Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förstår poängen. För frugan som inte har något intresse för telefoner, kamera osv så vill hon komma så billigt undan. Man vill inte dras med en urgammal telefon heller.Poängen med att binda upp sig länge på abonnemang är ju inte att det ska vara prisvärt utan att det ska SE UT som att det är prisvärt för människor som inte kan casha upp beloppet direkt.
Comviq sålde Pixel 9a för 189/månad i 24 månader inklusive abbonemang på 100GB/månad. Tog slut, men lär komma tillbaka om du håller utkik. Blir väl 1920 spänn för luren totalt om du drar bort din nuvarande kostnad på 109kr/månad. Väldigt bra deal. Kostade så lite som 129/månad om nån råkar vara student dessutom.Verkar vara bra erbjudande på abonnemang hos Comviq bland annat. Frugan är sugen på att uppdatera sin mycket mycket gamla telefon. Hon har 0 intresse för telefoner.
I dagsläget betalar hon 109 för hennes abonnemang utan telefon. Ser att comviq har har Google pixel 10 i 24 månader för 339.
Ny abonnemang + telefon: 339x24=8 136
Hennes abonnemang: 109x24=2 616
Alltså 8136-2616=5 520 för telefonen. Känns inte så prisvärt…. Eller vad tycker ni?
Eller så köper hon en lagom telefon, typ
Google Pixel 9a från Elgiganten för 3800.
3800+2616=6 416 blir nog inte mycket billigare än så?
Oj så bra! Ska hålla utkik nån vecka till. Lät billigt. Tack för tipset.Comviq sålde Pixel 9a för 189/månad i 24 månader inklusive abbonemang på 100GB/månad. Tog slut, men lär komma tillbaka om du håller utkik. Blir väl 1920 spänn för luren totalt om du drar bort din nuvarande kostnad på 109kr/månad. Väldigt bra deal. Kostade så lite som 129/månad om nån råkar vara student dessutom.
Kollade på den iPhone 17pro 512gb jag köpte nyligen som kostar 1290kr/mån i 12 mån (15480kr) men den kostar 17995kr att casha direkt och abonnemanget jag har och vill fortsätta ha kostar det samma oavsett vilken telefon jag har på avbetalning.Poängen med att binda upp sig länge på abonnemang är ju inte att det ska vara prisvärt utan att det ska SE UT som att det är prisvärt för människor som inte kan casha upp beloppet direkt.
Kanske men du får med Airpods 4 och bättre täckning (för oss som bor utanför storstan).Om jag hittade rätt så blir totalkostnaden runt en tusing dyrare över två år där
Hade varit intressant om det inte vore för att de höjer abonnemangskostnaden med 100kr efter 12månKanske men du får med Airpods 4 och bättre täckning (för oss som bor utanför storstan).
Är ju att de rabatterar abonnemanget 100kr de första tolv månadernaHade varit intressant om det inte vore för att de höjer abonnemangskostnaden med 100kr efter 12mån
Oled paneler görs i 77” jämfört med andra LCD/led i 75” av någon anledning…Sugen på en 75” oled tv.
Vill gärna fortsätta med Philips pga amblight.. något som hittat något skoj?![]()
Korrekt, 77”Oled paneler görs i 77” jämfört med andra LCD/led i 75” av någon anledning…
Hade en Philips med ambilight tidigare inget jag sakna när jag bytte till Samsung och LG.
Men här är en som är lite nedsatt:
Ska man köra lite gaming, jag kör själv racing simulator på min oled så är ju en skärm som klarar 144hz variabel uppdateringsfrekvens att föredra som på Netonnet modellen. Men de är nog ganska likvärdiga annars.Korrekt, 77”
Hittade även denna för 19k. Oklart om det är en vettig deal eller om man köper ”den sämsta” och är dumsnål
![]()
Philips 77” OLED760 4K OLED Smart TV (2025)
Philips 77" OLED760 4K OLED Smart TV erbjuder förstklassig bildkvalitet och en värld av underhållning inom räckhåll. P5 AI Intelligent Picture Engine med HDR, OLED-teknik och Ambilight ger en uppslukande upplevelse som sträcker sig bortom din skärm.www.elgiganten.se
Amblight från Philips går att köra andra apparater: vi har en Samsung Frame med kanal för ljusslinga (Philips Hue) där bak. Styrning mha Philips app.Sugen på en 75” oled tv.
Vill gärna fortsätta med Philips pga amblight.. något som hittat något skoj?![]()
Funderade också på vanlig användning.Ska man köra lite gaming, jag kör själv racing simulator på min oled så är ju en skärm som klarar 144hz variabel uppdateringsfrekvens att föredra som på Netonnet modellen. Men de är nog ganska likvärdiga annars.
Frågan är om skillnaden på 120 och 144hz är direkt märkbar vid vanlig användning?
Ok!Amblight från Philips går att köra andra apparater: vi har en Samsung Frame med kanal för ljusslinga (Philips Hue) där bak. Styrning mha Philips app.
Tack för heads up. Jag sparade precis 20kr.Lite klockrelaterat, Erika's Originals kör BF med 15% rabatt på sin hemsida: https://erikasoriginals.com/
GrattisTack för heads up. Jag sparade precis 20kr.
Gjorde slag i saken och köpte samma modell från Netonnet, hoppas den är bra nu för behöver verkligen få städat här. Har du hunnit provköra din såpass att du kan ge ett utlåtande?Klippte en robotdammsugare idag, det blev en Roborock.
![]()
Jaha, för egen del blev det dryga fraktkostnaden som jag ”sparade” in på.Tack för heads up. Jag sparade precis 20kr.
Nej den är inte uppackad än, det blir i nästa vecka.Gjorde slag i saken och köpte samma modell från Netonnet, hoppas den är bra nu för behöver verkligen få städat här. Har du hunnit provköra din såpass att du kan ge ett utlåtande?
Sen så får jag se vad det blir med den gamla defekta Dreame roboten från Power nu när ärendet ska avgöras hos ARN.
Jag var lite ironisk. 15% är väl närmast vad man får bara för att signa upp på ett nyhetsbrev. Kändes lite lågt för att vara BF.Jaha, för egen del blev det dryga fraktkostnaden som jag ”sparade” in på.
Förstod nästan, men tänker att marginalerna är inte jättehöga med tanke på att produktionen görs i Spanien och det ändå är ett mindre bolag.Jag var lite ironisk. 15% är väl närmast vad man får bara för att signa upp på ett nyhetsbrev. Kändes lite lågt för att vara BF.
Förstod nästan, men tänker att marginalerna är inte jättehöga med tanke på att produktionen görs i Spanien och det ändå är ett mindre bolag.
Ja, allt är relativt såklart men tänker ändå sett till renommé de skapat och kvaliteten de håller så känns priset ändå rimligt. Att utvattna det med att erbjuda dem till 40-50% rabatt tror jag inte hade förbättrat deras ”image” och jag tror inte de nödvändigtvis behöver pusha sin försäljning. Lite OT dock.Det är i regel väldigt bra marginal på band…
Ja, allt är relativt såklart men tänker ändå sett till renommé de skapat och kvaliteten de håller så känns priset ändå rimligt. Att utvattna det med att erbjuda dem till 40-50% rabatt tror jag inte hade förbättrat deras ”image” och jag tror inte de nödvändigtvis behöver pusha sin försäljning. Lite OT dock.