan hålla det.
Spännande att se, för mig är det beräknat till tisdag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp