Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Feta ju!Nu har Monochrome också gett sig in i gissningsleken.
![]()
![]()
![]()
Just Because: Predictions for the Upcoming Swatch x Blancpain Fifty Fathoms Collaboration
The Swatch x Blancpain collaboration is certain, the Fifty Fathoms theme almost sure... but what about the rest?monochrome-watches.com
Iom att den inte har extraknappar så är nog det optimala och naturliga 10 atm och batteridrivet. Det hade blivit den bästa slutprodukten då det ska vara lite av en leksak, annars kan man ju köpa den riktiga.Det vore fullständigt episkt om det inte är mekaniskt kombinerat med 30m WR.
Iom att den inte har extraknappar så är nog det optimala och naturliga 10 atm och batteridrivet. Det hade blivit den bästa slutprodukten då det ska vara lite av en leksak, annars kan man ju köpa den riktiga.
Blir ju ingen BP, men hade inte koll på att de skrutit om just det. Så lite kul skulle det kunna bli, typ lite internettrolleri...Just batteridrivet vore lite skojigt att associera Blancpain med särskilt med tidigare reklam som den här:
![]()
Blir ju ingen BP, men hade inte koll på att de skrutit om just det. Så lite kul skulle det kunna bli, typ lite internettrolleri...
Jag håller mig inte uppdaterad kring SG:s försäljningssiffror men med tanke på hur illa de förvaltar en del anrika gamla varumärken förvånar det inte om en del av dem går dåligt. Quick fix, visst, men framstår den inte som väldigt lyckad? Nu har de tjänat några miljarder kronor bara på Moonswatchförsäljning. Tydligen ska de ha sålt mer av Swatch övriga sortiment och Omega Speedmaster också. Ovanpå det finns det väl en mer abstrakt vinst i form av ökad brand recognition.Mja, SG märken går det generellt sett inte underbart för, så det känns som en quick fix.
Hayek har stuckit huvudet i sanden på allt för många positiva trender och har ignorerat mycket, så nu måste de göra något för att få cash.
Idealet hade ju varit att faktiskt ha den märkt som tät till femtio famnar igen, dvs typ 100m. Skulle ju Swatch lätt klara av.Få som dyker djupare än 30 m, men lite än så lär den få ändå.
Men vilken blir modellen med avsiktligt begränsad tillgång, likt Neptune? Räknar med att de kommer försöka upprepa det tricket.Jag tycker att det här är fullkomligt lysande och antagligen det bästa som kunde hända för blancpain. Ett märke som länge har varit helt irrelevant för alla utom för några oligarker och vintage-nördar. De förstnämnda har sina tillgångar frusna och de sistnämnda köper knappast nya klockor särskilt ofta, förutom skojiga klockor i plast. (Jag tror att flertalet tunga speedmaster-brukare har minst en moonswatch vid det här laget?)
Jag tror varken på sistem51-verket eller inspiration från batyskafen som många verkar hoppas på, utan jag tror att de korsar scuba libre med "de riktiga" fifthy fathoms från förr i tiden. Scuba libre gjordes väl i serier om sisådär fem glada färger för 10 år sedan eller när de nu släpptes. Vattentäta till 20atm så de skäms inte för sig. Formspråket ligger i ärlighetens namn ganska nära fifty fathoms?
![]()
![]()
Känner mig såpass säker på detta att jag spekulerar vidare med fem hav i glada färger:
Atlantic blir storsäljaren med grå boett och blå bezel
Pacific i knäppa hawaiifärger, turkos, gul, hibiskus!
Indian i clownfiskorange, blå och vit
Arctic helsvart som polarnatten
och så en vit Antarctic i sån där frostigt genomskinlig plast som swatch använder ibland
Limited editions kanske lokala istället för fullmåne-släpp: mediterranean i rom och nice, sydkinesiska havet i hongkong, caribbean i miami osv.
Efter ett halvår vet alla vad blancpain är, Putins ambassadörskap är glömt och en eller annan slår till på en riktig FF. Kul!
Kanske svårt att göra så när det bara finns fem modeller och man redan gjort det en gång?Men vilken blir modellen med avsiktligt begränsad tillgång, likt Neptune? Räknar med att de kommer försöka upprepa det tricket.
Nice, man önskar nästan att Blancpain själva släppte en sådan serieLäste artikeln @Dr.D länkade och då jag var osäker på hur en “nudibranchs” ser ut bildgooglade jag "indian ocean nudibranchs” och detta var första träffen:
![]()
Med den som referens gjorde jag en snabb Photoshopversion av hur en klocka eventuellt skulle kunna se ut.
![]()
Vänligen,
Martin
Snyggt jobbat! Nu väntar vi på de andra fyraLäste artikeln @Dr.D länkade och då jag var osäker på hur en “nudibranchs” ser ut bildgooglade jag "indian ocean nudibranchs” och detta var första träffen:
![]()
Med den som referens gjorde jag en snabb Photoshopversion av hur en klocka eventuellt skulle kunna se ut.
![]()
Vänligen,
Martin
Ja jag tror inte att det kommer fungera bra. Men jag tror att de är för giriga för att låta bli att försöka.Kanske svårt att göra så när det bara finns fem modeller och man redan gjort det en gång?
Svarar i den här tråden så att jag kanske slipper få ytterligare ett meddelande raderat av någon klåfingrig moderator pga "OT". Det vore riktigt skoj om de gör en med djupmätare! Vågar inte hoppas så mycket men de har ju gjort det förut med serien Fun Scuba, som loggade dyken och kunde spela upp dem i efterhand. Tror de kostade runt 80 euro så det verkar ju inte vara någon dyr komplikation att inkludera....och galenskaperna fortsätter.
Hoppas det blir något sådanthär med djupmätare och lite roligheter. Påminner om en del äldre dykswatchar.
![]()
Jag finner det en aning motsägelsefullt vad jag skall tycka om projektet. Moonswatch blev kanske en sorts succé för Swatchgroup men frågan är väl kanske vad folk i allmänhet anser om Omega. Visst försäljningen gick upp men om man vill prata kvalitétsklockor i samband med att man nämner Omega kan varumärket kanske blivit något befläckat?
de var först ut med ett dykarur som vi känner dem idag.