• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
De/ni som har råd att köpa Patek Philippe, vill ni verkligen ha ett Quartz urverk i dem ? För mig låter det som att köpa en Koenigsegg och bygga om den till A-traktor.


Det är ju skillnad på quartz verk och quartz verk. På ett vis finner jag det intressant att Patek Philippe, Rolex och även Audemars Piguet har modeller med Quartz istället för automatiska verk( e.x Rolex qysterquartz ) och på det viset representerar de modellerna en speciell era när quartz blev mer populärt.

Och det fanns en oro att quartz skulle överta automatiska verk. (Sök på quartz crisis) Nu blev det ju inte så. Men det är fortfarande intressant att de finns. Men jag personligen skulle inte köpa en Patek Philippe med quartz.
 

adress

Friends of KS
Det är ju skillnad på quartz verk och quartz verk. På ett vis finner jag det intressant att Patek Philippe, Rolex och även Audemars Piguet har modeller med Quartz istället för automatiska verk( e.x Rolex qysterquartz ) och på det viset representerar de modellerna en speciell era när quartz blev mer populärt.

Och det fanns en oro att quartz skulle överta automatiska verk. (Sök på quartz crisis) Nu blev det ju inte så. Men det är fortfarande intressant att de finns. Men jag personligen skulle inte köpa en Patek Philippe med quartz.
Håller nog med. Köpte i ett svagt ögonblick - för några år sedan - en Tudor Quartz. Den bara ligger i lådan. Bytt batteri en gång på Nymans. Men den åker ut under sommaren. Bekvämt - men ingen känsla på ngt sätt.
image.jpg
 

poormans

Rolex
Lite ovanlig Box ( för mig ) på Tradera. Vilken klocka var den till tro ?
image.jpg


modellen är en inner box till 80 tals day-date (googla day-date boxar så får du se fler) finns, eller fanns i mängder förr, har man tur finns "mapp" ytter boxen till den, dock har jag för mig att de ska vara lackade på insidan och denna ser inte ut att vara det så skulle behöva bättre bilder eller helst se den i IRL för att säga säkert om den är kosher

samma säljare har även den box med broderat lock ute på tradera, den modellen finns oxå till damrolex

cheers
christian
 

adress

Friends of KS
modellen är en inner box till 80 tals day-date (googla day-date boxar så får du se fler) finns, eller fanns i mängder förr, har man tur finns "mapp" ytter boxen till den, dock har jag för mig att de ska vara lackade på insidan och denna ser inte ut att vara det så skulle behöva bättre bilder eller helst se den i IRL för att säga säkert om den är kosher

samma säljare har även den box med broderat lock ute på tradera, den modellen finns oxå till damrolex

cheers
christian
Såg den med broderat - men trodde det var hemmabygge. Ovanligt är det i alla fall.
 

JohnDoe

Rolex
Vet inte om det är fejk eller ej men modellen på box är till gamla DD från 70 talet. Hade en sån till min gamla DD och sett samma modell på många andra gamla DD annonser, Kaplans, pantbanker mm.
Såg ännu en sådan låda på kaplans nyss. De hade fått in en Rolle för försäljning/värdering som låg bakom disken.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Denna annons på Blocket känns väl j... suspekt o_O, spelar mindre roll vilken färg det är på rem och tavla, och jag tar gärna en liten tur upp till Jukkasjärvi från Helsingborg, bara för att få köpa din klocka. Är det bara jag som tycker att det luktar bedrägeri lång väg ellé :shifty: .

bedrägeri.JPG
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Denna annons på Blocket känns väl j... suspekt o_O, spelar mindre roll vilken färg det är på rem och tavla, och jag tar gärna en liten tur upp till Jukkasjärvi från Helsingborg, bara för att få köpa din klocka. Är det bara jag som tycker att det luktar bedrägeri lång väg ellé :shifty: .

bedrägeri.JPG

Jag håller med dig, känns suspekt!
 

JohnDoe

Rolex
En explorer på tradera. Säljaren har varit ganska få affärer gjorda och nu två breitlings på tre veckor och nu en explorer. Startar utrop på en krona. Vad tror ni?
image.jpg
 
Topp