• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

mailade och frågade faktiskt och det var z-serie och om jag läst mig till rätt så kom rolexrolexrolex först på m-serie så ber om ursäkt och tar tillbaka det! Kronskydden har jag dock inte koll på.

fick flera bilder...
unnamed_2.jpg

unnamed_1.jpg

unnamed.jpg

Tror ni verkligen det är Per Holknekt som lagt ut annonsen? Blev skilsmässan med Lena PH så dyr att klockor börjar avyttras? [emoji16]

Bilagor

• uploadfromtaptalk1421683970002.png
    uploadfromtaptalk1421683970002.png
    91.9 KB · Visningar: 280
Tror ni verkligen det är Per Holknekt som lagt ut annonsen? Blev skilsmässan med Lena PH så dyr att klockor börjar avyttras? [emoji16]
Möjligt, i alla fall om man läser detta från Expressen 17 november 2014.

Per Holknekt ger bort sin förmögenhet - och försöker göra sig av med så mycket som möjligt i livet.
Allt för att få börja om igen, berättar han i podcasten Värvet.
- Det känns som det håller på att vända. Det är så vansinnigt häftigt att jag är kvar, och att jag mår bra - det är nästan obegripligt, säger Holknekt.

http://www.blocket.se/goteborg/Aftermarket_president_lank_i_18K_till_Rolex_58339435.htm?ca=8&w=3

"Obs för att förtydliga!, detta är ingen Rolex original länk men inte heller en kopia utan en Aftermarket länk i bra skick. För att förklara detta så är det en länk i 18K som är avsedd att passa till rolex, det finns säkert andra märken den passar till."

Ser inte riktigt problemet? Det är en länk i 18 K som passar till rolex DD. Den verkar inte ha någon märkning med rolexkronor så är därför ingen kopia. Säljaren är dessutom ärlig med vad han säljer och specar det både i rubrik och text. I min mening, inget knas.

Hej,
Behöver hjälp. Har länge letat efter ett Pelagosgummi och hittade nu ett på E-bay. Det står aftermarket och jag frågade säljaren om detta. Fick följande svar:

Hi BCKSTRM,

I bought the strap off a watch forum for my authentic pelagos. The seller said it was genuine but did not offer proof. I do not have any documents from tudor or an authorized dealer proving authenticity. The strap is great quality but I do not have proof or 100% knowledge that it is authentic. That's why I have listed it as aftermarket

Här är länken:
http://m.ebay.com/itm/121544466326?nav=SEARCH

Vad tror ni? Det ser ju sjukt fint ut... Kan AD göra äkthetsintyg på ett gummiband?

Senast ändrad:
Hej,
Behöver hjälp. Har länge letat efter ett Pelagosgummi och hittade nu ett på E-bay. Det står aftermarket och jag frågade säljaren om detta. Fick följande svar:

Hi Anders,

I bought the strap off a watch forum for my authentic pelagos. The seller said it was genuine but did not offer proof. I do not have any documents from tudor or an authorized dealer proving authenticity. The strap is great quality but I do not have proof or 100% knowledge that it is authentic. That's why I have listed it as aftermarket

Här är länken:

Vad tror ni? Det ser ju sjukt fint ut... Kan AD göra äkthetsintyg på ett gummiband?

Vad spelar det för roll egentligen, det är ju en gummi rem, och den är snygg som få. Det är en Win/Win situation för dig tycker jag.

Hej,

Hi Anders,

Här är länken:

Tror det är väldigt svårt att avgöra för AD. Om nu inte gummit skulle vara av helt annan karaktär. Jämför med mitt och kan inte se någon skillnad.

Jag hade kört då det inte kryllar utav gummiband till Pelagos på begagnatmarknaden.

Tack Cultshit och ScubaKing! Varför jag tvekar är väl för att jag vill veta inför eventuell framtida försäljning av klockan. Surt om jag säljer den som fullset och det visar sig att remmen är fake... Menmen jag får väl be AD göra äkthetsintyg på hela klockan så följer väl äktheten på bandet med antar jag... Känner jag mig själv lär jag väl aldrig kunna sälja iaf ;)

Då är bara frågan vad man är beredd att pröjsa. Nytt hos RobE är 3200 men jag tar ju en risk trots allt. Hmmm...

Tack Cultshit och ScubaKing! Varför jag tvekar är väl för att jag vill veta inför eventuell framtida försäljning av klockan. Surt om jag säljer den som fullset och det visar sig att remmen är fake... Menmen jag får väl be AD göra äkthetsintyg på hela klockan så följer väl äktheten på bandet med antar jag... Känner jag mig själv lär jag väl aldrig kunna sälja iaf ;)

Då är bara frågan vad man är beredd att pröjsa. Nytt hos RobE är 3200 men jag tar ju en risk trots allt. Hmmm...
Förstår hur du tänker. Jag hade köpt, och sedan försökt få AD att verifiera äktheten. Går det inte så har du i alla fall ett gummi som passar med dina endlinks.

Förstår hur du tänker. Jag hade köpt, och sedan försökt få AD att verifiera äktheten. Går det inte så har du i alla fall ett gummi som passar med dina endlinks.

Jag ska nog chansa. Bjuder 100 USD plus frakt och tull så är det betydligt mindre än nypris men samtidigt inte värre än en fattig pubrunda om det visar sig vara fake... :)

Tillbaka
Topp