• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Inget konstigt. Snarare väcker ha begär när den är billig. Inga box & papper dock. Om det ändå vore en forummedem som sålde eller om personen var belägen i Sthlm hade jag klippt den.. :greedy:
image.jpg
 
Vad sjutton? Upplys mig gärna.

Patek Philppe Nautilius 18k Gold

125 000:-


Hej.

Kollar intresse angående min Patek Philippe Nautilius 18k Guld.
Klockan är i jätte fint skick och har alla papper som visar att klockan är original.

Vikt: 124gr
Äktenskapbevis
Original Patek Philippe box

Helst byte med den Rolex Daytona helt i guld eller i läder armband.


8210217625.jpg

http://www.blocket.se/malmo/Patek_Philppe_Nautilius_18k_Gold_60734901.htm?ca=8&w=3
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2015-05-27 kl. 14.09.18.png
    Skärmavbild 2015-05-27 kl. 14.09.18.png
    261.4 KB · Visningar: 86
Vad sjutton? Upplys mig gärna.

Patek Philppe Nautilius 18k Gold

125 000:-


Hej.

Kollar intresse angående min Patek Philippe Nautilius 18k Guld.
Klockan är i jätte fint skick och har alla papper som visar att klockan är original.

Vikt: 124gr
Äktenskapbevis
Original Patek Philippe box

Helst byte med den Rolex Daytona helt i guld eller i läder armband.


8210217625.jpg

http://www.blocket.se/malmo/Patek_Philppe_Nautilius_18k_Gold_60734901.htm?ca=8&w=3


Såg precis den. Hostade till och tankarna över hur fan man ska kunna köpa den började snurra... Då jag har fått för mig att den är billig som fan! Även om det är mycket pengar.

///Lukas
 
Såg precis den. Hostade till och tankarna över hur fan man ska kunna köpa den började snurra... Då jag har fått för mig att den är billig som fan! Även om det är mycket pengar.

///Lukas

Vi behöver någon referenskung på PP nu. 124 gram känns väl som rätt liten vikt för en helguldare?
 
Vad sjutton? Upplys mig gärna.

Patek Philppe Nautilius 18k Gold

125 000:-



Hej.

Kollar intresse angående min Patek Philippe Nautilius 18k Guld.
Klockan är i jätte fint skick och har alla papper som visar att klockan är original.

Vikt: 124gr
Äktenskapbevis
Original Patek Philippe box

Helst byte med den Rolex Daytona helt i guld eller i läder armband.

Det här skrämmer dock bort mig som den ungkarl jag är.
 
Vad sjutton? Upplys mig gärna.

Patek Philppe Nautilius 18k Gold

125 000:-



Hej.

Kollar intresse angående min Patek Philippe Nautilius 18k Guld.
Klockan är i jätte fint skick och har alla papper som visar att klockan är original.

Vikt: 124gr
Äktenskapbevis
Original Patek Philippe box

Helst byte med den Rolex Daytona helt i guld eller i läder armband.


8210217625.jpg

http://www.blocket.se/malmo/Patek_Philppe_Nautilius_18k_Gold_60734901.htm?ca=8&w=3



Han kan seriöst inte mena att han släpper den för 125 000 kr!? Känns lite fishy. och vikten känns inte helt rätt heller. Min Rolex i stål väger ju ca 127g :confused: Kan ju kanske vara en 90-talare med quartz dock. Men den billigaste jag hittade på Chrono för referens kostade runt 200 000 och var automat..
 
Vad sjutton? Upplys mig gärna.

Patek Philppe Nautilius 18k Gold

125 000:-



Hej.

Kollar intresse angående min Patek Philippe Nautilius 18k Guld.
Klockan är i jätte fint skick och har alla papper som visar att klockan är original.

Vikt: 124gr
Äktenskapbevis
Original Patek Philippe box

Helst byte med den Rolex Daytona helt i guld eller i läder armband.


8210217625.jpg

http://www.blocket.se/malmo/Patek_Philppe_Nautilius_18k_Gold_60734901.htm?ca=8&w=3

Vad sjutton? Upplys mig gärna.

Patek Philppe Nautilius 18k Gold

125 000:-



Hej.

Kollar intresse angående min Patek Philippe Nautilius 18k Guld.
Klockan är i jätte fint skick och har alla papper som visar att klockan är original.

Vikt: 124gr
Äktenskapbevis
Original Patek Philippe box

Helst byte med den Rolex Daytona helt i guld eller i läder armband.


8210217625.jpg

http://www.blocket.se/malmo/Patek_Philppe_Nautilius_18k_Gold_60734901.htm?ca=8&w=3
Äktenskapsbevis på klockan?
 
Han kan seriöst inte mena att han släpper den för 125 000 kr!? Känns lite fishy. och vikten känns inte helt rätt heller. Min Rolex i stål väger ju ca 127g :confused: Kan ju kanske vara en 90-talare med quartz dock. Men den billigaste jag hittade på Chrono för referens kostade runt 200 000 och var automat..
Ref. 3900 är en midsize kvartsare på 33 mm, finns en på Chrono 24 för €16900, så helt fel är det väl inte. Vad beträffar vikten kan jag inte säga något, men den är ju ganska liten och tunn, och kvartsverk väger inte så mycket. På "äktenskapsbeviset" står också att den levererades med vit tavla, men att tavlan bytts ut 1997. Så långt ser allt OK ut. Nästan så att man blir sugen på en tur till Malmö...
 
Ref. 3900 är en midsize kvartsare på 33 mm, finns en på Chrono 24 för €16900, så helt fel är det väl inte. Vad beträffar vikten kan jag inte säga något, men den är ju ganska liten och tunn, och kvartsverk väger inte så mycket. På "äktenskapsbeviset" står också att den levererades med vit tavla, men att tavlan bytts ut 1997. Så långt ser allt OK ut. Nästan så att man blir sugen på en tur till Malmö...



Ah, missade att den andra bilden var bifogad. Men man lär sig ju så länge man lever.
Isåfall så känns det rätt legit. Fastän jag hellre önskade att det var en Aquanaut. :bookworm:
 
Vi behöver någon referenskung på PP nu. 124 gram känns väl som rätt liten vikt för en helguldare?

Ja absolut, en familjemedlem har en stål från 81, den är jäkligt nätt, tunn och lätt. Kan vara möjligt, men jag har svårt att referera!

Följer med spänning!

///Lukas
 
Varför anmäla den? Klockorna är båda av metall och vet man inte vad en automatisk klocka är fick man en vänlig upplysning var man kan få svaren.. ;)
Nu vet jag ju att du gillar att "behandla" klockorna på ett spetsat sätt men oavsett vad han säger i annonsen så är ju klockorna fejk då det står omega o rolex på urtavlorna. Någon stackare kan ju köpa dem för 1500...
 
alla heter Glen i Göteborg ;) de är säkert dyra nya med diamantbezle men är de beggade så ca 35-45k (det går liknande klockor rätt ofta på sefina/kaplans och pantbanken.se)

cheers
christian
 
Känns lite fishy ändå...
Visst kan jag köpa prissättningen om historien är sann (han tar ju upp ett servicebehov med) och man validerar klockan först.
Men det jag ser varningsflagg för är snarare stöldgods än kopia, som jag för övrigt är för okunnig att avgöra.
Ska inte komma skrika stöldgods heller, men priset och brända dokument får mig att tänka så.
Är jag helt ute och cyklar?
Screenshot_2015-05-28-18-47-58.png Screenshot_2015-05-28-18-47-48.png
Screenshot_2015-05-28-18-47-58.png
Screenshot_2015-05-28-18-47-48.png
 
Fasen du hann före ;) Men håller med det låter lite konstigt....
Känns lite fishy ändå...
Visst kan jag köpa prissättningen om historien är sann (han tar ju upp ett servicebehov med) och man validerar klockan först.
Men det jag ser varningsflagg för är snarare stöldgods än kopia, som jag för övrigt är för okunnig att avgöra.
Ska inte komma skrika stöldgods heller, men priset och brända dokument får mig att tänka så.
Är jag helt ute och cyklar?
Screenshot_2015-05-28-18-47-58.png Screenshot_2015-05-28-18-47-48.png
 
Håller med, såfort någon skriver "köp klockan och fixa papper själv" är det något skumt. Priset blir ju så mycket lägre utan något intyg. Enda orsaken till att man inte fixar det själv är att man vet att det är något problem med klockan, dvs fake/stulen.
 
Han kan seriöst inte mena att han släpper den för 125 000 kr!? Känns lite fishy. och vikten känns inte helt rätt heller. Min Rolex i stål väger ju ca 127g :confused: Kan ju kanske vara en 90-talare med quartz dock. Men den billigaste jag hittade på Chrono för referens kostade runt 200 000 och var automat..

De/ni som har råd att köpa Patek Philippe, vill ni verkligen ha ett Quartz urverk i dem ? För mig låter det som att köpa en Koenigsegg och bygga om den till A-traktor.
 
Tillbaka
Topp