• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blancpain - Swatchs nya projekt?

Jv08

Breitling
Postat i annat forum.

kanske blir så 🤔
IMG_1980.jpeg
Tycker ändå det kul att Blainpain får strålkastarljuset på sig, om även på lite oseriöst sätt. Men som sagt behöver det inte alltid vara så seriöst heller, den på bilden ser ju kul ut.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tyvärr verkar ju Blancpain ha en förkärlek för att förfula sina klockor genom en korkad placering av datum. Men om de sätter datumfönstret rätt (eller ännu bättre, skippar datumet helt) och de gör den i lite roliga färger kan det bli en kul sommarklocka.
Blancpain-.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Tyvärr verkar ju Blancpain ha en förkärlek för att förfula sina klockor genom en korkad placering av datum. Men om de sätter datumfönstret rätt (eller ännu bättre, skippar datumet helt) och de gör den i lite roliga färger kan det bli en kul sommarklocka.
Blancpain-.jpg
Jag gillar inte datum på klockor alls och om det prompt måste finnas så är placering vid kl 6 det snyggaste, men BP sätter åtminstone datumet så inga index kapas eller tas bort. Men nej, det är väl inte direkt snyggt.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Är inte datumplaceringen en funktion? Det går att spela piano/tangentbord/arbeta vidare med händerna utan att behöva vrida klockan mot sig. Jag ser nog snarare datumplaceringen som en fördel, om man nu vill ha datum öht.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Är inte datumplaceringen en funktion? Det går att spela piano/tangentbord/arbeta vidare med händerna utan att behöva vrida klockan mot sig. Jag ser nog snarare datumplaceringen som en fördel, om man nu vill ha datum öht.
Borde inte datumet ligga vid 19:30 för att uppnå den funktionen? Annars är det på fel sida om klockan sitter på vänsterhanden.
 

DrDre

Patek
Nu är Fratello också med och gissar och kommenterar. Oavsett hur det här samarbetsprojektet utvecklas, så kan man konstatera att det har diskuterats och skrivits mer om BP de senaste 48 timmarna än de senaste tio åren sammanlagt.


E3BD4EB1-EC19-4E76-9EFF-8264B447CDA3.jpeg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Nu är Fratello också med och gissar och kommenterar. Oavsett hur det här samarbetsprojektet utvecklas, så kan man konstatera att det har diskuterats och skrivits mer om BP de senaste 48 timmarna än de senaste tio åren sammanlagt.


E3BD4EB1-EC19-4E76-9EFF-8264B447CDA3.jpeg
genial marknadsföring. Biver hade varit stolt!

...å till och med jag som är en gammal stofil och skeptisk till Moonswatchen kan tycka att en färgglad vattentät plast-Blancpain-Swatch med vridring kunde vara en kul sommarkatt!!! - de borde ha lanserat i Maj
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Jag har varit svalt intresserad av min moonswatch. Kul grej men inte mer. Går ej att jämföra med en riktig Speedmaster. Skall bli spännande att se vad som presenteras. Kan tänka mig att köpa en för att testa om den är färgglad och poppig som Swatch skall vara. Men inte om den bli väldigt dyr. Vågar man gissa på 6000kr sek? Dubbelt upp mot Moonswatch?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
genial marknadsföring. Biver hade varit stolt!

...å till och med jag som är en gammal stofil och skeptisk till Moonswatchen kan tycka att en färgglad vattentät plast-Blancpain-Swatch med vridring kunde vara en kul sommarkatt!!! - de borde ha lanserat i Maj
Man får tag på en lagom till maj 2024 om man ställer sig i kön nu 😜
 

higge79

Omega
Swatch gör ju kanske inga premiumdykare direkt (jag har min enbart för att kunna checka av den på listan, men den är på tok för tjock på höjden för min smak) men jag har svårt att se hur Blancpain skulle skadas av ett sådant samarbete. Ur PR-perspektiv är det mest troligt en win-win.
16940110006751048132681507757759.jpg
 

durutti

Cartier
Hmm.. Förutspått samarbete med Blancpain redan förra året.. lät som ett logiskt nästa steg i utvecklingen.
Med tanke på alla swatch scuba skapelser genom åren ser fram emot roliga å färgglada swatch-blancpain dykarklockor🤪
 

partyb

Breitling
Har länge nu spanat på en Blancpain flyback p.g.a hur tunn den är, så känner lite att fan, fan, fan. Hoppas innerligt att priserna inte stiger på ”vanliga” BP nu.

Vore ändå nästan komiskt om dom körde 45mm på den här crossovern också.

Är inte Blancpains enda vettiga drag som någon kommenterade här ovanför att börja göra klockor i storlekar som folk faktiskt vill ha? Fan tillochmed Panerai har ju förstått det😅
 
Topp