• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Roas av annonser för Invicta då det alltid påpekas att klockans egentliga värde är 20-50k, fast just denna lyckades dom på något mirakulöst sätt komma över för en bråkdel av priset.

http://www.blocket.se/gavleborg/Invicta_Reserve_1540_58375889.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Invicta_klocka_limited_adition_58288978.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Invicta_SubAqua_NOMA_III__Nypris_ca_24000_SEK_57948739.htm?ca=11&w=3

Den sista kan även tänka sig byte mot en Rolex Datejust, Breitling Super Ocean, Tag Heuer eller Omega Seamaster.
Bet you can...

Nummer 2 där, snubben skriver klockan är i 18k guld (vilket den självklart inte är), på bild fyra står det på klockan "All Stainless Steel".....

Det tycker jag inte! Du får ju en PO med nya 8500-verket för 28k! :)
Den gamla 2500 brukar väl ligga runt 20k.. Förvisso är väl just denna en av de senare med 2500 men ändå

Väl prutat då eller? Har inte hittat riktigt de priserna tycker jag, men jag kanske inte har letat tillräkligt länge än.

Hittade denna på blocket!
Såldes här på KS för drygt 5000kr i veckan. Nu endast 7500kr!? Någon som försöker tjäna pengar på oss?
Lite dåligt enligt mig.
image.jpg

Såldes här på KS för drygt 5000kr i veckan. Nu endast 7500kr!? Någon som försöker tjäna pengar på oss?
Lite dåligt enligt mig.
image.jpg
Är inte 5k ett lite väl bra pris? Måste ha missat den annonsen här.

Tja, det tråkiga är om någon sätter det i system. Men annars så är det väl skönt för personen som fick klockan såld. Vad den nya ägaren gör anbelangar ingen annan. Fast jag hade inte haft mage att göra så..

Är inte 5k ett lite väl bra pris? Måste ha missat den annonsen här.

Tja, det tråkiga är om någon sätter det i system. Men annars så är det väl skönt för personen som fick klockan såld. Vad den nya ägaren gör anbelangar ingen annan. Fast jag hade inte haft mage att göra så..

Jag förstår inte riktigt problemet? Jag säljer klockor både under och över vad jag gett för dom.

Tycker du att priset är oskäligt, eller är det enbart för att någon försöker att tjäna en slant som du blir lite irriterad?

Jag tycker att folk som sätter i system att köpa billigt här och sälja dyrt på annat forum kör dålig stil, det är det som stör mig.
När den såldes i tisdags och ligger ute nu är det knappast något felköp som inte kändes rätt.

Sätts det i system kan jag förstå tanken. Köper man däremot en klocka till ett lågt pris och sedan inte trivs med den så ser jag inga problem med att man säljer den dyrare (marknadspris)

Samma sak händer ju när man blir sugen på något och sedan köper en klocka till överpris. Då är det ingen som har synpunkter när man säljer den billigare sen :)

Jag tycker att folk som sätter i system att köpa billigt här och sälja dyrt på annat forum kör dålig stil, det är det som stör mig.
När den såldes i tisdags och ligger ute nu är det knappast något felköp som inte kändes rätt.

Sätts det i system så köper jag resonemanget. Däremot händer det ju att man köper en klocka till ett lågt pris men sedan inte trivs med den. Att man sedan säljer den till ett högre pris (marknadspris) ser jag inga problem med.

På samma sätt så blir man ju fantastiskt sugen på en klocka ibland och betalar för mkt. När man sedan säljer den till ett lägre pris så är det ingen som har synpunkter :)

Lite dåligt enligt mig.

mm va jag som sålde den, själv köpte jag den här på KS för samma pengar, tänkte då att det kunde vara kul om någon annan som uppskattar den mer får den till ett bra pris.. Men anser nog att det nya köpare får göra vad han vill med den, är trotts allt hans nu.. lite tråkigt dock.

Tillbaka
Topp