Arcticreef
Silver
Det är inte jag som köar. Skickade dotternNjut av semestern istället
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är inte jag som köar. Skickade dotternNjut av semestern istället
Så är det säkert. Jag är helt enkelt inte målgruppen och går vidare...Hade floppat rejält om det kostade 10tkr. Primära målgruppen hade aldrig låtit sig övertygas av något surr om service osv.
Haha, bra därDet är inte jag som köar. Skickade dottern
Det borde inte vara några problem att göra det för 4400 heller. De kunde sälja plastklockor med ETA 2840 eller 2842 för 550 kr 1994. Det motsvarar väl runt 900 korrigerat för inflation. Nu bytte / byter man väl hela verket i och för sig. Men de går att serva åtminstone.Kommer inte köpa detta oservicebara skit för 5 eller vad den nu kostar. Lite högre kvalitét och servicebart verk så skulle inte jag sett upp mot 10k som dumt.
Nu är det 5 i sjön imo. Gillar inte ens färgerna eller de fejdade tavlorna.
Tissot PRX Powermatic 80 koster snart 10.000 og har heller ikke et urverk man kan utføre service på - men bare byttes ut. Så, ting går egentlig feil vei - og mange merker holder fanen høyt når de gjelder "Sustainability". Egentlig er det jo Rolex, PP, AP, FPJ, Casio G-Shock, etc som er de facto "sustainable" med tanke på produktets egenskaper.Kommer inte köpa detta oservicebara skit för 5 eller vad den nu kostar. Lite högre kvalitét och servicebart verk så skulle inte jag sett upp mot 10k som dumt.
Nu är det 5 i sjön imo. Gillar inte ens färgerna eller de fejdade tavlorna.
Det går alldeles utmärkt att serva ett PM80-verk. Det görs dock generellt inte av Swatch Group vid vanliga serviceärenden av kostnadsskäl, det används ett utbytessystem istället.Tissot PRX Powermatic 80 koster snart 10.000 og har heller ikke et urverk man kan utføre service på - men bare byttes ut. Så, ting går egentlig feil vei - og mange merker holder fanen høyt når de gjelder "Sustainability". Egentlig er det jo Rolex, PP, AP, FPJ, Casio G-Shock, etc som er de facto "sustainable" med tanke på produktets egenskaper.
Den gröna tycker jag ser helt hemsk ut..de andra också faktiskt.
Får se hur många som slår till på de där priserna.
Tycker inte de är så dumma, men hade aldrig betalat mer än 999;- för en. Så blir aldrig aktuellt för mig tyvärr.Den gröna tycker jag ser helt hemsk ut..de andra också faktiskt.
De kommer kosta mindre än så om ett par år. Så det är görbart.Tycker inte de är så dumma, men hade aldrig betalat mer än 999;- för en. Så blir aldrig aktuellt för mig tyvärr.
Vill ha en ny isfDe kommer kosta mindre än så om ett par år. Så det är görbart.
Ja, precis som Seiko swappar många billiga verk. Det är helt enkelt mer kostnadseffektivt att byta ut vissa verk än att serva.Det går alldeles utmärkt att serva ett PM80-verk. Det görs dock generellt inte av Swatch Group vid vanliga serviceärenden av kostnadsskäl, det används ett utbytessystem istället.
Ny eller exakt som ny = pengar i toaletten eller vettigare pris.Vill ha en ny isf
hur mkt fick du ge för den om man får frågaFörsta på svensk mark?
Och ja, plasten är av nu - håll till godo
3050DKK - så typ 4900-: sekhur mkt fick du ge för den om man får fråga
Har inte perezcope's argument bortom screenshotten här men det känns ju som en ensidig skildring. Kronan är väl bara en komponent och vattentäthet är ju något klocktillverkare kämpade med att uppnå långt innan scuba var påtänkt. Som jag förstod det så var en av anledningarna till att Subben länge inte hade en "unidirectional" vridring utan bara friktionslås att Blancpain hade patent på den lösningen (och kravet på att ha den kom från de militärdykare som var med om att dra upp specen på den klocka de eftersökte)? Och det är ju en lika stor del av det som definierar ett dykarur, täthet, säker tidtagning och hög läsbarhet under vatten.
Sanningen har väl alltid varit, precis som med den automatiska kronografen, att flera olika tillverkare jobbade samtidigt mot att komma fram med en typ av produkt och vem man anser vara först blir en definitionsfråga (där PR-avdelningarna på respektive bolag såklart väljer den definition som passar just dem)..
Poängen är väl att Fifty Fathoms släpptes 1953 och Submariner 1954. Det är väl det som anspråket bygger på. Sen är det ju en lite tramsig debatt oavsett med sådana hårklyverier. Klart är väl att båda märkena kan ses som pionjärer.
TOG släpptes 53, tror personligen Rolex var före här då de lär ha planerat och testat produkten innan lansering. Lite seriösare företag. De hade ju redan Zerograph och någon Panerai med vridring innan dess. Hade varit kul med lite fakta i saken men än så länge har jag inte sett något vettigt.
Jag forstar, men nar man ansoker om ett patent eller ej kan vara en indikation pa NAR man kom fram till en produkt, men det kan ocksa vara endast en ansokan om ett patent. Blancpain FF med sin roterande glasring producerades fore Rolex Submariner. Men inte for att klyva harstran hit eller dit, Hans Wilsdorf far ju kanske anses vara en av historiens mest effektiva nar det handlade om marknadsforing och att ta patent pa saker som i flera fall trots allt redan var uppfunnet av nagon annan.
Ursakta avsaknadeen av svenska bokstaver. Jag sitter med ett franskt tagentbord.
Tvek att han vet något nytt som inte någon annan vet, är nog klickbait alternativt att han är lite fanboy. Först ut i butik är först i min värld. Patent är bara formalia. Annars kan man dra det till första ritningen, prototypen, när fabriken byggdes, när konstruktören föddes,.... big bang osv
I min värld finns en klocka när den är tillverkad.
Vad kommenterar du?Med samma logik är Rolex en kopia på alla klockor som hade visare och var runda före den. Min tanke är, vem bryr sig.
Billigt moonswatchen lades väl ut för betydligt mer när den släpptes
Får se hur många som slår till på de där priserna.
Toyota, Cygnet. Riktigt läcker.Häromdagen såg jag den där Smart-bilen som har en Aston Martin logga lite här o där. Nån som kommer ihåg den? Undrar varför den bilen dök upp i tankarna nu…
Ok. Det var inte Smart utan Toyotas minibil.Toyota, Cygnet. Riktigt läcker.
Jag håller med. Jag förstår uppenbarligen inte hur folk funkar, hade helt fel om hur det skulle utveckla sig med MoonSwatch. Kanske för att jag inte själv lider av FoMO, snarare motsatsen. När jag känner att någon försöker manipulera mig till att köpa något (t.ex. "limited edition"), så får jag en antireaktion i stället.För mig är det obegripligt. MoonSwatchen var ett fult mysterium för mig när den kom, och den här ser ju ännu värre ut, ser bedrövligt billig ut på bilderna. Men uppenbarligen finns en efterfrågan, så jag antar att jag har fel helt enkelt Tur att man tycker olika.
Det är ingen ursäktOk. Det var inte Smart utan Toyotas minibil.
Ännu en i raden av "intressanta" artiklar som vill kasta nytt ljus på saken. Personligen har jag inga som helst betänkligheter kring vem som gjorde vad först, men då vi pratar om synen på den moderna dykarklockan och vad den representerar så verkar frågan framkalla mer eller mindre starka känslor.Ny artikel med mer info.
Debunking the Fictitious History of the Blancpain Fifty Fathoms
Readers of Perezcope know my low tolerance for nonsensical fairy tales in the world of watches. After having dealt for years with all of the hogwash spread by modern Panerai, and that was a lot, I …perezcope.com