• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

http://www.sikoauktioner.se/new/objekt.asp?ID=224136

Dålig möjlighet att screenshotta, dessvärre... Men länken ska vara giltig även efter auktionens slut.
Vad säger lagen om sånt här egentligen? Den marknadsförs trots allt som en Panerai - eller nåja, en "Luminor Marina" om man ska vara petnoga. Ofta brukar auktionshusen dock vara försiktigare och skriva typ "armbandsur" när de är mer eller mindre tvärsäkra att det är en förfalskningar de försöker kränga.
"400kr" säger ju trots allt att de inte tror att det är en äkta de säljer.
Varsågod!

ks_printscreen.PNG
 
http://www.sikoauktioner.se/new/objekt.asp?ID=224136

Dålig möjlighet att screenshotta, dessvärre... Men länken ska vara giltig även efter auktionens slut.
Vad säger lagen om sånt här egentligen? Den marknadsförs trots allt som en Panerai - eller nåja, en "Luminor Marina" om man ska vara petnoga. Ofta brukar auktionshusen dock vara försiktigare och skriva typ "armbandsur" när de är mer eller mindre tvärsäkra att det är en förfalskningar de försöker kränga.
"400kr" säger ju trots allt att de inte tror att det är en äkta de säljer.

Det värsta är att den nu är uppe i 2000kr... Känner medlidande med den som plöjer ned dessa pengar i sjön. :/
 
Vad säger lagen om sånt här egentligen? Den marknadsförs trots allt som en Panerai - eller nåja, en "Luminor Marina" om man ska vara petnoga. Ofta brukar auktionshusen dock vara försiktigare och skriva typ "armbandsur" när de är mer eller mindre tvärsäkra att det är en förfalskningar de försöker kränga.
Läste en annan tråd här på KS och där nämns Varumärkeslagen samt att seriösare auktionshus gör tydligt att det är en kopia och inte visar klockan på bild om det till exempel står "Rolex" på den.
 
Tokfejk hela klockan.
Som tidigare talare sagt stackars sate som har bjudit 2000 för denna skitklocka.

Jag är lite mer krass än så... Jag är hyggligt övertygad om att personen som bjuder nuvarande summa (lite beroende på vad det är för maxbud som är satt, givetvis) faktiskt är med på att det är en falsk klocka.
Hen kommer sedan, i sin tur, att sälja den vidare för ett (för en Panerai) bra pris till någon löst bekant. Alternativt använda klockan för att bräscha med ett tag, och sedan sälja den vidare för (mer eller mindre) samma pengar.

Men så är jag också en grymt synisk jävel! ;)
 
Jag är lite mer krass än så... Jag är hyggligt övertygad om att personen som bjuder nuvarande summa (lite beroende på vad det är för maxbud som är satt, givetvis) faktiskt är med på att det är en falsk klocka.
Hen kommer sedan, i sin tur, att sälja den vidare för ett (för en Panerai) bra pris till någon löst bekant. Alternativt använda klockan för att bräscha med ett tag, och sedan sälja den vidare för (mer eller mindre) samma pengar.

Men så är jag också en grymt synisk jävel! ;)

Men då måste ju fanskapet vara ännu dummare då detta är bland den sämsta kopian jag sett med blek PVD och riktigt taskig finnish på verket..
 
Lite offtopic kanske men är inte det här ett ganska bra pris för en batman?

image.png

Såg också den. Verkar nästan för bra för att vara sant. Med tanke på att den legat ute för mycket mer. Men har dock ingen aning om vad folk har köpt dem begangnade. Jag försökte ge 70k för en 2014 för ett halvår sedan. Men han sa nej. Ville minst ha 78k. Slå till verkar legitim.
 
Tillbaka
Topp