• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Den är fake, kolla indexen runt lumen. Pärlan. Sekundvisare. Runda ringen i mitten där visarna är fästa, för stor. Osv osv.. Du har inte gjort något klipp så skulle sluta hoppats på det oavsett faktura och tid att kolla hos Rob osv..

Känner mig som en idiot. Hade totalt glömt bort att jag hade fotat kompisens Hulk när jag fick testköra den. Det är så uppenbart nu när man vet vad man ska titta på :)

J0u8myI.jpg

Alla de här auktionserbjudandena aktualiserar egentligen bara en sak, källan är viktigare än priset.
Ifall det verkar för billigt för att vara sant, då är det i regel för billigt för att vara sant "ingen växlar bort en hundralapp emot 4 st tjugolappar", varför skulle man nöja sig med 30 000 kr för en klocka som bör ligga på 50 000 kr?

Eh, är du seriös KenKun ?
Mitt råd är att sluta leta på tradera och hoppas på något fynd som sagt. Båda är fake.. Dags att leta sig till seriösare sidor/annonser..

• Like
Reactions: TCB

Nu är inte jag rolex-expert, men den förra hulken som passerade kunde jag lätt se var fejk. Den här ser jag absolut inget fel på, förutom det uppenbara - att den säljs med en enda, halvdan, närbild på tradera.
När nu folk insisterar på att den är felj så kan jag tycka att bezeln ser märkligt glittrig ut (kan vara ljuset), och att lumen ser ut att ligga ojämnt i indexen (kan vara ljuset). Sen är det väl bara guldrolex som har vik-front på boxen?
Men vad är det jag borde vara vaksam på?

Tillbaka
Topp