• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

På en ''underground'' Köp och säljgrupp för orten så florerar det en hel del klockor. Kräver man och informerar om vikten av ''fullset'' så blir man förmodligen utsatt för obehagligheter och tyvärr så är nog utbudet bättre för de som är intresserade av taserbestyckade iphoneskal och annan kontraband.

Jargongen och annonserna i sig roar dock. Såg den här tråden och letade upp den här godbiten på 5 minuter.
Hustlare.png
Den är äkta. På Gud.

Gummit är hemkommet. Jag vann budgivningen på USD 71 plus frakt. Klockan lämnades igår in på värdering/äkthetskoll på RobE igår och de bytte då länk till gummit. De verkar ansett att det var äkta så jag tror detsamma ;) (Har lite svårt att se att man skulle göra fakegummi till pelagosen då marknaden känns liten... Kvalitén är grym. Mjukt och skönt :) Här kommer en bild:
image.jpg
Vad kostade det att byta länk > gummi hos RobE?

Varför skulle det inte funka? Det är ju en väggklocka, datum och gmt/24 timmars visning har dom flesta väggklockorna jag har hemma

Vad kostade det att byta länk > gummi hos RobE?
250 pix. Jag fick det dock kostnadsfritt då de ändå skulle värdera klockan för 950.

Nu har jag dock bytt själv från gummi till ett annat gummi med hjälp av en 1mm spårmejsel. Gick fint så spring in på typ Kjell och Kompani eller liknande och köp en liten skruvmejsel. Jag köpte en låda med en jävla massa mejslar som jag inte behöver tyvärr för att få ju den lilla. Kostade dock bara 170 så om du tänkte byta lite då och då är det lätt värt. Jag märkte att det troligen är lättast om man har två men det går som sagt bra med en mejsel också.

Cit; ----NTWatches.com är ett familjeägt online detaljhandeln Alla som erbjuder varumärke klockor till rabatterade priser.mål är att ge dig en trevlig shoppingupplevelse, samtidigt som bra priser och exemplarisk kundservice.
Klockor är vår verksamhet dem försöker vi dela vår glädje och stolthet i produktionen ger dig glädje och stolthet i besittning, och lägga till en touch av förtrollning till varje unikt ögonblick.----

Kontaktuppgifterna går till en viss T#### O¤¤¤ som är 37 år och driver företaget från sin lägenhet som ligger precis ovanför Özers Frukt och Grönt (Nej det är inget skämt). Givetvis säljer T&&&& utan att ha något reggat företag då...

HA HA HA HA HA BÄSTA :D

Går in på google där ser du vem som står bakom NTWATCHES AB!! Det är oerhört av er och skratta efter människor som försöker driver någonting.Jag är en seriös säljare ,och alla vara kunder är jättenöjda.
Sälja dessutom inte bara i Sverige utan i hela Europa.
Betala Skatt i Sverige då kan jag driva vår jag vill och vad jag vill!

Går in på google där ser du vem som står bakom NTWATCHES AB!! Det är oerhört av er och skratta efter människor som försöker driver någonting.Jag är en seriös säljare ,och alla vara kunder är jättenöjda.
Sälja dessutom inte bara i Sverige utan i hela Europa.
Betala Skatt i Sverige då kan jag driva vår jag vill och vad jag vill!

Jag tycker det är starkt och roligt att du försöker driva något. Jag skrattade mer åt texten, d.v.s företagspresentationen. Det är rätt viktigt att det blir rätt där då det är det första intrycket köparen får av er verksamhet. Jag menar till exempel nedanstående:

Cit; Klockor är vår verksamhet dem försöker vi dela vår glädje och stolthet i produktionen ger dig glädje och stolthet i besittning.

Vad betyder detta egentligen, utöver att klockor är er verksamhet?

Sedan vissa annonstexter från Tradera:

Cit; Sälja en jättefin Breitling Navitimer World NY Från 2015
Med internasyonal Garanti

Ni kallar Omega Chronograph för "Chronomat", Breitling Chronomat för en "GT" och mycket annat. Det blir för mycket fel helt enkelt. Man måste kunna i alla fall vad modellen heter på klockorna man säljer, samt stava rätt.

Det ger helt enkelt inte ett seriöst intryck om du förstår hur jag menar nu.

Med flera av era klockor medföljer Äkthetsintyg av NTWATCHES AB, vad innebär detta?

Sedan är jag lite nyfiken om det finns något samarbete med Özers Frukt och Grönt?

Jag tycker det är starkt och roligt att du försöker driva något. Jag skrattade mer åt texten, d.v.s företagspresentationen. Det är rätt viktigt att det blir rätt där då det är det första intrycket köparen får av er verksamhet. Jag menar till exempel nedanstående:

Cit; Klockor är vår verksamhet dem försöker vi dela vår glädje och stolthet i produktionen ger dig glädje och stolthet i besittning.

Ni kallar Omega Chronograph för "Chronomat", Breitling Chronomat för en "GT" och mycket annat. Det blir för mycket fel helt enkelt. Man måste kunna i alla fall vad modellen heter på klockorna man säljer, samt stava rätt.

Med flera av era klockor medföljer Äkthetsintyg av NTWATCHES AB, vad innebär detta?

Sedan är jag lite nyfiken om det finns något samarbete med Özers Frukt och Grönt?
Jag tycker det är starkt och roligt att du
försöker driva något. Jag skrattade mer åt texten, d.v.s företagspresentationen. Det är rätt viktigt att det blir rätt där då det är det första intrycket köparen får av er verksamhet. Jag menar till exempel nedanstående:

Vi vet väll vad vi skriver om, stavningsfel kan förekomma efter bara 5 år i Sverige , men det kan inte DU veta!
Så ursäkta , låt oss göra varan jobb, du behöver inte läsa vara annonser.
Ntwatches ' kunder är jättenöjda , vi står bakom det vi sälja!
Vid fler funderingar var god och ring eller maila till oss.

//bästa hälsningar

Vi vet väll vad vi skriver om, stavningsfel kan förekomma efter bara 5 år i Sverige , men det kan inte DU veta!
Så ursäkta , låt oss göra varan jobb, du behöver inte läsa vara annonser.
Ntwatches ' kunder är jättenöjda , vi står bakom det vi sälja!
Vid fler funderingar var god och ring eller maila till oss.

//bästa hälsningar

Som sagt, jag vill inte klanka ner på din verksamhet. Och du har givetvis rätt i att jag inte behöver läsa era annonser.
Men förstår du inte punkterna jag nämnde ovan alls, du håller inte ens med mig lite? Att man bör veta vilka modeller man säljer när man säljer klockor i det prissegmentet? Omega har till exempel aldrig tillverkat en klocka med benämningen "Chronomat".

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR2.TRC1.A0.H0.Xbreitling chronomat gt&_nkw=breitling chronomat gt&_sacat=0

Här ser du Breitling Chronomat GT , det är sådana som vi sålde också.
Jag sälja via blocket Tradera samt tyska Ebay .
Jag är öppet och tacksam för kritik.
Men snälla ha lite respekt mot den som vill jobba på ett ordentligt sätt, betala skatt precis som alla andra.

//Taner

Ett tips är att fixa hemsidan, får Error på nästan alla sidor!

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR2.TRC1.A0.H0.Xbreitling chronomat gt&_nkw=breitling chronomat gt&_sacat=0

Här ser du Breitling Chronomat GT , det är sådana som vi sålde också.
Jag sälja via blocket Tradera samt tyska Ebay .
Jag är öppet och tacksam för kritik.
Men snälla ha lite respekt mot den som vill jobba på ett ordentligt sätt, betala skatt precis som alla andra.

//Taner

Självklart ska man ha respekt och det är positivt att du är med och diskuterar kring detta.
Om du tittar på bilden du visar så är det tjocka ramar runt kronograferna på "GT" modellen. Index är även den annorlunda. Sekundvisaren är inte samma. Du har inte det på din modell, det är en vanlig Chronomat.

Mvh.
ScubaKing

jb61kx.jpg

hoppas att det löser sig snart, hemsidan är under konstruktion!

//Taner

Sen har jag ytterligare en liten fråga, vad menar ni med er prisgaranti för begagnade klockor? Hur fungerar den?
Från er hemsida:

Prisgaranti
Vi erbjuder alltid lägsta priser för begagnade Klockor.
Priset gäller vid datumet för inköpstillfället och kan inte utnyttjas retroaktivt.
Prisgarantin gäller inte vid tillfälliga utförsäljningar, slutförsäljningar eller konkursutförsäljningar.
Kontakta oss innan du köper en klocka om du är osäker!

Självklart ska man ha respekt och det är positivt att du är med och diskuterar kring detta.
Om du tittar på bilden du visar så är det tjocka ramar runt kronograferna på "GT" modellen. Index är även den annorlunda. Sekundvisaren är inte samma. Du har inte det på din modell, det är en vanlig Chronomat.

Mvh.
ScubaKing

jb61kx.jpg

http://www.zeitauktion.com/component/jshopping/breitling/chronomat-142421.html

kolla här , sällan urtavla , MYCKET OVANLI
GT

Med prisgaranti menar vi att du köpa alltid begagnade klockor under marknadsvärde .
Kanske det skulle vi skriva så i texten :)
Som sagt sidan är under konstruktion tack eran kritik, vi är TACKSAM för detta!

Tyvärr är jag ingen direkt :)
Men Köper direkt från AD med 37% rabatt på nya Klockor
i Europa utan nån mellanhandlare
Besöker alla Mässa i Europa .

Hoppas att du kan läsa Tyska, (Jag är född där kommer därifrån ;))

Jag tror dem helt enkelt har skrivit fel på Tyska sidan. Om du kollar runt så är det just den dubbla indexen och dem tjockare ramarna som står för GT modellerna. Den enda jag kunde hitta med den enkla ramen och singel index var just den du hänvisade till.

Tillbaka
Topp